recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mce & video over netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmce & video over netværk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 08:49

Oprindeligt skrevet af Nullermanden Nullermanden skrev:

Har I prøvet at eksperimentere med My Movies 2 sammen med
Transcode 360 - se tråd her.

Jeg har ikke selv prøvet muligheden af, men vil forsøge den vej, så snart jeg får tid til at "lege" med mit mediacenter igen

My Movies 2, hvorfor vil du bruge det, er Transcode 360 ikk nok til at se video-filer over Media Center.......sådan har jeg forstået det??

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:18

My Movies er som sådan ikke til at afspille film med. Det er til at lave en database over sine film med oplysninger fra flere gratis databaser på internettet, præcis ligesom med audio cdére. Meget snedigt og praktisk. Jeg synes dog ikke den nye version er helt stabil.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:37

Kim: Når du ikke mener den nye version er stabil, tænker du så på Transcode 360 integrationen, eller generelt?

Har du prøvet at installere 2.11? 2.10 var en release der aldrig kom ud til andet end danskere, og har givet lidt problemer på Vista med VirtualStore - det skulle dog være løst i 2.11.

Transcode 360 er stadig en beta, og jeg mener også kun den er aktuel for avancerede brugere der kan acceptere at det ikke bare er lige til - det er desværre problematikken når Microsoft ikke vil supportere afspilning af DVD'ere til Xbox 360.

Mvh

Brian Binnerup

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:43

Generelt set vil jeg dog anbefale at lade være med at rippe ting fra, encode i DivX, RatDVD og hvad der ellers findes.

Det kan ikke resultere i andet end en ringere kvalitet, og med det storage koster i dag, så kan jeg ikke se problemet i at kopiere fuldt ned på diske.

Vi er nede på omkring 2 kr. pr. gb, og med 6.5 gb i snit på en DVD så snakker vi under 20 kr. pr. DVD i storage.

Min påstand er at hvis man ikke kan betale 20 kr. pr. DVD i storage, så er det fordi man benytter pirat kopier, da 20 kr. oven i 100-200 kr. pr. DVD er ret lidt.

Mvh

Brian

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 13:44

Når det så er sagt er brugerens problem jo slet ikke hvilket format filmene ligger i, men at MCE har problemer med at browse hans netværksfoldere.

Det kan jeg ikke rigtigt hjælpe med, ud over at jeg vil anbefale at slå harddisk dvale fra på den maskine tingene ligger på.

Mvh

Brian Binnerup

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Generelt set vil jeg dog anbefale at lade være med at rippe ting fra, encode i DivX, RatDVD og hvad der ellers findes.

Det kan ikke resultere i andet end en ringere kvalitet, og med det storage koster i dag, så kan jeg ikke se problemet i at kopiere fuldt ned på diske.

Vi er nede på omkring 2 kr. pr. gb, og med 6.5 gb i snit på en DVD så snakker vi under 20 kr. pr. DVD i storage.

Min påstand er at hvis man ikke kan betale 20 kr. pr. DVD i storage, så er det fordi man benytter pirat kopier, da 20 kr. oven i 100-200 kr. pr. DVD er ret lidt.

Mvh

Brian

Hvad så hvis man netop ikke gider have dem til at fylde så meget. da man hivs man ligger dem på harddiske fylder 4,5 - 9 gb pr. film. så det også begrænset hvor mange film man kan have på 1 harddisk, og da mange comptuere ikke har plads til særlig mange harddiske, så skal man ikke have særlig mange film, før man er nød til en masse andre ting.

Og man kan jo også være tilfreds med det man har i divx, ratdvd osv. fordi at der ikke er så stor forskel.. da fjernsynet alligevel ikke er dvd-kvalitet. og der ser man jo rask væk mange film fra det alm. tv.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 14:59

kenp: Det er rigtigt at der selvfølgelig er en begrænsning i antallet af film.

Men en typisk 400 gb harddisk kan holde 60-65 film, en typisk maskine kan godt have en 2-3 stykker af dem uden problemer, hvilket giver en 150 film i alt - eller omkring 25.000 kr. hvis du har købt dem originale.

Hvis du kan give 25.000 kr. for DVD'ere kan du også betale 6.000-7.000 for et storage system.

Det er klart at DivX fylder mindre, men hvis du har (eller får) bare nogenlunde godt udstyr, så er kvaliteten ikke god nok når du har en dobbelt encoding som det er.

Bevars, et CRT TV kørt over TV-out, så er alting ret ligegyldigt....

Min umiddelbare påstand er at DivX hovedsageligt benyttes til kopierede film som ikke er folks egne.

Jeg vil til hver en tid anbefale at kopiere de fulde VIDEO_TS foldere, evt. som en "movie only" hvis man er ligeglad med menu'er og ekstra materiale.

Men det handler ikke om hvad der er lovligt at ulovligt, for det er lige ulovligt begge dele, men det er bare ærgeligt at købe dyre DVD'ere og så skulle trækkes med kvaliteten af en hård encoding.

Mvh

Brian Binnerup

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 15:04

Mvh

Brian

Og hva så HVIS det var en pirat-kopi.......folk skal vel ikk til at lege politimænd og dømme på forhånd eller antyde dit & dat! Tyv tror hver mand stjæler....!!!

Måske det også ville være smartere at ha' et video-bibliotek til sine film og Streame derfra, især når nogle af os f.eks har små børn og skal se det ene og så pludselig det andet og så bliver skiverne ridset.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 15:54

Stay_Bamboocha: Som jeg skrev, det handlede IKKE om hvorvidt det var ulovligt eller ej, det handlede om den kvalitet man fik ud af det man kopierede ned.

Min pointe var at jeg syntes det er underligt når folk vil acceptere at kopiere deres dyrt indkøbte DVD'ere ind på en maskine i et format som gør kvaliteten væsentligt ringere.

Ud fra det anbefalede jeg at brugerne ikke bruger en masse tid på at re-encode til DivX, Xvid eller lign. som de sandsynligvis bliver træt af før eller siden, og ikke nu, så når de får ordentligt fremvisningsmateriale i form af højtopløseligt TV eller projektor.

Jeg kan forstå at folk var kede af mb antallet da DVD'erne kom frem, men i dag burde man sagtens kunne kopiere filmen i fuld kvalitet.

Mvh

Brian Binnerup

PS. Det er generel pæn skik at skrive under med sit navn så du ikke sidder og flamer folk fra en anonym konto.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 16:47

Kim: Når du ikke mener den nye version er stabil, tænker du så på Transcode 360 integrationen, eller generelt?

Har du prøvet at installere 2.11? 2.10 var en release der aldrig kom ud til andet end danskere, og har givet lidt problemer på Vista med VirtualStore - det skulle dog være løst i 2.11.

Hej Brian.
Det er rigtig nok MyMovies jeg snakkede om, og ja det var version 2.10. Jeg har ikke haft tid til at informere dig, men jeg synes der var flere ting i 2.10 som ikke helt var så optimalt. Bla. kunne hele MCE gå i baglås, når man ser trailere, (sket et par gange for mig).

Jeg har ikke prøvet 2.11 endnu.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Måske det også ville være smartere at ha' et video-bibliotek til sine film og Streame derfra, især når nogle af os f.eks har små børn og skal se det ene og så pludselig det andet og så bliver skiverne ridset.

Det er den væsentligeste årsag til at jeg gør det, og jeg er rimelig græsk katolsk med, om det er lovligt eller ej.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu