recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE remote og DVBViewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE remote og DVBViewer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
videomate Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE remote og DVBViewer
    Sendt: 30-August-2006 kl. 20:53
Hej

Jeg benytter en MCE remote til DVBViewer på XP Home. Er der en måde hvorpå man kan starte DVBViewer op vha. remoten? Så snart DVBViewer kører virker remoten perfekt, men det ville være rart om man kunne starte DVBViewer op med denne også.

/Henrik
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2006 kl. 23:34

Mener der er en mulighed at anvende:

www.byremote.com.au

Ved at installere denne driver i stedet, kan fjernbetjeningen bringes til at udføre hvad som helst, herunder at starte programmet...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 08:43
Super! Det ligner noget jeg kan bruge.

Jeg takker.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 07:59
Så fik jeg prøvet HIP (programmet på www.byremote.com.au) og med dette kan jeg fint starte DVBViewer. Nu er problemet blot at med HIP kørende så virker størstedelen af MCE remotens knapper ikke inde i DVBViewer  Er der nogle der har erfaring med HIP og DVBViewer?

/Henrik
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 20:11

Når nogle af tasterne virker, kan du så ikke bare "indlære" resten?

Hvad har du konfigureret som input-enhed i DVBviewer?

Der 2 typer plugin til MCE (2 forskellige *.dll) er det problemet?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Når nogle af tasterne virker, kan du så ikke bare "indlære" resten?

Hvad har du konfigureret som input-enhed i DVBviewer?

...

Nej for DVBViewer registrerer slet ikke størstedelen af fjernbetjeningens taster med HIP kørende. Heller ikke i indlæringsvinduet.

Jeg har valgt MCE2005 som input enhed og alt kører som sagt perfekt så længe HIP ikke kører.

/henrik
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 21:08

I readme-teksten til mce-plugin står anført at der findes 2 typer:

The zip contains two different MCE Plugins.
The first (myMCE2005) one runs with the original MCE Remote driver and requires at least XP Home/Professional/MCE with installed SP2.

The second plugin (myMCEir) is working with the MCEir Driver from Bruno Fleurette
(http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm).

Det må være den sidste du skal bruge...

Jeg bruger den første uden nogen form installation af drivers udover hvad windows xp/sp2 har fundet ud af..

Til top
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg bruger den første uden nogen form installation af drivers udover hvad windows xp/sp2 har fundet ud af..

Hej avh og tak for hjælpen tidligere

Kan du starte DVBVieweren fra standby eller dvale med mceremoten og sætte den tilbage igen med din opsætning ?

Mener også at Lars (fra DVBViewer) har lavet en tilføjelse, som gør tricket. Har dog ikke fået eksperimenteret med det endnu. Men hvis man søger i DVBViewer-forummet under remote control el. Fernbedienung kommer der noget op om et lille program han har lavet og noget om winlirc. der er forøvrigt og hjælp at hente under hjælp og optionsvinduet.

Mvh

Flemming

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 12:23

Det virker ikke hos mig, men kan godt lukke ned til standby med MCE-remote...

Det har muligvis også noget at gøre med hardwaren og opsætningen...

Tak for tipset om det plugin....

Jeg kunne godt tænke mig at få DVBviewer til at køre på den måde, som du anfører..

Altså automatisk opstart fra dvale ved optagelser og på anfordring via mce-remote.

Med hensyn til nedlukning kunne man bruge et af de programmer, der tester idle og så lukker ned.  (eks. hibernator). Altså heller ikke lukke ned hvis man f.eks. ser Tv.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 13:11
Med standard MCE driveren kan jeg fint lukke ned til dvale og jeg kan også state PC'en op fra dvale med remoten. Det jeg mangler er at kunne starte DVBViewer efterfølgende med remoten.

Mht. til Winlirc virker det så ikke kun med en seriel ir modtager og ikke med MCE'en USB modtager?

Til top
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2006 kl. 20:39

.

Mht. til Winlirc virker det så ikke kun med en seriel ir modtager og ikke med MCE'en USB modtager?

[/QUOTE]

Det har du vist desværre ganske ret i. Jeg var nok lidt for hurtig der.

Men hvad med at rode lidt med opsætningen i windows. Har læst et sted, at man skulle kunne få pc'en til at starte med det skærmbillede, som man lukkede i ?? Har bare ikke lige kunnet finde ud af hvordan.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af flemschu flemschu skrev:

...

Men hvad med at rode lidt med opsætningen i windows. Har læst et sted, at man skulle kunne få pc'en til at starte med det skærmbillede, som man lukkede i ?? Har bare ikke lige kunnet finde ud af hvordan.

Jo men mit problem er at det ikke er hver gang PC'en starter jeg ønsker at DVBViewer starter. Derfor ville jeg gerne have en måde hvorpå jeg kunne starte DVBViewer manuelt med remoten når jeg ønsker det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu