|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 05-Juli-2006 kl. 12:59 |
|
Hejsa Jeg går og er ved at bygge en Media Center PC, og har det hele, lige på nær softwaren. Har dog lige kigget på Media Portal, men har ikke fået installeret det endnu.. Typisk dovenskab :) Efter at jeg har læst jeres forum tyndt med hensyn til valg af TV tuner kort, så er der flere steder hvor folk nævner Vista Media Center også.. Godt nok er det nok en lidt lyssky version de benytter, da ikke alle er beta testere, men dem om det :) Er der nogle der ved lidt om hvornår at man kan forvente at se Vista Media Center på markedet ? Er der nogle fordele ved Vista Media Center fremfor MCE2005, og her tænker jeg udelukkende på funktioner, og ikke bare der grafiske legestue miljø som Vista benytter. Og er Vista Media Center en seperat version i Vista serien, eller er det blot den "normale" Vista, der har fået Media Center egenskaber (Ved godt at der kommer MANGE Vista version, både til private, firmaer osv) |
||
![]() |
||
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
|
Du kan hvis du er heldig selv hente en BETA2 version af Vista fra microsofts hjemmeside - men skynd dig fordi de er ved at lukke dette.... Forskellen mellem Vista beta2s MCE og MCE2005.... http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_mce_beta2.asp læs selv mere her... Der er selvfølgelig en opdatering i dens GUI, men der er også kommet nye funktionaliteter, og frem for alt bedre understøttelse når man søger f.eks. i sin musikmappe, og har lidt mere end 100 CDer liggende... Hvornår Vista kommer ud: hvis det ikke yderligere bliver forsinket, omkring årsskiftet (lidt før/lidt efter). Vista kommer i en 6-8 forskellige SKUs (versioner), lige fra business til alm. homeuser, og så en ultimate version der har ALLE features. Der er IKKE en selvstændig applikation man kan downloade, men det er en integreret del af et par af de kommende SKUs. Indtil da, kan du jo passende prøve andre 3rd party mediecentre; medieportal, nero, og ja hvad de nu ellers hedder
|
||
![]() |
||
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
Nogle der ved om Vista Media Center kan: Benytte analog OG digtal signaler ? Eller om det bliver på samme kedelige måde som i MCE2005... |
||
![]() |
||
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
|
Godt spørgsmål, men jeg kan kun give lidt sparsomme oplysninger. umiddelbart er mit svar JA. MS Vista MCE kommer til at understøtte digitale signaler! http://jtsang.blogspot.com/2006/06/preparing-for-tv-beyond-w indows-vista.html (bloggen, bygger det på et officielt slide, fra MS WINHEC show 2006)! Europe
Endivdere er det jo logisk at det på et tidspunkt understøtter de digitale formater, idet det er den form der vinder frem i disse dage/år. Men... problemet er, at film/tv/musik branchen som helhed er skide bange for denne udvikling, fordi man jo nemt så kan lave en krystal klar HD optagelse af f.eks. en film.... og så forsvinder argumentet om at skulle gå f.eks. i blockbuster eller lign. for at leje en dvd (eller HDDVD/Blu-Ray), hvis man blot hjemmefra kan optage i krystal klar kopi. Det er nemlig mere acceptabelt når man optager fra en analog kilde (pga. forringelse), men fra en helt igennem digitalt er det noget andet. Spørgsmålet er så, hvilke restriktioner (læs DRM digital rights management) der kommer i den kommende Vista MCE understøttelse. Vil det kun være specielt lavet MCEer (Intels VIIV/AMD LIVE) der vil kunne understøtte det - altså prekonfigureret PCer. Eller vil man sagtens som nu kunne bygge en MCE og så smide f.eks. et DVB-C kort i? Til dette kan jeg ikke svare dig på - og så vidt vides, er der heller ikke nogle officielle svar - endnu! Jeg tror derfor der kommer en kamp (som allerede er der), hvor man på den ene side har et distributionsnet/filmselskabere m.m., som gerne vil beskytte sine ophavsrettigheder.... og på den anden side har du så brugeren, der gerne vil have frihed til selv at banke en MCE op, og ikke vil have alle mulige restriktioner. Hvem der vinder denne kamp, aner jeg ikke. Redigeret af fumse - 05-Juli-2006 kl. 19:06 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Det kan være i 2007 at billedet ser sådan ud, det er ikke tilfældet idag. Det kører stadig som den gamle og ingen undertekster eller teksttv tilgængelig i DK. eller DVB-S support. Skal man vælge så er MCE2005 fint som det er idag. |
||
![]() |
||
![]() |
|
nu skrev jeg også "MS Vista MCE kommer til at understøtte digitale signaler! "... ikke at den HAR det på nuværende tidspunkt... og jeg tror heller ikke man kan regne med den har de nævnte ting fra dag et ved RTM (Release to Manufacture)... Så det er rigtigt at hvis man ikke vil vente til starten af 2007, så er det MCE2005.... nu er det jo heller ikke det store problem, til den tid, at skifte MCE2005 ud med Vista. Det gælder mere om at få hardware SPECsne så gode som muligt... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |