recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE remote

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kanten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-December-2007
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:48
Hej alle,

Har netop stået i samme situation og undrede mig over to ting:
1. Hvorfor er der så få på markedet i DK?
2. Hvorfor er de så dyre?

Det fik mig til at lede på Ebay, hvor jeg ganske hurtigt fandt denne:
http://cgi.ebay.co.uk/OEM-HP-MCE-KIT-REMOTE-CONTROL-USB-IR-RECEIVER-EMITTER_W0QQitemZ260530997847QQcmdZViewItemQQptZUK_Collectables_InputDevices_RL?hash=item3ca8db8a57

Der er ganske mange af netop denne model til salg og den løber blot op i ca. 100 kr inkl. forsendelse. Jeg har endnu ikke modtaget den, så funktionaliteten kan jeg ikke udtale mig om.

/Anders
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af kanten kanten skrev:

Hej alle,

Har netop stået i samme situation og undrede mig over to ting:
1. Hvorfor er der så få på markedet i DK?
2. Hvorfor er de så dyre?

Det fik mig til at lede på Ebay, hvor jeg ganske hurtigt fandt denne:
http://cgi.ebay.co.uk/OEM-HP-MCE-KIT-REMOTE-CONTROL-USB-IR-RECEIVER-EMITTER_W0QQitemZ260530997847QQcmdZViewItemQQptZUK_Collectables_InputDevices_RL?hash=item3ca8db8a57

Der er ganske mange af netop denne model til salg og den løber blot op i ca. 100 kr inkl. forsendelse. Jeg har endnu ikke modtaget den, så funktionaliteten kan jeg ikke udtale mig om.

/Anders

Jamen den ser ud til at være som den jeg allerede har til min HP M7629 HTPC  Tongue
Har bare aldrig set modellen til salg i "løs vægt", så tak for link.

Og synes funktionalitet er OK, og med fremragende IR-følsomhed.
Så har lige bestilt et eksemplar til min ekstra PC, pris 110,26 DKK incl. forsendelse.
Men så kommer der nok lige 25% moms til Lars Løkke & Co.  - som egentlig er iorden.
Men derudover 165,- Kr til Post DK for at opkræve Dead

Mvh JørgenT
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 08:49
Når vi nu taler om at der kun er få at vælge imellem så er det også mærkeligt at man stadigvæk skal kæmpe med ir som kræver man peger i en bestemt retning i fri luft og ikke for langt væk....Hvorfor dulen kan man ikke få en fuldblods mce remote med radiobølger - Det er jo 10 gange bedre end ir som føles håbløst forældet. Man kan få mange glimrende tastaturer og remotes (ikke mce) med radiobølger men åbenbart ikke en rigtig mce med grøn knap og direkte hop til billeder, live tv osv. Underligt Stern Smile
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:06
Jeg kan heller ikke se den nogen steder, men den var så dejlig billig, og IR øjet havde en rigtig dejlig lang ledning. Jeg har set den på qxl til 3 x den pris jeg gav brugt. Mener jeg gav 120 kr. til sidst.
Til top
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:33
Er der nogen der har erfaringer med Hfx remoten der linkes til på MM Vision? Jeg kan umiddelbart bedre lige designet af selve fjernbetjeningen :-)

:-) Morten
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 13:38
Til dem der spørger efter en Remote med RF så kan jeg anbefale en Logitech Harmony 895. Fås billigst i Tyskland hvor der er STOR forskel i pris ifht. DK.
Til top
Mavser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 14:04
Angående funktionaliteten af fjernbetjeningerne, så har jeg lagt mærke til at jeg med min fjernbetjening (en eller anden iMON-ting) skal programmet jeg fjernbetjener være "i fokus". Det er ikke normalt et problem, da jeg jo ser film på mit TV, og at Windows Media Center er i fokus. Det er kun når jeg vil bruge computeren til at surfe på, mens konen ser sine serier at det er et problem. Når Windows Media Center er i fokus er musen låst til programmet og jeg skal tabbe ud for at kunne bruge computeren. Det betyder at skærmene lige blinker et par gange - ikke det store problem, men alligevel lidt irriterende, og så er det også træls at musen lige pludseligt forsvinder, bare fordi hun har pauset sin serie.

Jeg har lagt mærke til at bruger jeg mulitmedietasterne på mit tastatur kan jeg sagtens fjernstyre Windows Media Center uden at det er i fokus, så jeg tænkte om der var nogen derude der havde oplevet det samme, eller om de måske har fundet nogle fjernbetjeninger, der kan fjernbetjene Windows Media Center uden at Windows Media Center tager fokus?
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 14:13
Der er den forskel at nogle programmer lytter andre for sendt visse keyboard karakterer, hvis notepad har focus så kan du f.eks. flytte rundt med cursoren via remoten, med det er ikke fordi notepad lytter, det er fordi der sendes keyboard karakterer via et program der ligger i baggrunden og lytter. Er det sort tale ?.

Hvis du eks. skal bruge mediaportal, så slår mediaportalen selv remote programmet ned i joblisten, fordi mediaportal selv har et remotemodul liggende, og microsoft skal ikke blande sig og pludselig starte mediaplayerer op.

Jeg har kikket en del i C# source koden til mediaportalen så jeg skulle mene at vide lidt om det.

MVH
Til top
Mavser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 22:51
Jeg er med på hvad du mener, men det ændrer ikke på at når jeg bruger multimedietasterne på mit tastatur (play/pause, stop, skip ahead, skip back og altså ikke en "almindelig" tastekombunation som ctrl+p, ctrl+s, +, -, spacebar og så videre som man ellers kan bruge, når Windows Media Center har fokus) så kan det gøres uden at Windows Media Center har fokus, men bruger jeg min fjernbetjening sørger iMON Manageren for at Windows Media Center tager fokus. Jeg spørger så om, der er nogen derude der har en fjernbetjening med tilhørende software, hvor Windows Media Center ikke automatisk tager fokus :)
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Morten_P Morten_P skrev:

Er der nogen der har erfaringer med Hfx remoten der linkes til på MM Vision? Jeg kan umiddelbart bedre lige designet af selve fjernbetjeningen :-)

:-) Morten

Hej jeg har købt den men selvom man kan læse på internettet samt det står i dens manual at den kan lære at tænde/slukke fjernsynet så kan den ikke. Derfor levere jeg nok min tilbage- er der slet ingen som ved om man kan få noget ala microsofts originale mce control som kan lære også at slukke fjernsynet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu