recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE med EPG Dansk Guide?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE med EPG Dansk Guide?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Loppen10 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE med EPG Dansk Guide?
    Sendt: 18-April-2005 kl. 13:46

Hejsa - efter at have læst en del tråde igennem kunne det være rart med en Dansk Guide, har prøvet mig lidt frem i går og løb lidt sur i alt det læsestof på thegreenbuttom på Engelsk.

Jeg ved der er en Dansker der har lavet den engelske guide, så det burde ikke være det store problem, med en ny og opdateret guide?

 

MVH

Sten

Til top
Flomme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 21:44

Hvis du bruger den indbyggede wizard til at opsætte EPG, så vil du allerede nu se at det er muligt at vælge "Danmark" som land. Det var ikke muligt for nogle måneder siden. Den kan dog endnu ikke finde nogle postnr i Danmar.

Hvis du venter til ultimo maj, så burde det være muligt at bruge den indbyggede wizard til at færdiggøre den danske EPG opsætning.

Held og lykke.!

/Flomme

Til top
Loppen10 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 22:50

Jo det har jeg skam lagt mærke til, men man vil jo altid have det til at virke med det samme, og det kan jo lade sig gøre har jeg set.

Lige en anden ting, hvis man bruger MCE 2005 på en MCE 2004 skulle det så ikke virke eller hva´?

 

Til top
Flomme Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 22:54

Nej desværre..

Grunden til det ikke virker i MCE er at der pt ikke er nogle som stiller den rette EPG information til rådighed her i DK. Det kan sagtes sættes op med 3.die part programmer - men ikke via den "originale" wizard i MCE.

Ultimo maj - alternativt må du igang med XMLTV eller nogle af de andre programmer der er til rådighed.

/Flomme

Til top
Loppen10 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2005
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2005 kl. 23:08

Tja er som sagt også gået i gang, men kan ikke helt få det til at køre

Det var også derfor jeg efterlyste en dansk guide, jeg ved Thomas har laven en engelsk, og det ville være fint hvis han gad oversætte.

 

Til top
pefo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2004
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2005 kl. 09:04

der ligger en på hifi4all.dk som Binder har oversat ( og tak for det....)

Binder skriver.:

Jeg har fulgt Thomas' forklaring fra TGB (indsat nedenfor), og det virker perfekt hos mig. Stor, stor tak til Thomas, BTW ..................

Jeg har tilladt mig og ændre/oversætte/tilføje lidt i denne guide, da det tog mig 5 timer og finde rundt i. Men det virker og det skal den oprindelige forfatter have stor ros for

-----------

1.      Nødvendig installering før selve EPG installering:

Installer IIS (Internet Information Server)

a)       Start “Control Panel” -> “Add Remove Programs” –> “Add Remove Windows Componetns”.

b)       Vælg “Internet Informations Services (IIS)”, og klik “Details”.

c)       Vælg “Common Files”, “Internet Informations Services Snap-In” og “World Wide Web Services”.

Installer .NET Framework 1.1 (Denne er ikke en del af MCE2005 installeringen).

a)       Kør dotnetfx.exe vedlagt i mappen  "dot Net Framwork 1.1"

b)       Eller hent nyere på Microsoft internetside under MSDN.

 

2.         Installering og Konfigurering af WebGuide2

Installering af Webguide2

a)       WebGuide2 giver mulighed for og se EPG fra intranet/internet og planlægge en optagelse.

b)       Hent WebGuide2 fra http://www.showtell.com/mce_webguide/2/.

c)       Installer WebGuide2 med default settings.

d)       Hent opdatering til  xmltv direkte via dette link http://prdownloads.sourceforge.net/xmltv/xmltv-0.5.38-win32b .zip?use_mirror=jaist

e)       Udskift de nye filer fra xmltv i C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\XML_TV

Konfigurere WebGuide2 med "MCE WebGuide 2 Configuration" program. Ligger under "programs".

a)       Vælg land og klik configure for at vælge hvilke kanaler der ønskes guide for.  

b)       Klik “Download Data”.

c)       Klik “Create Schedule”.

d)       Gå til ”Channels” faneblad og arangere den orden kanalerne ønskes. Klik ”Save Channels”. OBS: Hvis step 1 og 2 køres igen, så vil alle inf. Om kanal orden blive slettet.

e)       Udskrift WebGuide2.dll, med dem Reinhard har posted her:

f)        http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?foru mid=27&messageid=72332#bm72654
(Slet eller fjern de gamle - Lad være med og omdøb dem).

Ændre sikkerhed så recording funktion virker

a)       Control Panel -> Administration Tools -> Component Service.

b)       Expand Component Services -> Computes.

c)       Højre klik på  My Computers og vælg Properties.

d)       Under "Com Security" under "Launch and Activations Permissions" klik ”Edit defaults”.

e)       Klik ”Add”

f)        Under Select Users or Groups skriv "ASPNET" (ikke "ASP.NET") og klik "Check Names" og klik "OK".

g)       Giv "ASP.NET Machine Account (mycomputer\ASPNET)" følgende rettigehder: "Local Launch" og "Local Activation" og klik "OK" indtil du er tilbage.

h)       Sikre at der er data i webguide. Surf til http://localhost/webguide2/

 

3.      Installering og Konfigurering af SmartGuide:

a)       Download SmartGuide. http://www.thegreenbutton.com/community/download.aspx?id=261 &MessageID=73674

b)       Kopiere indholdet fra binaries folder til C:\Windows\eHome folder + opret en genvej til smartguide.exe til ex. skrivebordet.
Kør
C:\WINDOWS\eHome\ MCE2005_EPG_Enable.reg.

c)       Kør C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\CasPol.exe -s off.

d)       Luk alle eh* processor via Task Manager.

e)       Slet alt under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ (incl. OBS: Dette vil slette alt konfigureret vedr. LiveTV I MCE incl. Kanal setup, planlagte optagelser.

f)        Edit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tuning Spaces\#\MinChannel til 1 ved og bruge regedit.exe (# er numeret på tv setup der bruges  (1 er for "Local Analog Cable", 2 er for "Local Analog Antenna"... Jeg har ændret dem alle for og være sikker). Dette vil lave kanal 1 tilgængelig som preset channel.

g)       Slet alle key under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune ved og bruge regedit.exe. Dette vil slette alle eksisterende kanaler og kun bruge de der er konfigureret med ved og bruge SmartGuide.(Der skal ikke bruges MCE 2005 indbyggede funktion til og søge efter kanaler).

h)       Edit C:\windows\ehome\smartguide.exe.config ved og bruge Notepad:

·                  WebGuide2DSN. Sikre at denne peger til WebGuide2 Access database. Default burde være ok.

·                  TuningSpaceCountryCode. Sæt denne til 45 for DK (Samme som international phone code). E.g. 45 for </ST1:COUNTRY-REGIoN>, 45 for Denmark etc). I MCE 2005 er det ikke nødvendigt og ændre Regional Setting til Denmark.

·                  TuningSpaceSignal ændre denne hvis nødvendigt.

·                  Det burde ikke være nødvendigt og ændre andet.

i)         Start “c:\windows\ehome\smartguide.exe /i”.

·                  Klik "Channel Editor" og klik "Load" for og loade alle kanaler konfigureret via WebGuide fra ex. TV2 - Der skal bruges en TV2 konto og password.  Udfyld alle frekvenser for hver kanal (se evt. på TDC kabel for og få alle kanal nøgler for alle kanalerne. Formatet er for ex. 725,25 = 725250000.
Jeg bruger præcis det samme nummer for "number", "virtual channel" og "preset".

Vær sikker på alle kolonner udfyldes.
Klik "Save" (Dette vil lave en c:\windows\ehome\output\frequencies.reg fil og tilføje en extra tabel "channel_extra" til WebGuide's Guide.mdb. Denne table indeholder frekvenser for alle kanalerne, så det er en god ide og kopiere denne til backup, ved evt. senere installering. Luk "channel Editor".

·                  Klik "1. WebGuide2MCE!"

·                  Klik "2. LoadGuide from XML"... Dette skal gerne give en melding "Congratulations. It worked...". Dette vil lave en ny MCE EPG Storage fil som kun indeholder de ønskede kanaler der skal bruges og ingen andre.

·                  Luk SmartGuide.

 

j)         Kør c:\windows\ehome\output\frequencies.reg for og importere dine egne frekvens indstillinger.

k)       Start MCE og sikre at der er mulighed for og se LiveTV og guide fungerer og alle de ønskede kanaler er der.

l)         Disable automatic download of EPG data. I MCE, gå til Settings\General\Automatic Download Options.

4.      Setup af batch job for importering af xml info til EPG fra TV2

a)       Tilføj følgende 3 linier i C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\ download_guide.bat

·                  CD C:\WINDOWS\ehome\

·                  C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f

·                  del C:\WINDOWS\ehome\output\*.xml

Til top
brianweber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2005 kl. 16:34

hej.

Jeg kan ikke finde den sti hvor man sletter alle instillinger for kanaler og planlagte optagelser.

 C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\

Og efter jeg har gjort alt det overstående, kan jeg ikke se tv, eller guide.

Håber i kan hjælpe, det er ikke fedt at ha brugt alle de penge på en ekstre computer, hvis guiden ikke virker.

 

PS. har hørt der kommer en dansk version af mce 2005. Kommer der så ikke også epg data til danmark?

Mvh. Brian

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2005 kl. 16:36

Oprindeligt skrevet af brianweber brianweber skrev:

PS. har hørt der kommer en dansk version af mce 2005. Kommer der så ikke også epg data til danmark?

Jo, det kommer til efteråret... Du får den automatisk via WindowsUpdate...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2005 kl. 19:57
det er en skjuld folder

explorer - tools - view - sæt den til at show hidden files and folders


Den Ben
Til top
birkholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 09:03

Hej Palmolive !

Kan du bekræfte at MCE2005UK kan opdateres via WU til at anvende Danske EPG til efteråret?! ... eller mener du at der udgives en MCE2005DK med dansk EPG?!

//Birkholm

Til top
brianweber Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2005 kl. 12:53

Nu har jeg fået guiden til at virke. Helt perfekt. Tak for hjælpen.

Men nu når jeg går ind i "online spotlights" så får jeg bare en liste med mediacenter tips, i stede for at jeg ser de online services der var før.

Hvordan kommer jeg tilbage til dem?

på forhånd tak.

Brian

Til top
Kermit the Frog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2005 kl. 01:19

Min ser ud til at fungere.

Èt spørgsmål har jeg dog. Hvor lang tid plejer den at tage om at opdatere?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu