recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE med MyTheatre streaming (DVB-S)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE med MyTheatre streaming (DVB-S)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE med MyTheatre streaming (DVB-S)
    Sendt: 15-April-2006 kl. 18:52

Jeg har fået konfigureret en MyTheatre med streaming til MCE, så jeg kan tage Canal+ og andre kanaler denne vej igennem.

Nu vil jeg have EPG ført over på denne side som jeg har lavet til MCE, som jeg vælger kanaler på. Er nogen her god til MCE programmering, og kan trække EPG ud af databasen, så denne kunne f.eks vises i bunden af min side.

Se billed her.

Kan nogen hjælpe mig her og give et hint til at få EPG på denne side?

Det skal da lige siges at der tages hårdt på CPU for at få streaming stabilt, og at der ingen undertekster er her heller, disse er kun på DR1.. præcis som på DVB-T :-(

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2006 kl. 22:34

Er du klar over hvilket projekt du har gang i?

Skal det gøres skal man vær haj i:

C# eller C++, evt. VB og DirectX SDK og eller Direct Show

Alt der kommer ind ind/ud i MCE er baseret på disse Class Libraries

Det hele er baseret på såkaldte filtre som fører en Stream  igennem mindst tre kanaler:

Audio

Closed Caption

Video

De skal så omkodes (hvis de er kodet, som de er normalt) og samles (renderes) på en flade, hvilket kunne være din skærm

Det her ikke for at være Christian Forklarrøv, men for at vise det ikke er småting der foregår bagved det at vise/redigere en Video

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2006 kl. 10:49

Hej Mc....

Det er nu ikke fordi jeg vil gerne EPG til en videnskab på denne side jeg har lavet,... den simple plan var at lave et "frame" i bunden som viser en anden side hvor EPG data ligger.. og disse skulle jo egentlig være sendt ud af dette AV Broadcast modul , dog gør den det for alle kanaler så derfor skall jeg finde en bedre løsning-

Og jeg har også siddet og rodet med en gammel C++ source af AV Broadcaster, dog er EPG delen ikke lagt i her, så det var for C++ hajaktivt for mig at lave...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu