Jeg prøver efter bedste beskub, at få mit MCE til at virke som "musik-jukebox" i hjemmet, men har store problemer med at se logikken i oversigten over "My Music". Mange albums figurerer uden album cover og ligeså mange figurerer mere end en gang, men med forskellige tracks under hvert album.
Mit MCE er forbundet i hjemmenetværk til anden PC (med XP Pro), hvor selve MP3-filerne ligger. Rodmappen til filerne er shared, og dette share er defineret som søgested i MCE's musik-settings.
Mapperne med MP3 og underliggende tracks er alle kreeret via rip-funktion i "ROXIO Easy Media Creator ver. 7". Når dette program ripper, oprettet automatisk en mappe med navnet "<artist> - <album>", og hver track navngives "<track no.> - <title>". Roxio henter disc information fra "GraceNote".
Nogle gange, når jeg gennemser albums i MCE, så er der flere album covers vist, for så næste gang blot at forsvinde igen.
Et andet eksempel er f.eks. efter at have rippet en helt ny indkøbt CD til hjemmearkivet, og konstateret at denne snildt kan afspilles på selve XP-hovedmaskinen via MS-Mediaplayer - og at mediaplayer genkender både artist, numre og cover....så kan MCE ikke læse samme mappe korrekt. Artist navn angives som ukendt og cover mangler. Når jeg så vælger at afspille et enkelt track, så vises artist navnet alligevel under track-infoet.
Det er sgu da til at blive nuts af! Hvad kan årsagen være ? Roxio inkompabiltet, at jeg accesser MP3-filer fra XP maskinen også eller hva?