recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE og to skærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE og to skærme

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CoolK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE og to skærme
    Sendt: 03-December-2005 kl. 18:06

Så lykkedes det for mig - min helt egen HTPC
-og konen synes endda at det er smart med sådan en nydelig blå brugerflade

Nåmen, knapt har den første lykke lagt sig før mit problem melder sig.

Jeg har et x15e kabinet med indbygget skærm + et Pioneer 436XDE.

Pioneer skærmen er sat op til at være primærskærm (via DVI) og den indbyggede LCD er sekundær skærm (via analogt VGA stik).

Mit grafikkort er et ASUS EAX700 som virker fint i alle henseender.

Hvis jeg tænder min Pioneer skærm først, og derefter tænder min HTPC så kommer billedet fint med over på Pioneer skærmen.

Hvis jeg slukker Pioneer skærmen og derefter tænder den igen er det som om at HTPC'en ikke opdager at skærmen er tændt igen og dermed ikke smider billede på skærmen. Jeg står så tilbage med en værktøjslinie på min 7" skærm hvor alle applikationer bliver åbnet på en sort Pioneer skærm.
-og det er jo ikke lige sagen  

Mit ønske-setup er at samme billede bliver vist på begge skærme - for så behøver jeg jo ikke at tænde mit TV for at spille musik og høre radio..
Alternativt ville det bare være dejligt hvis Pioneer skærmen automatisk får billedet over når jeg tænder den..

Skal man bruge noget specielt software hertil - eller er det bare et fikst flueben der skal sættes et eller andet sted???

HTPC i x15e kabinet
Til top
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2005
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 18:51
I am the Law
Til top
CoolK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 19:29
Føj for en heksekeddel jeg fik fingrene i 
Og mig der bare troede at det var ligetil...

Hmm... Nå, men jeg venter på den "ukendte" usb-enhed så...

Men det efterlader mig stadig med spm. vedr. initialiseringen af min plasmaskærm efter power off/on på skærmen... Hvorfor bliver DVI-signalet ikke fundet af skærmen/eller hvorfor sender pc'en ikke DVI ud efter at skærmen har været slukket??
HTPC i x15e kabinet
Til top
zerocool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2005
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af CoolK CoolK skrev:

Føj for en heksekeddel jeg fik fingrene i 
Og mig der bare troede at det var ligetil...

Hmm... Nå, men jeg venter på den "ukendte" usb-enhed så...

Ja, men umiddelbart, som jeg ser det, er den eneste tekniske løsning på problemet, at USB-enheden har en seperat processor der renderer det clonede billede i en individuel opløsning. Bestemt ikke noget der er billigt.

Oprindeligt skrevet af Coolk Coolk skrev:

Men det efterlader mig stadig med spm. vedr. initialiseringen af min plasmaskærm efter power off/on på skærmen... Hvorfor bliver DVI-signalet ikke fundet af skærmen/eller hvorfor sender pc'en ikke DVI ud efter at skærmen har været slukket??

Hmmm... Det virker mærkeligt. Hvilket kabel og grafikkort er det du benytter dig af? Mener at kunne erindre nogen havende lignende problem på TGB. Måske du kan finde løsningen på dit problem ved søgning der.

Noget helt andet er, at du - såfremt din fladskærm ellers er udstyret med D-Sub eller at DVI-indgangen er af DVI-I -typen - med overvejende sandsynlighed kan få et langt bedre billede ved brug af analogt VGA-kabel. Læs mere her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.   

I am the Law
Til top
CoolK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 17:47
Hej,

Mit grafikkort er et ASUS EAX700 som virker fint i alle (andre) henseender.
Jeg benytter et DVI->HDMI kabel til at forbinde skærm og HTPC.

Det sjove er, at hvis jeg går ind i egenskaber for skærm og ændrer noget for plasmaskærmen så bliver der sendt et signal til skærmen og dermed tænder den - men det er ikke særligt kone/børn venligt at de skal ind og rode med opsætning for at få billede på skærmen

Nu har jeg i øvrigt fundet ud af at klone billedet - godt nok kun i 1024x768 (for den lille lcd understøtter ikke mere) men det er da klonet...

Imidlertid viser min skærm ikke den almindelige windows brugerflade særligt pænt. Faktisk er den pænest i 800x600 hvilket jo er lidt i underkanten efter min mening.
Ved opløsninger over 800x600 ser det ud som om at bogstaverne i alle menuer er trykket lidt sammen vertikalt og at der mangler at blive tegnet en pixel i bogstavet - lidt under toppen af dette (nærmest som om der er lavet en horisontal gennemstregning af ordet/bogstavet med baggrundsfarven).
HTPC i x15e kabinet
Til top
CoolK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 23:03
Fandt lige tråden på TGB vedr. mit problem med signal fra DVI til skærm efter off/on af skærm...
Det lader til at det er relateret til ATI's driver
HTPC i x15e kabinet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu