Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jakobo
Junior bruger
Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
|
Emne: MCE Remote Kontrol x 2 Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 14:16 |
Har fået at vide (af min forhandler) at MCE nok ikke vil være glad for at man propper 2 stk. remote kontrol usb enheder ind i MCE maskinen. Vil gerne kunne kontrollere pc'en (vælge kanaler osv) fra 2 forskellige rum, hvor pc'en står i et 3.
Er der nogen der har nogen erfaringer med at smække 2 stk. remote kontrollers på? Alternativt hvordan kan man på fornuftig vis bruge MCE til at distribuere billede og lyd ud til 2 eller flere modtagere og samtidigt være i stand til at skifte kanaler/afspille tv/video. Har pt. en 20" fladskærm med dvi indgang og et alm. analogt tv med scartstik som eneste indgang ud over antenne. Fjernsynet har dog tilsluttet en Kiss dp1500!
mvh Jakob
|
 |
HTPC
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
|
Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 16:19 |
Hvi det ikke er muligt at tilslutte to IR-modtagere, så kan du købe en
IR-repeater der modtager IR signalet i det ene rum og udsender det
samme ved foran din IR-modtager placeret i det andet rum. Den sender
det så signalet videre til PC'en i dety tredje rum.
En IR-repeater behøves ikke at kende koderne fra din fjernbetjning, den
sender bare det videre som den modtager, det eneste der kræves er at
repeateren virker ved den frekvens som fjernbetjeningen udsender.
Redigeret af HTPC
|
 |
Kluks
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 09:35 |
Til den slags bruger man en MCE Extender.
xbox 360 har extenderen indbygget, man få extender software til den "gamle" xbox og derudover har LinkSys og HP nogle extender produkter.
|
 |
HTPC
Guld medlem
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 10:08 |
En extender har en række begrænsninger der ikke altid gør det til en god løsning. Man kan f.eks. ikke afspille DVD ra hovedrummet med en extender.
|
 |
Kluks
Bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 10:10 |
HTPC skrev:
En extender har en række begrænsninger der ikke altid gør det til en god løsning. Man kan f.eks. ikke afspille DVD ra hovedrummet med en extender. |
Det ser heller ikke ud til at være noget problem, hvis der allerede står en dp-1500...
Men, ja, det har nogle begrænsninger...
|
 |
HTPC
Guld medlem
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 10:50 |
Kluks skrev:
HTPC skrev:
En extender har en række begrænsninger der ikke altid gør det til en god løsning. Man kan f.eks. ikke afspille DVD ra hovedrummet med en extender. |
Det ser heller ikke ud til at være noget problem, hvis der allerede står en dp-1500...
Men, ja, det har nogle begrænsninger...
|
Hvis alle DVD'erne er lagt ind på harddisken på MCE computeren kan det vel godt være et problem.
Redigeret af HTPC
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 10:54 |
Jeg vil ikke love noget, men....
Ud fra hvad jeg har kunnet få at vide mht. til XBox 360'eren, så kan den ikke afspille DVD'ere fra harddisk (og heller ikke alm. DVD'ere fra extener sessionen), men jeg forventer (igen, forventer, tør ikke love noget, da jeg ikke har haft maskinen i hånden) at kunne få "My Movies" til at kopiere en DVD ind på en speciel måde så den kan afspilles som en "Movie Only" på XBox 360 extenderen, og som alm. DVD på den almindelige MCE maskine....
USA får XBox'en lidt før vi andre, og jeg får en tilsendt derovre fra - dog ved jeg ikke om den når hertil før den danske lancering.
Mht. til Jacob's oprindelige spørgsmål, så kan jeg godt prøve af om MCE vil acceptere to modtagere - jeg har to liggende, men jeg tror det heller ikke. Det bliver dog tidligst i morgen aften.
Mvh
Brian
|
 |
jakobo
Junior bruger
Oprettet: 21-December-2004
Point: 47
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 14:59 |
Glæder mig til at høre om det kan lade sig gøre med 2 x remote, ellers er der vel næsten ikke andet at gøre end at afvente xbox extenderen ... men hvad med en IR Repeater løsning ... det kunne jo teoretisk set være en rigtig god løsning!
Til HTPC - har du selv prøvet denne mulighed?
Synes det er mærkeligt, men måske typisk micsoft, at der ikke er en ordentlig løsning til betjening af MCE fra flere forskellige lokationer. Men de havde måske tænkt sig at man skulle købe en MCE pc for hvert rum man skal se tv i 
mvh Jakob
|
 |
Kluks
Bruger
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 15:46 |
jakobo skrev:
man skal se tv i 
|
Nej, men det er jo netop det scenarie, som extenderen løser. Du har din centrale MCE og har Extender devices i de andre rum hvor du ønsker at bruge MCE'en.
ift. Binnerups kommentar. Så er jeg ret sikker på at der med den nye xbox 360 bliver mulighed for afspilning af DVD, men om kopierede DVD'er kan afspilles er jo noget andet...
|
 |
HTPC
Guld medlem
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 16:03 |
Kluks skrev:
jakobo skrev:
man skal se tv i 
|
Nej, men det er jo netop det scenarie, som extenderen løser. Du har
din centrale MCE og har Extender devices i de andre rum hvor du ønsker
at bruge MCE'en.
ift. Binnerups kommentar. Så er jeg ret sikker på at der med den nye
xbox 360 bliver mulighed for afspilning af DVD, men om kopierede DVD'er
kan afspilles er jo noget andet... |
Jeg tror I taler forbi hinanden og taler om to forskellige ting.
Xbox 360 kan godt afspille DVD'er lokalt, men det er ikke det Binnerup
snakker om. Han snakker om Xbox 360 kan afspille DVD'er fra en Windows
MCE PC, hvor Xbox 360 virker som MCE extender og det er ikke muligt
ifølge Binnerup og mange andre. Om det så er muligt at afspille DVD'er
fra Xbox 360 hvis de først bliver lagt ind på MCE PC'en med Binnerup
MCE plug-in "My Movies" ved jeg ikke. Men det kan Binnerup jo selv
svare på når han engang får en Xbox 360 og ser om han kan få det til at
køre.
Jeg læste forøvrigt at Microsoft allerede har fået stjålet 25 Xbox 360
som var sendt rundt til reviews forskellige steder. Den ene blev af
politiet i Østrig fundet hos en modchip gruppe. Der spekuleres derfor i
om der vil være modchips på gaden allerede den dag Xbox bliver sat til
salg.
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 17:14 |
Kluks: Som "HTPC" skriver det, så er det netop afspilning af DVD'ere igennem extender sessionen jeg mener ikke er muligt - XBox 360 kan godt spille DVD'ere, men så skal man ud af extender sessionen først, og skal man så bruge noget andet på extenderen skal man ud af dens DVD afspiller og ind i extenderen (ud fra hvad jeg har fået forklaret).
Det jeg snakker om derudover er at kunne afspille DVD'ere der er lagt ind på harddiske, da det er en fremgangsmåde mange er begyndt at benytte for at have nem adgang til deres film.
Men som sagt, det er umuligt at få noget specielt at vide - de MS folk jeg kender har ikke engang kunnet få før-udgivelses maskiner.
Mvh
Brian
|
 |
Bølge
Bruger
Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
|
Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 09:08 |
Der er også en anden mulig løsning.
Du kunne overveje at bruge en anden type fjernbetjening. En radiostyret så at sige.
Jeg har en og den virker gennem vægge i hele lejligheden (pc står på gulvet gemt væk inde i kontoret) og fra fjernbetjeningen kan jeg styre både muse-markør som en mus, eller navigere direkte i programmer.
Så er du fri for relaying IR og at skulle pege et bestemt sted hen. Den kan også sættes til at betjene tv og dvd.
Det pudsige er at når jeg skal betjene computeren (med billede på tv-skærmen) så kan jeg ikke lade være med at pege på tv'et - selvom jeg udemærket ved at pc'en står "bag mig" i kontoret på den anden side af trappen. Go figure!?!
Nå, men blot et indspark.
|
 |