|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() Sendt: 02-Marts-2007 kl. 23:30 |
HJÆÆLP Sidder her med min spritnye HP Laptop med Vista Premium. Skærmkortet understøtter 1440x900 og 1280x720. Ville gerne have haft mulighed for at sætte den til mit LCD tv - men som har optimal understøttelse af 1360x768. Hvad gør jeg? Skal jeg aflevere skidtet tilbage eller er der muligheder for at få noget fornuftigt ud af de opløsninger. Havde tænkt mig at køre HDMI, men måske er VGA bedre eller?? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Mon ikke at dit panel vil Scalere automatisk, det skulle jeg mene at det vil. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Hej Radiomanden, jeg er sgu glad for at jeg har dig. Du er herlig aktiv her på siderne. Jeg vil håbe det skalerer (Samsung LE26M5), men mangler et kabel for at teste det. Skal ud at købe HDMI kabel imorgen for at teste. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Radiomanden Hold kæft et lortesvar Ka du ikke bare lade være med at svare når du ikke har noget positivt at bidrage med At mandens panel nok vil scalere automatisk når han plugger lortet i er sgu da logik for burøns!! Han beder om råd til hvorledes han får et godt billede med det han har!! Jeg har tidligere bemærket at du har korte præcise svar, men vær nu lidt hjælpsom over for dem der er lidt nye i det her game!! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Spørgsmålet gik på om det ville være fornuftigt med de opløsninger, og med svaret at Scalering vil ske automatiskt, så må svaret jo være ja, så spørgsmålet er jo posetivt og venligt besvaret, spørgeren er jo lidt mere på bar bund end vi andre, og reagerede jo også med tak for svaret. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Rolig nu. Jeg værdsætter at du præcisierer men jeg vil nødig være årsag til store uoverenstemmelser. Spørgsmålene er dog stadig: 1 Når billedet er skaleret vil det mon give et ordentlig billede? Kommer vel an på en test 2. Er VGA eller HDMI den mest fornuftige løsning i denne situation? 3. Endelig så undrer det mig egentligt at grafik kortet ikke kan klare 1360x768? Er der mon en fornuftig forklaring på det - eller kan det klares med en driver opdatering? |
|
![]() |
|
![]() |
Du skulle få et lige så godt billede som på din PC skærm. Jeg ville da nok, når muligheden er der bruge HDMI, så sker overførslen Digitalt. Driver opdatering måske.? |
|
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#SimpleUser Det er ikke for at skabe uovernstemmelser, men jeg sætter altså pris på at man tager et spørgsmål seriøst og besvarer rimeligt præcist, hvis man kan, eller undlader hvis man IKKE kan. Hvis man svarer, skal det til gengæld være uddybende og oplysende, eller med henvisninger til tidligere beskrivelser.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
#Radiomanden Som du kunne se var dit svar jo helt ikke fyldestgørende. Spørgeren sad tilbage i samme situation som før han spurgte, og det er det jeg mener med at det kan godt være at vi forstår det hele, men når nogen spørger os, så kan det godt være at vi nogen gange må hæfte en forklarrøv på så andre også forstår det!
|
|
|
![]() |
|
![]() |
#SimpleUser Hvilket grafikkort har du? Er det et nVidia så skulle det være muligt at indstille opløsningen nøjagtig til det som skærmen kan. Det kan man ihvertfald under MCE2005, men det kan være det endnu er begrænset under Vista Du skal selvfølgelig sikre dig at du har de nyeste Vista drivere til grafikkortet
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Grafikkortet er nvidia Geforce go 7600. Har endnu ikke udforsket om det er den rigtige driver. Til gengæld har jeg fået fat i et hdmi kabel, men til min store forbavselse så kommer der ikke lyd ud af tv'et (Samsung LE26M5). Tjaeee, har vist engang læst at der skulle være et problem med visse Samsung, men jeg mener nu at det var når man benyttede en omformer fra dvi til hdmi. Well har ikke haft mange koncentrerede timer til at arbejde på dette - ungerne og konen løber rundt i stuen - men alle gode råd modtages gerne. |
|
![]() |
|
![]() |
At du har den rigtige driver er yderst vigtigt! Til Vista er version 100.65 kommet for en uge siden: http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_100.65_uk.html Til MCE 2005 er det stadig ver.. 93.71: http://www.nvidia.co.uk/object/winxpmce_93.71_uk.html Er det når du afspiller noget fra PCen til fjernsynet der ikke kommer lyd af fjernsynet? De fleste bruger ikke fjernsynet til lyden, men hælder det over i Sourround anlægget via et coax eller lyslederkabel |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |