|
M-CR511 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
chuckc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2016 Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja det er jo netop disse funktioner som jeg godt kan lide. Men mit budget er nok for lille til andet end end ældre brugt hifi forstærker + dongle Redigeret af chuckc - 15-Oktober-2016 kl. 18:15 |
||
![]() |
||
chuckc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2016 Status: Offline Point: 19 |
|
Nu må jeg altså også spørge dumt, efter at have funderet over det i 100 år. På forhånd beklager jeg at det helt sikkert er noget jeg burde fatte som udgangspunkt
![]() Behøver jeg virkelig en forstærker på 2x150 watt ? Det virker som vildt meget og mange af de umiddelbart fede forstærkere jeg kigger på kommer slet ikke der op, men folk påstår alligevel at de sagtens kan spille store gulvhøjttalere op? Redigeret af chuckc - 15-Oktober-2016 kl. 19:29 |
||
![]() |
||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
|
ja det skal du, dine højtaler kan tåle ca 100 watt og du vil spille højt
Derfor skal du have så meget effekt som muligt så du kan spille højt og samtidig rent uden at overbelaste højtalerne, en lille forstærker når ofte sin grænse hurtigt og begynder at forvrænge, forvrængning ødelægger hurtigere en højtaler end mange rene watt |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
|
En stor gulvhøjttaler er oftets lettere at trække til et givent lydniveau, end en lille reolhøjttaler. Og langt de fleste B&W højttalere har imedanskurver med svingende lave impedanser og grimme fasedrej. De kan virkeligt trække livet ud af enhver forstærker. Klaus |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Trådopretter leger også med tanken om at tilføje flere højttalere i forbindelse med hjemmebio. Det står der i et af trådopretters andre indlæg, så det er det jeg går udfra. Med de krav der ellers stilles, så synes jeg ligeså godt han kan købe en surroundreceiver. M-CR511 er afgjort pænere i stuen, men bringer jo ikke mere effekt og strøm til bordet end en surroundreceiver. Hvis du har hørt M-CR511 i forhold til en surroundreceiver i samme prisklasse, og M-CR511 lyder markant bedre, så er det en anden sag, men den lyder jo ikke nødvendigvis bedre, bare fordi det er en Marantz. Pointen er at hvis trådstarter er tilfreds med lyden fra en Surround, og på sigt vil have flere højttalere, så skal der da købes surround! Ellers skal han jo på indkb igen inden længe...
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
|
Okay, tak. Men lad mig så spørge: kan i foreslå mig nogle eksempler på vintage hi fi forstærkere/recievere som ville kunne trække mine b&w? (eller måske blot noget at holde øje med/holde sig fra, ift. recievere). Jeg mener her en forstærker der er "pæn". Det er selvfølgelig en subjektiv sag, men generelt synes jeg nyere forstærkere skal op i en hvis prisklasse før det tilnærmelsesvis kan måle sig med ældre, ren estetisk. Eksempler på forstærkere jeg har overvejet, men er i tvivl om giver nok: Expert Stereo Receiver TA-920 http://www.guloggratis.dk/elektronik/radio-tv/forstaerker/annonce/33886699-pioneer-expert-stereo-receiver Onkyo A8067 http://www.guloggratis.dk/elektronik/radio-tv/forstaerker/annonce/34317751-onkyoa8067 Generelt synes jeg at gamle recievere er.. lad os kalde det "langt mindre grimme" end forstærkere og især nyere forstærkere. Jeg må erkende at jeg sikkert skal på kompromis her, hvis jeg vil have ordenlig lyd. Men jeg gad godt at min forstærker ikke bare var en stor klods. Og hvis det er , så gør Marantz det typisk pænest, hvad jeg har set? Redigeret af chuckc - 16-Oktober-2016 kl. 01:24 |
||
![]() |
||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1588 |
|
De 2 første forstærkere er på ingen måder kraftige nok til at spille højt med
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
|
Du kunne også bare købe M-CR511 og så lade være med at spille højt......
Klaus |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1706 |
|
Hvis det både skal bruges til hjemmebio og musik, vil jeg foreslå dig at kigge efter en Surround receiver, ny eller brugt. De har mange flere funktioner inden for streaming, wifi mm. og for det meste langt mere fleksible muligheder for tilslutning af forskelligt udstyr. En gammel analog forstærker kan imo. hurtigt blive noget bøvl.
|
||
![]() |
||
|
For lige at melde tilbage så har jeg forsøgt at lytte til alle råd og i kombination med mit budget er jeg endt med at købe en Onkyo A8700 til 500kr på dba, som jeg håber klarer mine Jamo højtalere :) Mange tak for hjælpen til alle der har skrevet her!
Redigeret af chuckc - 29-Oktober-2016 kl. 15:29 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |