|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
baff ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 10-Marts-2009 kl. 18:32 |
||
Jeg har et MCE Vista som jeg gerne vil tilslutte til min
Denon forstærker (avr-1508) digital via et Toslink kabel. Mit motherboard er et Gigabyte GA-MA78GM-S2H med et onboard lydkort. Jeg har tilsluttede lydkortet til forstærkeren med et toslink kabel, i Vista Sound kan jeg se at der kommer lyd ud på Realtek Digital Output, forstærker er sat til optisk input, MEN ingen lyd!!!! Hvad gør jeg forkert? //Mads |
|||
![]() |
|||
baff ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
||
Når Vista skriver at den sender lyden til "Realtek
Digital Output" kommer lyden så både ude på toslink og coaxial eller skal jeg sætte det et sted? |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Du kan se at der kommer lyd ud, men er Realtek Digital sat som default device?
Tjek evt dit toslink kabel. Sæt det i computeren og se om der er rødt lys i den anden ende førend du sætter den i din forstærker. |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja "Realtek Digital" er default device og der komme rødt
lys ud af kablet i den ende, som jeg sætter i forstærkeren. Jeg har desværre ikke en anden afspiller med digital udgang, så jeg kan teste, om fejlen er i mit mediacenter eller forstærkeren :( |
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
||
Har du ac3 filter, eller anden AC3 lyd-håndtering installeret? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej jeg har kun installeret den driver som kom med motherboardet (incl lydkortet). Er det det, som jeg mangler? |
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
||
Det kunne godt tænkes |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der nogen som kan anbefalde et AC3 filter? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
||
Og et banalt spørgsmål:
Har du kontrolleret bios opsætningen? Jeg får min lyd ud via toslink på samme motherboard. Det drillede lidt til at starte med, så jeg var Realtek opsætningen igennem flere gange før det virkede.... |
|||
![]() |
|||
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
||
Er det nødvendigt med AC3 filter på VMC? Jeg har fin lyd ud af HDMI men ingen via SpDif. Der er rødt lys... Lydkortet står på spdif udgangen og forstærkeren er sat ok. Spdif kablet fra min PS3 giver lyd. Noget bud? |
|||
Med venlig hilsen
Claus Harder |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
mener du skal have et ac3 filter... Men hvad er problemet? kan du ikke bare installere det er se om det virker |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |