recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE vs. Mediaportal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE vs. Mediaportal

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE vs. Mediaportal
    Sendt: 15-December-2006 kl. 01:43

Nu har jeg siddet og rodet lidt med både MCE og MediaPortal de sidste par dage. Og efter at have prøvet dem begge må jeg sige at jeg slet ikke er i tvivl om at MP er klart det bedste til mig.

Der er så mange flere muligheder i MP og det virkere 'lækrere' end MCE i brugerfladen.

Men siden der er så mange der bruger MCE så tænkte jeg på om der er noget jeg har overset. Er der punkter hvor MCE er bedre end MP?

Jeg vil meget gerne høre holdninger til de to programmer (og evt. til andre), inden jeg beslutter definetivt hvad jeg skal køre med.

Mvh
Martin
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 08:57

Nu kender jeg ikke MP så godt, men I MCE er EPG´en godt integreret, og med et 3. parts program som webguide, er ens optager-guide kun et klik væk. Mange er utilfredse med at EPG´en ikke er tilstrækelig opdateret med program info og tidspunkt for start/slut. Jeg har en sjælden gang måte undvære en optagelse pga dåelig ajourføring, men lider også til tider under manglende program info.

Da jeg ikke anvender min til mp3 og avi/divx osv. ved jeg ikke om MP´en er MCE´en overlegen der?

V.H. Psudo

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 08:57

Jeg har desværre ikke haft tid til at kigge på medie portal, men det er klart noget jeg skal have set på, måske engang i julen.

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 13:06
er EPG'en ikke svær at sætte op i mediaportal?
Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 17:56

Jeg synes at EPG'en var lettere at sætte op i MP end i MCE.

Jeg fulgte en dansk guide på nettet, Kan evt. finde den frem hvis der er nogen der skal bruge den?

Mvh
Martin
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 20:43
Ville være fedt hvis der er nogle hardcore MP brugere herinde der ville smide link på de forskellige ting de bruger for at få det til at spille godt,..... specielt EPG'en :)

Jeg har selv lige bestilt nyt HTPC hjem... og glæder mig som et barn til at kyle MCE over skulderen, og ind med MP...
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2006 kl. 23:46

Glæd dig kun til jul og ikke til MP.

Det er ufatteligt bøvlet at få til at virke. Det, der gør det attraktiktiv (fleksibilteten i alle add-ons) er også det, der gør det frustrerende for menigmand. Teoretisk en god ide,men i praksis svaært at få op at køre. Du skal i alle tilfælde bruge lang tid og forberede dig på ustabilitet.

Til top
Martinb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 05:46

Jeg synes nu ikke det ar så svært at få til at køre  og epg var ret let. bruger o2grabber til at hente den med.

guide : http://www.multimediacenter.dk/forum/forum_posts.asp?TID=109 &PN=1&get=last

Jeg vil gerne hjælpe hvis der er nogen der har problemer med det.

jo mere jeg bruger MP desto bedre synes jeg om det. der er så mange fede muligheder u det. lige pt sidder jeg og roder med et web/wap interface som gør man sætte den til at optage uanset hvor man er  pænt nørdet ;)

Mvh
Martin
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 10:28

Det er så det webguide 3/4 gør automatisk!

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2006 kl. 12:09

Har ikke prøvet MCE men er selv en meget tilfreds bruger af MP. Nemt at installere, god brugerflade og masser af faciliteter som der bare bliver flere og flere af

Dog synes jeg er performance i tv-delen halter lidt, hvilket jeg gætter på ikke er bedre i MCE, da tuner, grafikkort, codec og tv-engine vil være det samme i begge applikationer. Billedet ikke måle sig med f.eks en Selector digital receiver eller andre sat-boxe. Jeg har tweaket med utallige codecs, men mangler det sidste i dybde, skarphed og flydende bevægelser. Indtil videre har jeg, i tv-enginen, opnået bedste resultat med MPV decoderen (bruger NVIDIA decoder ved afspilning af film). Mærkeligt nok performer HD-signaler optimalt, det er SD-signaler der halter. Det bliver spændende når MP releaser deres nye tv-engine, så er jeg sikker på at de i løbet af kort tid giver MCE baghjul.

Hvilke erfaringer har I gjort jer med tv-kvaliteten i MP og MCE i sammenligning med andre analoge og digitale tunere?

Mit setup består af:

MP: Version 0.2.1.0
Tuner: FireDTV DVB-C
Grafik: NVidia Gefore 7800 GS
Codec: MPV (TV)

Der er desværre ikke megen fokus på DVB-C undertekster i nogle af produkterne, her halter udviklingen gevaldigt

Håber at der er flere der høster ud med deres erfaringer i MP og MCE - det er sgi et fedt og brugbart stykke legetøj.

Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2004
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 14:14

Hej,
Har selv gang i MP og er yderst tilfreds - har dog kun brugt <5 timer så der mangler lige det sidste - faldt dog lige over dit indlæg Martin med et wap/web interface - er det et addin fra hjemmesiden ?
Har også kigget på webguide til MCE og det ser jo fint ud - nogen gode ideer til hvordan man eventuelt kunne se disse optagelser på andre pc'ere rundt i huset ? Måske er det nok at dele det bibliotek ud på nettet hjemme hvor disse ligger - det er vel mpeg2/4 format de ligger i ikke ?

Eller må man måske sætte sig ned og lave et smart lille webinterface til som viser de optagelser som ligger. Kunne måske også benyttes til eksisterende film m.m. .... eller er der noget addin også til det på MP ?

Ellers fedt produkt. Synd det ikke findes til Linux nu vi er igang :-)

Pinnacle Soundbridge, Pinnacle Showcenter, 2 * LS2 250GB NAS, Firefly Media Server, Twonkyvision, Samsung LE40M71B
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af PioKRU PioKRU skrev:

Synd det ikke findes til Linux nu vi er igang :-)

Det gør det vel også!!!

Der hedder det bare MythTV, jeg ved godt, at det er et andet projekt, men uden at have prøvet MythTV vil jeg mene at det er Linux verdenens MCE/MP.

Og nu er jeg har hijacket denne tråd ;-) Kan MP optage serier lige så enkelt som MCE, dvs. med to tryk på den røde knap i stedet for ét?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu