recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE og skærmopløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE og skærmopløsning

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2007 kl. 17:47
Du skal også trække et lydkabel fra din PC, et dvi til hdmi overfører ikke lyd, hvis du da ikke har et specielt kort med hdmi ud.

Regner med at du har forbundet pc til tv? Nå, ja, det kan jeg se at du har.

Et hdmi/dvi kabel overfører ikke lyden, det gør kun et hdmi/hdmi kabel, men det er ikke et særligt stort problem at trækket et lydkabel fra dit lydkort til tv, går ud fra at der også er indgange for lyd.

Det skal måske være et med minijack i den ene ende og siden 2 phonoplug (RCA stik) normalt rød og hvid i den anden

Redigeret af Ken_T - 03-Marts-2007 kl. 17:51
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 10:28

Hejsa,

Min pc har hdmi udgang så der burde være lyd med.  Men det kan være at Media Edition ikke er sat korrekt op - skla man mon specificere om man at benytte hdmi udgangen? kan ikke umiddelbart ikke se på tv'et at der skulle være noget at slå til eller fra.

Prøvede dog at sætte minijack udgang fra pc til lyd indgang på tv'et - det virkede heller ikke. Men måske skyldes at jeg brugte "pc lyd indgangen" uden at have vga stik i.

Men jeg vil rode lidt mere i løbet af i dag - og vender tilbage. Tak for rådene indtil videre

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 17:00
Når jeg sætter et hdmi kabel op fra pc til tv (i mit tilfælde dvi/hdmi) og tænder mit tv, går ind i skærmopsætning, vil mit setup automatisk opdage at jeg har tilsluttet et tv via hdmi. Jeg kan så vælge klon eller 2 skærme, hvor det sidste muliggør at jeg individuelt kan sætte skærmene op. Muligvis skal man tænde TV og genstarte før en ekstra skærm opdages. ?

Måske det kan bruges til noget?

Lyden knytter sig ganske rigtig til en bestemt indgang, som sikkert skal modtage et signal, altså opleve at der kommer et videosignal. Ellers ville man jo nok få lyd på alle indgange. Man er nok nødt til at prøve sig frem, men det skulle virke med kabel fra lydkort, hvis du da er sikker på at dit lydkort sender et signal. Måske kunne du prøve på en forstærkerindgang, hvis du har mulighed for det?

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 18:32

Hej ken_T

Der er lyd ud på spdif udgangen - er testt vha forstærker.

Men den lyd der kommer ud på hdmi, er den først via lydkortet eller er den kun via grafik kortet?? I min manual for tv'et siger den at den ikke understøtter dvi til hdmi når dvi kommer fra en pc, da video signal fra en pc er anderledes. Men det er jo svært at gennemskue om det samme gør sig gældende for hdmien. Det er ikke nævt explicit

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu