recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - M-CR511
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

M-CR511

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Trådopretter spørger om en Marantz M-CR511 som er en stereo forstærker og går derfor ud fra han ikke vil køre i surround,have et surround anlæg med mindst 5 højtaler og en subwoofer

Iøvrigt understøtter en marantz M-CR511 musik fra en nas,pc,internet radioer, apple airplay og spotify connect

Ja det er jo netop disse funktioner som jeg godt kan lide. Men mit budget er nok for lille til andet end end ældre brugt hifi forstærker + dongle

Redigeret af chuckc - 15-Oktober-2016 kl. 18:15
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 19:29
Nu må jeg altså også spørge dumt, efter at have funderet over det i 100 år. På forhånd beklager jeg at det helt sikkert er noget jeg burde fatte som udgangspunkt Tongue:

Behøver jeg virkelig en forstærker på 2x150 watt ? Det virker som vildt meget og mange af de umiddelbart fede forstærkere jeg kigger på kommer slet ikke der op, men folk påstår alligevel at de sagtens kan spille store gulvhøjttalere op?

Redigeret af chuckc - 15-Oktober-2016 kl. 19:29
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 19:45
ja det skal du, dine højtaler kan tåle  ca 100 watt og du vil spille højt 

Derfor skal du have så meget effekt som muligt så du kan spille højt og samtidig rent uden at overbelaste højtalerne, en lille forstærker når ofte sin grænse hurtigt og begynder at forvrænge, forvrængning ødelægger hurtigere en højtaler end mange rene watt

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af chuckc chuckc skrev:

Behøver jeg virkelig en forstærker på 2x150 watt ? Det virker som vildt meget og mange af de umiddelbart fede forstærkere jeg kigger på kommer slet ikke der op, men folk påstår alligevel at de sagtens kan spille store gulvhøjttalere op?

En stor gulvhøjttaler er oftets lettere at trække til et givent lydniveau, end en lille reolhøjttaler.

Og langt de fleste B&W højttalere har imedanskurver med svingende lave impedanser og grimme fasedrej. De kan virkeligt trække livet ud af enhver forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Surround eller stereo.

Hvis du vil tilføje flere højttalere til hjemmebiografen, så er det jo en nobrainer. Så skal du selvfølgelug have en surroundforstærker. 

Hvis du gerne vil spille musik så det lyder godt i hele lejligheden, så overvej noget effekt til fronterne, men hvis du ikke spiller specielt højt, så er det ikke nødvendigt. Uden ekstra effekt, kommer det ikke til at lyde så godt når du spiller højt.

Så længe du er tilfreds med lyden er det vel ok

Trådopretter spørger om en Marantz M-CR511 som er en stereo forstærker og går derfor ud fra han ikke vil køre i surround,have et surround anlæg med mindst 5 højtaler og en subwoofer

Iøvrigt understøtter en marantz M-CR511 musik fra en nas,pc,internet radioer, apple airplay og spotify connect

Trådopretter leger også med tanken om at tilføje flere højttalere i forbindelse med hjemmebio. Det står der i et af trådopretters andre indlæg, så det er det jeg går udfra. 

Med de krav der ellers stilles, så synes jeg ligeså godt han kan købe en surroundreceiver. M-CR511 er afgjort pænere i stuen, men bringer jo ikke mere effekt og strøm til bordet end en surroundreceiver. 

Hvis du har hørt M-CR511 i forhold til en surroundreceiver i samme prisklasse, og M-CR511 lyder markant bedre, så er det en anden sag, men den lyder jo ikke nødvendigvis bedre, bare fordi det er en Marantz. 

Pointen er at hvis trådstarter er tilfreds med lyden fra en Surround, og på sigt vil have flere højttalere, så skal der da købes surround! Ellers skal han jo på indkb igen inden længe...
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af chuckc chuckc skrev:

En stor gulvhøjttaler er oftets lettere at trække til et givent lydniveau, end en lille reolhøjttaler.

Og langt de fleste B&W højttalere har imedanskurver med svingende lave impedanser og grimme fasedrej. De kan virkeligt trække livet ud af enhver forstærker.

Klaus

Okay, tak. Men lad mig så spørge: kan i foreslå mig nogle eksempler på vintage hi fi forstærkere/recievere som ville kunne trække mine b&w? (eller måske blot noget at holde øje med/holde sig fra, ift. recievere). Jeg mener her en forstærker der er "pæn". Det er selvfølgelig en subjektiv sag, men generelt synes jeg nyere forstærkere skal op i en hvis prisklasse før det tilnærmelsesvis kan måle sig med ældre, ren estetisk.

Eksempler på forstærkere jeg har overvejet, men er i tvivl om giver nok:

Expert Stereo Receiver TA-920
http://www.guloggratis.dk/elektronik/radio-tv/forstaerker/annonce/33886699-pioneer-expert-stereo-receiver

Onkyo A8067
http://www.guloggratis.dk/elektronik/radio-tv/forstaerker/annonce/34317751-onkyoa8067

Generelt synes jeg at gamle recievere er.. lad os kalde det "langt mindre grimme" end forstærkere og især nyere forstærkere.

Jeg må erkende at jeg sikkert skal på kompromis her, hvis jeg vil have ordenlig lyd. Men jeg gad godt at min forstærker ikke bare var en stor klods. Og hvis det er , så gør Marantz det typisk pænest, hvad jeg har set?

Redigeret af chuckc - 16-Oktober-2016 kl. 01:24
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 01:29
De 2 første forstærkere er på ingen måder kraftige nok til at spille højt med
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 08:06
Du kunne også bare købe M-CR511 og så lade være med at spille højt......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 09:19
Hvis det både skal bruges til hjemmebio og musik, vil jeg foreslå dig at kigge efter en Surround receiver, ny eller brugt. De har mange flere funktioner inden for streaming, wifi mm. og for det meste langt mere fleksible muligheder for tilslutning af forskelligt udstyr. En gammel analog forstærker kan imo. hurtigt blive noget bøvl.
Til top
chuckc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chuckc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2016 kl. 15:29
For lige at melde tilbage så har jeg forsøgt at lytte til alle råd og i kombination med mit budget er jeg endt med at købe en Onkyo A8700 til 500kr på dba, som jeg håber klarer mine Jamo højtalere :) Mange tak for hjælpen til alle der har skrevet her!

Redigeret af chuckc - 29-Oktober-2016 kl. 15:29
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu