recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE remote fra Kina.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MCE remote fra Kina.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MCE remote fra Kina.
    Sendt: 24-Februar-2013 kl. 12:27
Har i sin tid købt nogle originale MCE remotes (men ikke nok), men efterhånden er de blevet ulækre og gået i stykker, børnene er lidt hårde ved elektronikken. Så på verdensmarkedet for at finde noget andet der kunne spille sammen med MediaPortal og mine MCE modtagere. Helst een der ligner, og som ikke koster alverden

http://www.ebay.de/itm/230716446697?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648

Her finder man en ude i kina der ligner, som kan tages hjem så man ikke ryger i kløerne på den danske told. . Den er ligt træg med afsendelse af koder til betjæningen af HTPCen og ikke mindst så mangler man de fire farveknapper i bunden..... Men man kan mure lidt om inde i MCE 2005.xml filen, flytte funktionen af de farve knapper op andre steder. Personligt manglede jeg skift af størrelsesforhold og undertekst/sprogvalg. Så DVD knappen og start af optaget tv knappen fik en anden funktion. Hvordan dælen interfacet virker til at mure rundt på knapperne i mp setup fandt jeg aldrig ud af, det var nemmere at redigere direkte i filen og flytte rundt der. Hvis nogen køber samme produkt og mangler funktionerne i MP så smid et indlæg, jeg kan godt smude indholdet af xml filen ind. Den ligger på windows 7 under C:\ProgramData\Team... Ikke den der ligger under C:\Programmer\Team....

Kineserne kalder den 100% jeg skal ikke sige om den de har kopieret har manglet de 4 farver. Ved ikke om microsoft har lavet sådan een på et tidspunkt.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 24-Februar-2013 kl. 12:28
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 14:56
Der findes 3 versioner af Microsofts MCE fjernbetjening

Dell har én uden de farvede knapper og så er der en med farvede knapper uden programmering af volume.

Redigeret af Cyberguyen - 24-Februar-2013 kl. 14:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 18:18
Der røg vist et indlæg, den var brugt, ville have en ny. De er også i dba een gang imellem. Nu har jeg 3 gange købt Hauppauge NOVA DVB S2 kort brugt, det er lidt ulækert med alt det skidt der sidder på det brugte. Har iøvrigt skrevet til kineserne fordi der har en version med farveknapper, den er bare med modtager og koster over 80 kr. Ja man skulle have købt nogle flere af dem i danmark da de for ny kostede 112 kr. incl. modtager (dataworld.dk).
Har godt set andre har en lignende (også fra tidligere indlæg), men jeg er ude efter noget som microsofts/Phillips da den ligger godt i hånden.

MVH

Redigeret af rasmuzzen - 24-Februar-2013 kl. 18:20
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 20:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 21:13
Tak KL, der ligger allerede en "original" hp et eller andet sted imellem kina og dk i posten. Skal nok skrive om, hvor kompatibel den er. Den sidste du linkede til den må jeg også lige eje. MCE remote giver lidt bedre søgeresultater, man skal ihf. ikke skrive microsoft.

MVH
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu