|
MCE remote DVBviewer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-December-2012 kl. 16:19 |
Hej
Normal bruger jeg en MCE remote som køre på Ehome driveren. den virker 100% i xbmc samt dvbviewer. (programmer den via mce_remote_plugin til xbmc.) Har nu købt en Fujitsu RC900 da den har bedre rækkevide grundet 2,4ghz trådløs. Problemet er bare at jeg ikke kan få skidtet til at virke som det skal. I xbmc virker den fint. Men i dvbviewer kan jeg ikke få det hen :/ Det eneste der virker er 1-9, piltasterne, samt ok. Har været inde i Input og fundet "pause" f.eks., trykket på "LÆR", men så registrer den ikke når man trykker på pause knappen på remoten. ? I MCE samt xbmc virker det som sagt fint.. Men er det fordi man ikke kan bruge CTRL+P i dvbviewer..? (virker som det er det remoten sender når man trykker pause) Nogle der kan hjælpe..?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med den nye remote har vel også udskiftet modtageenheden?
Dvbviewer har support for en del remote typer og også den nye type??? Opsætning korrekt under option/inputenheder? hvilken remote fil? Hvis ikke, kunne det være problemet.. Er der ikke nu 2 slags input nemlig via den nye og via eHome? Brugte på et tidspunkt en RF type, men det blev så klaret ved at det x10 kompatible enhed, som dvbviewer har support for...
Redigeret af avh - 08-December-2012 kl. 16:48 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Den gamle remote er helt pillet fra... Altså har kun den nye RC900 sat til.
Om opsætningen er rigtig under option/inputenheder..?? Lidt begrænset hvad man kan ændre der synes jeg.. Som jeg skriver vil den ikke registrer mine taste tryk, hvis jeg er ved at lave min egen remote fil.. Spørg nok dumt med hvad er X10..? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Har nu prøvet at installer X10 pluginet, men hjælper ikke :/
Har været inde i input/udvidelse og aktiver den.. Andre forslag..?
|
|
![]() |
|
Det skal måske lige nævnes at modtageren fremstår som en HID-tastaturendhed samt en HID-Kompatibil mus, i enhedshåndtering.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Som jeg forstår, så har dvbviewer en samling remote som ved installation af tilhørende plugin, kan bringes til at virke sammen med...
Findes din enhed ikke, så mener jeg, at den metode ikke er mulig... Det er dog lidt underligt at nogle taster rent faktisk kan virke.. Er du sikker på indlæringsfunktionen i dvbviewer bruges rigtigt? Men dvbviewer kan også betjenes af et almindelig tastatur og har et sæt shortcuts til dette... Altså finde et program der kan hente input fra din remote og sende videre... Der findes en del programmer af den type... Pt. er jeg ved at prøve at lave en opsætning, hvor man med en logitech universal remote skulle kunne skifte mellem forskellige programmer.. Det fungerer på den måde med den orginale MCE IR-modtager (ehome) kan få sent alle mulige tastatur-komandoer afsted.. (og dermed også styre selve windows interfacet) Ideen skulle være at lave et ikon på windows skrivebordet til hver program, der skal kunne skiftes imellem.. Det kræver desvære en ALT+CTRL+.... og lige det kan ikke sendes uden videre... Redigeret af avh - 09-December-2012 kl. 19:41 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Er 100% sikker på jeg bruger indlærings metoden rigtig :)
Bruger følgende fremgangs måde: 1. vælg den funktion tasten skal udføre, f.eks. "Pause" 2. Trykker på "Lær" 3. Trykker på remoten (men den registrer ikke når jeg trykker på pause tasten på remoten, trykker jeg der imod på 2 istedet virker det fint.. Bare ikke så fedt og ha pause på knap nr 2 :) Har prøvet et par forskellige programmet (Intelliremote, winlirc) dog uden held, de registrer heller ikke tastetrykkene. Det mærkelige er jo at piletasterne samt nummerne 0-9 virker. Det virker som at remotes til MCE sender taste kombinationer, f.eks. play er ctrl+p. Men hvorfor kan de ikke opfanges i DVBViewer..? Til AVH** (På min anden MCE remote, kan jeg godt sende ALT+CTRL+X f.eks. det har jeg nemlig tildelt XBMC genvejen, så jeg kan starte det på den måde. Den køre som sagt også på Ehome, så du burde ku få det hen :)
|
|
![]() |
|
Har prøvet andre plugin til dvbviewer remotes, f.eks. technotrend.
Her synes det at været en særlig enhed, som kun kommunikere med dvbviewer. Ehome enheden derimod ser ud til at være en windows enhed, der kan modtage samtlige tastatur og muse-input. Det er det jeg udnytter med at programmere en logitech universal remote.. Hvis du har prøvet diverse programmer som intelliremote m.v., så skal de vel have specifkt support af din RF-modtager/remote ligesom dvbviewer skulle have?? Eller der skal være direkte kumminkation med selve windows i form af tastatur- og musefunktioner. Den orginale MCE-remote virker nogle af knapper i forhold til selve windows , f.eks. lyd op og ned, mute... Er der ikke nogen form for dokumentation med til denne remote, for ligner da godt nok en MCE-remote look alike komplet med grønne knap? Skal driveren fungere på samme måde som ehome?
Redigeret af avh - 10-December-2012 kl. 10:25 |
|
|
|
![]() |
|
I Intelliremote registrer den heller ikke tastetrykkene.. :/
Det virker som det kun er XBMC samt MCE der kan bruge dennes input.. Mute, vol op/ned virker også fint med denne remote, samt piltasterne.. I win, samt alle andre programmer. Der er intet dokumentation med til denne remote desværre, har også søgt på nettet. Men ikke til at finde noget. Ku være jeg bare sku ha søgt lidt bedre på nettet inden jeg købte :/
|
|
![]() |
|
Kom måske lidt nærmere nu :)
Hentede et program der hedder Showkey.exe, den viser hvilke tastetryk en remote sender. Når jeg trykker på 2 sender den. KeyID 50(0x32) - VK_2 <two>Notification(key, two, 3)</tow> Men når jeg trykker pause Sender den ingen af overstående, men derimod et WM_appcommand 47:pause Må igang med at google lidt på WM_appcommand :)
|
|
![]() |
|
Tror jeg har fundet noget her..
Skal prøves når jeg kommer hjem :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |