recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mede8er MED1000X3D eller TViX 3D S2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mede8er MED1000X3D eller TViX 3D S2?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 21:50
takker Torben Rasmussen. og tvixen har ingen problemer over med 3d :)

hackerjac det kraver altså ikke så meget at køre BD 3d. og det ville sku da også være underligt, hvis man lavede en afspiller som kan køre 3d, men du ikke kan overfører den via nettet. alt behøves ikke at køre fra intern hdd.

men sorensen, hvis jeg var dig, ville jeg købe først den ene, også se om den dækker dit behov, for du har 14 dages fuldretur ret. :) og hvis så ikke den virker, ja men, så tager du blot den næste og tester. mange gør det på denne måde(dog ikke mig selv)
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 22:01
ville være fedt hvis man kunne få en med bluray drev og 3D. men det er ikke nemt at finde
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:32
synes det er svært at vælge mellem dune 303d og tvix 3D S2
den eneste ulempe med dune er at der kun kan sidde en 2,5" harddisk der i de fåes kun i 1 TB og er noget dyre end 3,5" diske.
 
Hvad vil i vælge og hvorfor?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 13:46
Deres nye Dune Base 3D kan have 3.5" diske. Den er dog dyrere.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af smuld smuld skrev:

takker Torben Rasmussen. og tvixen har ingen problemer over med 3d :)

hackerjac det kraver altså ikke så meget at køre BD 3d. og det ville sku da også være underligt, hvis man lavede en afspiller som kan køre 3d, men du ikke kan overfører den via nettet. alt behøves ikke at køre fra intern hdd.

men sorensen, hvis jeg var dig, ville jeg købe først den ene, også se om den dækker dit behov, for du har 14 dages fuldretur ret. :) og hvis så ikke den virker, ja men, så tager du blot den næste og tester. mange gør det på denne måde(dog ikke mig selv)



Det er da muligt at du mener det ikke kræver så meget at kører 3D Bd, men jeg snakker nu af erfaring da jeg har haft en, og jeg havde kæmpe problemer med BD 3D ISO (husk på det ikke er det samme som hsbs)

målt hastighed på den ved streaming fra homeserver var 67 MBit (ca 7 megabyte/s)
og for at have noget at sammenligne med så du ikke bare påstår at det er min homeserver der er langsom så kan jeg til min Zappiti Player (det samme som en Dune Dase 3D) overfører med 22 Megabyte/s, den har selvføldig så også gigabit netværk
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 22:10
@hackerjac

du skrev blot at den ikke har gigabit, og virkerde derfor håbløs. jeg siger nu blot at den uden nogen som helst problem kan kører det. andet er det ikke.

Ps min tvix kører med 11Mb/s. så den kan godt køre tæt på de 100mb.

men sorensen, jeg håber du har fået svar på dine spørgsmål.
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 01:31
den er godt nok fin den Dune Base 3D. trælst de ikke lige har smidt et bluray drev i den også så den har det hele.
 
Kan se der en maskine der hedder Zappiti Player hvad er forskellen på den og Dune Base 3D?
Hvad skal man vælge?



Redigeret af sorensen - 04-Juni-2013 kl. 01:44
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:28
Forskellen på disse 2 afspiller er kun softwaren da Zappiti (HD Land) får deres firmware fra Dune, de ligger så deres egen UI (User Interface) påog man har lidt flere muligheder ved brug af Zappiti media center såsom music export og nu det nye Zappiti Cloud sammen med deres Android app
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:39
Dertil kan Zappiti-player vel også boote direkte ind i Zappiti, hvilket du ikke kan gøre hvis du har en Dune Base 3D, så vidt jeg er informeret.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 12:17
ja det kan den, men mener nu også at Dune kan det med den nyeste b6 firmware, men jeg kan tage fejl der
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 12:51
Nej, du har ret. Det skulle være med fra b6 firmwaren på alle modeller så vidt jeg kan se. Det gælder i øvrigt ikke kun for Zappiti. Yadis mv. skulle også virke.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 13:02
hvad vil folk vælge?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu