recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE7/Boxer TV setup i "blandet hus"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE7/Boxer TV setup i "blandet hus"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pcsx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE7/Boxer TV setup i "blandet hus"
    Sendt: 07-September-2009 kl. 13:40

Jeg har et MCE7 setup i stuen der pt får sit tv-signal fra TDC's IPTV løsning "DUO".

Jeg har et IHC Net setup liggende jeg pt ikke bruger til meget andet end at distribuere Ethernet rundt i hytten og TDC TV-signal til Stuen, men setuppet inkluderer sattelit og alm. TV signal enheder. Alt dette er central placeret i et skab i gangen (midt i huset)

I Køkkenet har jeg et tv der kører på alm. antenne signal (uden om alt andet. 

Nu kigger jeg lidt Boxer TV da jeg har 01.november jo mister mit TV-signal i køkkenet og jeg desuden er lidt træt at have TDC IPTV box liggende med MS IR-blasters (hvor kanalskift er langsomt og ikke altid fanges korrekt).

Jeg har kigget på Smartwi for at se om det var en sådan dims jeg skulle have foran IHC Net TV output i skabet (i så fald fra Boxer), men så skal jeg bruge en BOxer set top box i køkkenet til at få signalet ind på mit gl TV, ikke?

Kan man "splitte Boxer signalet på andet vis ved IHC net udgangen, således at signalet dels går mod IHC Net og dernæst mod det gl. TV?

eller med andre ord: hvad gør en klog her?

Redigeret af pcsx - 07-September-2009 kl. 14:20
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 17:44
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så vil du gerne ende op med en løsning hvor der kommer Boxer på forskellige apparater i huset. Det gøres nemmest hvis du distribuerer UHF signalet ud til IHC net udtagene, fra IHC antennemodulet. Fra IHC net udtagene kører du UHF signalet ud via LKs specialkabler (eller bygger kablerne selv, det har jeg gjort) og ind i x antal Boxer STB, og/eller ind i decentale HTPCer med de rigtige TV tunere. Smartwii kommer ind i billedet hvis du ikke ønsker at købe flere abbonnementer.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu