|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Ole_T ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 14-August-2008 kl. 21:39 |
|
Hej. Jeg har et MCE med Windows MCE 2005 (ikke vista) Jeg har så lavet et netværksdrev på min filserver og så kan jeg gå ind under video og se de DVD-film jeg har lagt ind. Det fungere egentlig okay, men den giver nogle små ryk, som om den springer en frame over eller lign. Jeg kører det bare over normal TCP/IP v4 Kan man lave noget så det ikke hakker? Hvordan gør I? |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Og det sker kun når du afspiller fra et network share, ikke når du afspiller fra den lokale harddisk?
Hvis ja, skal du kigge på netværksopsætningen. Der må være noget som ikke er lavet ordentligt... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
|
Jeg døjede med det skrammel i et par måneder, men kunne simpelthen ikke se hvor fejlen lå i mit netværksopsætning. Blev til sidst så sur, at jeg solgte min gamle router, og skiftede den ud med en 1Tb, og skiftede alle netværkskabler med Cat6 kabler. Siden har det bare funget perfekt.
Men det giver stadig ingen mening. 100Mb skulle jo være mere end rigeligt til selv Blu-ray. |
||
![]() |
||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
|
Havde også samme problem, dog kun ved dvd film. Men i stedet for at forbinde mine computere i min linksys router købte jeg en billig 1GB switch og nu fungerer det perfekt. Måske er det der flaskehalsen er?
|
||
![]() |
||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Korrekt, det er gode gamle Erlang som er på spil. Selv professionelt udstyr er ikke lavet til at køre 100% på alle cylindrer. På store routere fra eks. Juniper taler man ikke om antal porte men om hvor meget motoren kan trække... Men det er selvfølgelig værre med udstyr på Bilka niveau. Redigeret af slate - 17-August-2008 kl. 12:11 |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Vi er i samme subnet så der er ikke noget som skal routes. Trafikken passerer gennem en switch, ikke nogen NAT tabel. Derudover var OPs problem vist (?) med DVD/ISO afspilning, og det kræver ikke den store bitrate. Det er givetvis et netværksproblem, men næppe det som du angiver. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Førend i giver skylden på switches fra bilka..mv....kunne i jo vælge at kigge lidt på bufferen til LAN videoafvikling. Findes i Windows Media Player options....
Redigeret af Patriarken - 17-August-2008 kl. 18:59 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |