recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Med hvilke antal HZ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMed hvilke antal HZ

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Med hvilke antal HZ
    Sendt: 23-November-2010 kl. 20:37
Hejsa.
 
Nu har jeg endelig fået mig en Panasonic Full HD Plasma TV, som jeg har tilsluttet mit WIN 7 mediecenter via HDMI - men hvilket antal HZ skal man vælge når man kører 1080P
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 20:50
 
 Da BD jo er i 24p, så vil jeg da prøve med 24Hz, hvis det er afspilning fra www, så prøv dig lige frem med hvad der ser bedst ud.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 21:04
Du bør indstille dit grafikkort til 1920x1080 i 50Hz hvis dit primære formål med din HTPC er TV; altså live TV, optaget TV. Derudover afvikles PAL DVD'ere også i 50Hz.
 
Hvis du skal afvikle bluray bør/skal du sætte hastigheden ned til 24HZ... dette kan gøres med et lille plugin til Windows Media Center: http://www.xpmediacentre.com.au/community/downloads.php?do=file&id=238 - Så er du fri for at skulle rode med mus osv.
 
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 21:20
Ja det er primært LIVE TV og optaget TV via FLOPPY og FIRE DTV tunere, super tak for svar
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu