recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE optager midt i udsendelsen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE optager midt i udsendelsen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MCE optager midt i udsendelsen
    Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 21:22
hej
håber i kan hjælpe mig - har brugt mce i en del år og har aldrig oplevet at tidspunktet for optagelserne ikke passer - men i øjeblikket så optages mange af udsendelserne en del for sent - altså man kommer ind midt i udsendelsen. Jeg bruger niels's program og henter oplysningerne fra timefor - så jeg ved ikke hvor det går galt - jeg synes ikke jeg kan finde nogen steder i systemet, hvor jeg kan ændre klokken - klokken på pc'en passer med det rigtige klokkeslæt. har prøvet at skrive til timefor, men de svare ikke.

er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre.??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 21:33
Er det ikke anden gang du poster denne tråd? Og hvem er Niels?
Hvis du indstiller timeren efter EPG'en og tiderne ændrer sig, kunne det jo være svaret på dine problemer. Ellers kan jeg kun foreslå en reinstallation.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 22:08
Nej - jeg har kun postet den her og mcefunrossen.

Niels Rossen - som har lavet programmet MCImportXMLTV.

Jeg forstår ikke det du skriver med timer efter epg - så kan du fortælle lidt mere.??
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke anden gang du poster denne tråd? 

Tænker du på denne tråd:

Som lyder lidt i samme retning.

Men ikke noget jeg bruger, så har intet input.  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 23:37
Har oplevet forsinket optagelser..

Det var klokken der af en eller anden årsag gik forkert i Pc-en..
Kan det være problemet??

Opdateres tiden korrekt?
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Har oplevet forsinket optagelser..

Det var klokken der af en eller anden årsag gik forkert i Pc-en..
Kan det være problemet??

Opdateres tiden korrekt?
hvis du mener klokken på pc'en så viser den det rigtige tidspunkt. nu har jeg prøvet at sætte mce til at optage 15 minutter før udsendelsesstart, og 15 efter udsendelsesstart, og så håber jeg at jeg går starterne med.

har ikke haft problemet før, så det er kommet her i løbet af de seneste 2-3 uger.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Jeg forstår ikke det du skriver med timer efter epg - så kan du fortælle lidt mere.??

Hvis du bruger EPG til at indstille timeren efter og der efterfølgende kommer forskydninger i programtiderne så ændrer tiderne du har indstillet i timeren sig jo ikke tilsvarende.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Hvis du bruger EPG til at indstille timeren efter og der efterfølgende kommer forskydninger i programtiderne så ændrer tiderne du har indstillet i timeren sig jo ikke tilsvarende.

Flemming
 den eneste timer jeg kender på pc'en er den som sider nede i højre hjørne - er der en i mce også.??
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu