recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE Remote Kontrol x 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE Remote Kontrol x 2

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 15:37

Synes absolut det lyder som en løsning - synes nemlig det er lidt af et overkill at skulle købe et extender sæt (når man engang kan få fat i det) bare for at skulle betjene programmet på MCE maskinen. I virkeligheden vil jeg jo bare kunne skifte kanaler på MCE, og også kunne afspille optagne video filer - Lyd og billede kan jeg sagtens få ud til mit alm. analoge tv.

Hvad er specifikationerne på den fjernbetjening du har?
mvh
Jakob

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 15:42
Min er en Marmitek Silverline 8 - som jeg købte på nettet til knap 17 Euro.
Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 16:06

Jeg tror lige jeg skal rette - det var vist ikke silverline8 men en pc control - altså stadigvæk fra Marmitek.

http://www.marmitek.com/en/manual/9645.pdf

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Jeg tror lige jeg skal rette - det var vist ikke silverline8 men en pc control - altså stadigvæk fra Marmitek.

http://www.marmitek.com/en/manual/9645.pdf

Er den kompatibel med MCE? Dvs. kan man det samme som med MicroSoft MCE fjernbetjeningen?

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2005 kl. 16:15

Helmø: det ved jeg ikke, jeg har ikke længere MCE installeret

Men et gæt er at der er fuld kompatibilitet, iom fjernbetjeningen kan "programmeres" og herudover virke som "mus".

Redigeret af Bølge
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:12

Vil bare lige give en melding om at jeg lige har købt en "UltraX Media Remote" fra Logitech. Den er baseret på radio bølger og kan således "snakke" med computeren selvom den ikke kan "se" den! Den virker umiddelbart fint i forhold til MCE applikationen - jeg kan fjernbetjene TV kanaler, optagne videoer, musik filer osv., men kan desværre ikke lige finde ud af at kontrollere fx. radio (hvilket også er elendigt på MCE efter min mening). Der følger software med som også kan bruges, bla. til radio, men bruger fladen hertil er bestemt heller ikke noget at råbe hurra for. Den kan ikke pt. ikke administrere andet end MCE udover den indbyggede software.

Men - er altså kun næsten ved målet - da jeg hører radio tit kan jeg ikke leve med at denne del ikke kan kontrolleres fra fjernbetjeningen, så har nu bestilt en marmitek pc control (som foreslået ovenfor) via Kelko. Håber så at den kan det hele!

Jakob

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu