recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE-problemer med lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE-problemer med lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
StoreCC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE-problemer med lyd
    Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 09:06
Mit mediecenter (Scaleo E) driller mig for tiden, og jeg håber, at nogen kan hjælpe mig. Når det har stået uden at blive brugt et stykke tid (ca. en times tid - men tiden kan variere), sker der noget mystisk. Lyden ved live tv forsvinder. Billedet bliver der. Der er lyd på optagede programmer, og der er almindelig lyd på pc'en. Den eneste mulighed for at få lyden frem igen, er ved at genstarte maskinen. Problemet forværres yderligere ved, at der ikke kan optages programmer, når tilstanden indtræffer, og jeg har således ingen glæde af MCE, når jeg er væk i længere tid ad gangen. Mine programmer bliver ikke optaget. Problemet opstår også, når EPG-opdateringen er downloadet. Lyden forsvinder, og kun en genstart kan afhjælpe problemet. Kan man få Windows XP til automatisk at genstarte hver dag på et bestemt tidspunkt?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 18:32

Jeg har også problemer med lyden på min Scaleo E, men her handler det om lyd under optagelser.

Har jeg planlagt en optagelse, kan optagelsen være gennemført fint, men lyden mangler fuldstændig.

Her på det sidste er billedet også forsvundet, og der er bare en blå skærm i MCE, hvor der står "Digital lydtjeneste"

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2006 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg har også problemer med lyden på min Scaleo E, men her handler det om lyd under optagelser.

Har jeg planlagt en optagelse, kan optagelsen være gennemført fint, men lyden mangler fuldstændig.

Her på det sidste er billedet også forsvundet, og der er bare en blå skærm i MCE, hvor der står "Digital lydtjeneste"

Jeg oplever nøjagtig de samme problemer hjemme på mit Scaleo E - måske en af os burde tage kontakt til Fujitsu ??

Det er pænt irriterende problem.

Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 18:22

Hej tillader mig lide et tage denne sti op ,kan se at der ikke kom nogen svar på problemet,men står nu selv i samme situation med manglende lyd på planlagte optagelser .nogen der har en løsning på dette .

PÅ  Forhånd tak

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 22:34

Der  må jeg sige at jeg slet ikke har de problemer med min Scaleo E.... Den køre bare på det punkt...

Til top
StoreCC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af risras risras skrev:

Hej tillader mig lide et tage denne sti op ,kan se at der ikke kom nogen svar på problemet,men står nu selv i samme situation med manglende lyd på planlagte optagelser .nogen der har en løsning på dette .

PÅ  Forhånd tak

Jeg fandt en løsning på problemet, men glemte at melde tilbage. Ikke optimalt fra min side. Undskyld! Jeg havde opdateret nogle drivere til tv- og grafikkortet og oplevede problemerne derfter. Da jeg brugte systemgendannelse til et tidspunkt forud for problemerne, forsvandt de. Så jeg går ud fra, at det var det. Der er jo ingen grund til at opdatere noget, der virker, men man vil jo også gerne nyde godt af eventuelle nye funktioner.  Så det er op til en selv, om man vil opdatere. Håber, du kan bruge det til noget.

Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 17:13

Hej storeCC

Tak for dit svar ,jeg må prøve at lege med mine driver da det jo kan tyde på det er der fejlen ligger.Det er dog et nyt medie center som lige er blevet startet så det burde jo bare køre ,

MVH Erik

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu