|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() Sendt: 06-April-2009 kl. 23:12 |
|
Jeg har MediaPortal instaleret på en maskine med XP pro.
Nu har jeg fået fat i en Microsoft MCE fjernbetjening, til erstatning for en Hauppauge ( der ikke virker for godt ) Men nu vil Winblows have en XP MCE CD, med drivers på. Jeg har været på nettet og finde irbus.sys m.f. Men det virker ikke når jeg instaler dem. Jeg har testet fjernbetjeningen på en Vista (med mediecenter) maskine og der virker den fint. Nogle der kender en løsning? |
||
Jakob :-)
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
MCE remoten burde være plug and play. Jeg har ihvertfald
bare tilsluttet min til min XP Pro maskine og så fandt den selv drivere. Evt. bed den om at søge på Windows update, men tror ikke engang at det var nødvendigt. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du skal have Microsoft Media Center (en XP med lidt ekstra), før du kan få MCE fjernbetjeningen til at virke. Alternativt kan du benytte Vista hvor driverne er indbygget. Jeg ved ikke om der er nogen der har udviklet et hack der kan få det til at virke med standard XP, men prøv at Google
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja du var lidt hurtigere end mig |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
Hvis du skal bruge MCE remote på xp pro til mediaportal mangler du nok et plugin, findes her såvidt jeg husker er driveren ikke med til XP pro. |
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du har ganske ret. Det virker lige ud af boxen, men sådan var det ikke fra starten (der hvor jeg kørte med MCE) Man kan teste det ved at trykke på tal tastaturet, det skulle sende tal som om de kom fra et alm. tastatur |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Kommer lige i tanke om: Hvilken Service Pack kører du med?
|
||
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Det burde ikke være nødvendigt. Jeg bruger selv MCE remote på XP Pro og har ikke gjort andet end at proppe den i USB stikket, lade windows selv installere driveren og derefter bare sætte hak ved "MCE Remote" i MediaPOrtal Configuration. Hvis dette ikke virker gætter jeg derfor på at der er noget andet galt eller at der ikke er installeret den nyeste servicepack (som MCenterFreak skriver). |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
En RC6 kompatibel MCE fjernbetjening virker under Windows XP.
Det er MCE tastasturet som kræver en Mediecenter edition eller en Vista. Så det skulle virke... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej det er forkert. Har lige testet det med et originalt MCE tastatur, og det fungerer fint på XP Pro |
||
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Det kan selvfølgelig godt være de har lagt en opdatering med i eksempelvis SP3, men da jeg prøvede for nogle år siden var det ikke muligt at bruge tastauret, kun fjernbetjeningen. Derfor købte jeg en OEM af MCE2005 |
||
![]() |
||
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Tak for jeres svar.
Og undskyld, det var mig der ikke læste hvad der stod. Den bad om win XP pro SP3 cd. Jeg havde læst det som noget med en MCE cd den ville have. Jeg kan jo undskylde mig med at det ikke er så nemt at læse hvad en computer skriver når der kun er tilsluttet en gammeldags billedrørs TV. |
||
Jakob :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |