Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tjementum
Junior bruger
Oprettet: 13-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
|
Sendt: 21-September-2005 kl. 11:18 |
Kluks skrev:
Det håber jeg ved gud ikke, for så må jeg forvente at min MCE dør igen! Desuden skulle opdateringen så vidt jeg ved også give danske menuer osv. |
Nej... opdateringen giver ikke danske menuer. Hvis du vil have det, skal du installere den danske verion af MCE (dvs. operativsystemet). Du kan både får den danske og engelske version af MCE til at hente danske EGP (så vidt som jeg har forstået).
Kluks skrev:
Nej. Alternativet var at min MCE slet ikke virkede, og nu virker den igen. Du kan godt få dansk EPG via XMLTV, men det er noget af et postyr at få sat op, så jeg venter til 15. oktober, hvor jeg får det hele forærende af Microsoft... |
Min MCE virker fint efter opdateringen, men som sagt, så er der inget nyt (jeg har kun opdaget en mulighed for at angive om ens skærm har 4:3 eller 16:9 format). Og som sagt er den fra 9. august, og med kendskab til microsofts test program, skal det nok passe at der er gået et 3 uger før de sendte den ud til OEM, og under alle omstændigheder, er det nok begrænset hvad de har nået på den sidste måned.
Ja.. jeg ved at man kan får danske EGP (jeg skrev den oprindlige vejledning til, hvordan SmartGuide kan sættes op)... så hvis du syntes det er besværligt, er jeg måske synderen . I dag findes der andre alternativer til SmartGuide, som f.eks. QuickGuide. Men min EGP har virket upåklagligt i 10 måneder.
Thomas
|
 |
Kluks
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
|
Sendt: 21-September-2005 kl. 11:31 |
tjementum skrev:
Nej... opdateringen giver ikke danske menuer. Hvis du vil have det, skal du installere den danske verion af MCE (dvs. operativsystemet). Du kan både får den danske og engelske version af MCE til at hente danske EGP (så vidt som jeg har forstået). |
Det bliver ikke nødvendigt at købe den danske udgave af MCE for at få danske menuer. Dette følger med opdateringen, så vidt som jeg er informeret, men det kan være at den opdatering først er med til den 15. oktober.
|
 |
tjementum
Junior bruger
Oprettet: 13-December-2004
Point: 38
|
Sendt: 21-September-2005 kl. 13:00 |
Kluks skrev:
Det bliver ikke nødvendigt at købe den danske udgave af MCE for at få danske menuer. Dette følger med opdateringen, så vidt som jeg er informeret, men det kan være at den opdatering først er med til den 15. oktober.
|
OK... det vidste jeg ikke. Den opdateringe jeg har lagt på hed noget med USA, så den er nok derfor at der ikke er danske menuer.
Men det du skriver er også mere i tråd med Vista, som efter sigende er ét fælles operativsystem, med en language pack.
|
 |
JorgenR
Junior bruger
Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
|
Sendt: 21-September-2005 kl. 13:14 |
Jeg tror ikke Kluks har ret.
Roll-up pakken, som bliver tilgængelig på Windows Update indeholder ikke det danske brugerinterface. Den danske version bliver udelukkende solgt på normal vis.
Til gengæld vil programguiden blive tilgængelig for alle uanset sprogversion.
|
 |
Kluks
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2004
Point: 246
|
Sendt: 28-September-2005 kl. 17:29 |
JorgenR skrev:
Jeg tror ikke Kluks har ret.
Roll-up pakken, som bliver tilgængelig på Windows Update indeholder ikke det danske brugerinterface. Den danske version bliver udelukkende solgt på normal vis.
Til gengæld vil programguiden blive tilgængelig for alle uanset sprogversion.
|
Så må jeg glæde alle de som gerne vil have MCE på dansk uden at købe den danske udgave af MCE med at når man har installeret Rollup 2 på engelsk og derefter lægger den danske language pack på, så er MCE'en på dansk. Og det vil sige hele MCE'en også operativsystem!!!
Dette er netop prøvet!
Eller med andre ord... Jeg har ret 
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 28-September-2005 kl. 17:38 |
Jeg skal ikke kunne sige hvordan den endelige version bliver tilgængelig, men alle versionerne indtil nu har været en 2005 Rollup 2 update, og en dansk language pack der gør hele OS'et dansk.
Hvorvidt man som privat person kan få denne language pack aner jeg ikke - den er tiltænkt OEM'ere.
Rollup 2 updaten (den engelske) bliver tilgængelig via. Windows Update.
Mvh
Brian
|
 |
HGottlieb
Ny bruger
Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 18
|
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 15:45 |
Hvordan får man fat i sprog pakkern på dansk
vh
Hgottlieb
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 15:55 |
HGottlieb: Jeg tror kun den bliver tilgængelig for OEM'ere, men jeg er ikke sikker - den er ihvertfald ikke tilgængelig pt.
Jeg har min fra MS.
Mvh
Brian
|
 |
HGottlieb
Ny bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 16:15 |
Binnerup skrev:
HGottlieb: Jeg tror kun den bliver tilgængelig for OEM'ere, men jeg er ikke sikker - den er ihvertfald ikke tilgængelig pt.
Jeg har min fra MS.
Mvh
Brian
|
Har du eventuel en link.
vh
|
 |
Binnerup
Guld medlem
|
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 17:23 |
HGottlieb: Et link? - Som sagt - jeg mener ikke den er tilgængelig.
Mvh
Brian
|
 |
HGottlieb
Ny bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2005 kl. 18:18 |
Binnerup skrev:
HGottlieb: Et link? - Som sagt - jeg mener ikke den er tilgængelig.
Mvh
Brian
|
Øv, Jeg har MAPS fra microsoft
vh
Henrik
|
 |