recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE som frontend og FloppyDTV DVB-C.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE som frontend og FloppyDTV DVB-C.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE som frontend og FloppyDTV DVB-C.
    Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 14:27
Opretter en ny tråd, da jeg oprindeligt satsede på enten Vista MCE eller Media Portal. Jeg tror dog jeg satser på Vista MCE, da jeg har fundet ud af, at DVBViewer kan integreres i den og virker som nemmeste løsning. Men hvad skal helt præcist bruges?

1. Er der nogen måde jeg kan undgå at betale yderligere 150,- for DVBsbridge softwaren og kan DVBsbridge bruges til DVB-C, og skal der så installeres BDA driver som DVBViewer bruger eller den som MCE bruger?

2. Jeg så der var kommet en TV pakke med HD hack, men nogle dll filer, men så vidt jeg kan forstå er den tidsbegrænset og til Vistas egen TV server og ikke DVBViewer. Er det rigtigt forstået?

3. Hvis jeg ønsker Zoomplayer skal stå for mediehåndteringen altså mkv. filer gennem haali, avi osv. samt håndtere DVD film, hvor FFDShow skal postprocceserer. Derudover skal PowerDVD stå for Blu-Ray og Totalmedia for HD DVD. Hvordan laves det som integreret del af MCE? I Media Portal kan vælges forskellige afspillere.

Håber der er nogen der kan hjælpe med spørgsmålene, så jeg kan komme igang. Tak for hjælpen!

Redigeret af Bjur - 14-Oktober-2008 kl. 14:43
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 15:14
1. Ja,

2. Dette er ikke korrekt. Hvis du har tvpack releasen, så står det dig frit at hente de filer som er her Disse er uden Timebomb og virker, også med HDTV...Bruger du Nvidia skal du bruge en speciel driver though, ellers crasher MCE..

3. Det kan du ikke sådan uden videre...Men du kan vælge en ekstern afspiller i My Movies...That ought to do it....

Redigeret af Patriarken - 14-Oktober-2008 kl. 15:15
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 15:52
Hej Patriark, endnu engang tak for svarene:)

For lige at følge op.

1. Skal lige have pointet ud, hvad du svarer ja til, da der er 3 spørgsmål.

- Er der nogen måde jeg kan undgå at betale yderligere 150,- for DVBsbridge software og stadig få DVBViewer "billedkvalitet" i MCE?
Hvis ja, hvordan?

- Hvis nej, kan DVBsbridge bruges til DVB-C yousee og virker DVB-C subs og HD kanaler?

- Hvis DVBsbridge bruges, skal BDA driveren installeres, selvom det er MCE?

2. Kan TV pack hentes vha. MS update, eller skal man købe den/finde den på nettet?
2a. Det link er altså kun 1 fil, men ved den fil gør jeg følgende:

Instructions:

1. Take ownership of the file (File -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner -> Edit then select yourself.
2. Give yourself full control over the file (File -> Properties -> Security -> Edit then select Users and check the box for Full Control.
3. Run Command Prompt as administrator. Then type "regsvr32 -u msdtvvdec.dll" and hit Enter.
4. Rename MSDTVVDEC.DLL to MSDTVVDEC.DLL.BAK
5. Copy Beta DLL to the system32 folder and type "regsvr32 msdtvvdec.dll" in Command Prompt and hit Enter.

Efterfølgende vil jeg så bare kunne gå ind i MCE og scanne kanaler også bør det virke med HD og DVB-subs?

2b. Hvor stor er forringelsen af MCE TV server med den nye TV Pack inkluderet ift. DVBViewer ?

2c. Hvis jeg skal bruge TV serveren fra MCE og TV pack skal jeg altså IKKE installere BDA driveren, også kan jeg IKKE bruge DVBViewer pga. BDA og hvis jeg i fremtiden skal bruge DVBViewer skal MCE driveren afinstalleres og BDA installeres, korrekt?

3. Da jeg har både Blu-Ray og HD DVD, kan jeg altså ikke vælge PowerDVD til at håndtere Blu-Ray og Totalmedia til HD DVD i My Movies, men kun vælge en afspiller?

3a. Og mht. Zoomplayer, kan den så vælges som default afspiller til mediafiler og DVD med FFDShow som postproccessor?

Det var mange spørgsmål. Håber jeg kan få svar på disse spørgsmål, så jeg kan komme igang.

Redigeret af Bjur - 14-Oktober-2008 kl. 15:54
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hej Patriark, endnu engang tak for svarene:)

For lige at følge op.

1. Skal lige have pointet ud, hvad du svarer ja til, da der er 3 spørgsmål.

- Er der nogen måde jeg kan undgå at betale yderligere 150,- for DVBsbridge software og stadig få DVBViewer "billedkvalitet" i MCE?
Hvis ja, hvordan?

- Hvis nej, kan DVBsbridge bruges til DVB-C yousee og virker DVB-C subs og HD kanaler?

- Hvis DVBsbridge bruges, skal BDA driveren installeres, selvom det er MCE?

2. Kan TV pack hentes vha. MS update, eller skal man købe den/finde den på nettet?
2a. Det link er altså kun 1 fil, men ved den fil gør jeg følgende:

Instructions:

1. Take ownership of the file (File -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner -> Edit then select yourself.
2. Give yourself full control over the file (File -> Properties -> Security -> Edit then select Users and check the box for Full Control.
3. Run Command Prompt as administrator. Then type "regsvr32 -u msdtvvdec.dll" and hit Enter.
4. Rename MSDTVVDEC.DLL to MSDTVVDEC.DLL.BAK
5. Copy Beta DLL to the system32 folder and type "regsvr32 msdtvvdec.dll" in Command Prompt and hit Enter.

Efterfølgende vil jeg så bare kunne gå ind i MCE og scanne kanaler også bør det virke med HD og DVB-subs?

2b. Hvor stor er forringelsen af MCE TV server med den nye TV Pack inkluderet ift. DVBViewer ?

2c. Hvis jeg skal bruge TV serveren fra MCE og TV pack skal jeg altså IKKE installere BDA driveren, også kan jeg IKKE bruge DVBViewer pga. BDA og hvis jeg i fremtiden skal bruge DVBViewer skal MCE driveren afinstalleres og BDA installeres, korrekt?

3. Da jeg har både Blu-Ray og HD DVD, kan jeg altså ikke vælge PowerDVD til at håndtere Blu-Ray og Totalmedia til HD DVD i My Movies, men kun vælge en afspiller?

3a. Og mht. Zoomplayer, kan den så vælges som default afspiller til mediafiler og DVD med FFDShow som postproccessor?

Det var mange spørgsmål. Håber jeg kan få svar på disse spørgsmål, så jeg kan komme igang.

Jeg er ved at skrive en guide....Hold on, et par timer eller 5....Jeg har fået en søn og kan ikke som normalt side ved computeren 20/7....Arbejder og studerer jo også...

Redigeret af Patriarken - 14-Oktober-2008 kl. 18:23
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu