Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 13:22 |
Exxtreme skrev:
Nej og den har også store problemer med streaming kan jeg læse på diverse udenlandske fora... Bl.a. deres eget...
|
hvilken har store problemer
hvis du mener ac ryan virker den fint fra min nas har en trådløs router og den kører fint min optagelser fra min bærbar selv HD optagelser virker
Redigeret af xcardman - 10-Maj-2011 kl. 13:24
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 13:34 |
steger skrev:
Har MED400X problemer med at streame? Det er nyt for mig.
Har MED500X samme problemer og kan den afspille HD lyd?
|
Ved ikke om 500X har samme problemer, men det burde den have da det i bund og grund er samme maskine, blot med lidt flere muligheder... 500X kan heller ikke afspille HD-lyd
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 13:35 |
xcardman skrev:
Exxtreme skrev:
Nej og den har også store problemer med streaming kan jeg læse på diverse udenlandske fora... Bl.a. deres eget...
|
hvilken har store problemer
hvis du mener ac ryan virker den fint fra min nas har en trådløs router og den kører fint min optagelser fra min bærbar selv HD optagelser virker
|
Den sidste du skrev om i indlægget før mit
|
 |
zeryus
Guld medlem
Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 14:17 |
Exxtreme skrev:
... 500X kan heller ikke afspille HD-lyd
|
Har du selv prøvet at afspille film med HD lyd på en 400X eller en 500X ? Jeg spørger fordi der står i deres specs, at de kunne godt bitstream HD lyd (de har jo RTL DD+ chip).
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 14:31 |
vil skyde på dem med 1173, ikke kan bitstream HD lyd mens dem med 1185 chip godt kan det er dog bare min teori har også fantec mini med 1173, den kan ikke
har nemlig en til mit tv og en til projektor er ikke i samme rum
Redigeret af xcardman - 10-Maj-2011 kl. 14:32
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 14:32 |
zeryus skrev:
Exxtreme skrev:
... 500X kan heller ikke afspille HD-lyd
|
Har du selv prøvet at afspille film med HD lyd på en 400X eller en 500X ? Jeg spørger fordi der står i deres specs, at de kunne godt bitstream HD lyd (de har jo RTL DD+ chip).
|
Nej der har jeg ikke, men jeg ved at det er i firmwaren begrænsningen ligger, så det bliver uden tvivl muligt på et senere tidspunkt... Spørgsmålet er hvornår...
Redigeret af Exxtreme - 10-Maj-2011 kl. 14:32
|
 |
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 23:44 |
Exxtreme skrev:
zeryus skrev:
Exxtreme skrev:
... 500X kan heller ikke afspille HD-lyd |
| Nej der har jeg ikke, men jeg ved at det er i firmwaren begrænsningen ligger, så det bliver uden tvivl muligt på et senere tidspunkt... Spørgsmålet er hvornår... |
Hvis man går ind på mede8erforum og læser om den seneste FW 4.0.4 står der:
Changelog from V4 1. Bootloader updater not working - should update to #26 - fixed 2. Large size FAT32 USB Hard Drive not working - fixed 3. HFS Volume link to Video Wall not working - fixed 4. No audio .mov container has H264 codec + PCM audio - fixed 5. Video Wall image quality folder.jpg & about.jpg - fixed 6. Video Wall Navigation bug - one movie on last page - fixed 7. Video Wall increased max folder.jpg size to 100k 8. Video Wall speed "next page" - fixed 9. Watched Indicator on root of HDD - fixed 10. HDD Format no name - fixed 11. IR Interference from other remotes - fixed 12. File Manager copy to protected folder - fixed 13. Web Remote enabled by default - fixed 14. Slidshow Playlist Option - fixed 15. HFS Volume mask System files ie .fseventsd .Trashes .Spotlight-V100 - fixed 16. Video Wall MAC - .AppleDouble folder problem - fixed 17. Ken Burns ettect in Picture Slide Show not working - fixed 18. m3u Playlist not working with "Umlauts" characters - fixed 19. Focus / Unfocus Series View Video Wall hard to see the focus - fixed 20. Screensaver artwork changed 21. Screensaver movement not smooth MP3 play - improved 22. Screensaver during slideshow - fixed 23. Screensaver shows when playing multiple short video in a folder - fixed 24. Screensaver appears in picture slideshow - fixed 25. Older DD hardware cannot switch MED500x off with front on/off button - fixed 26. Open image and press Zoom+ and image zooms to 16x - It should start with 2x - fixed 27. File Manager "Move" function not working - fixed 28. Protected folder in Media Library not protected in Video Wall - Fixed 29. MP4 not working from video wall "www123" profile Sony PSP Codec ID: MSNV. Works from Media Library - fixed 30 No audio .mov container has H264 codec + PCM audio - fixed
Original V4 Features
* Support Dolby True HD and DTS MA passthrough - DD+ hardware • New “Video Wall” with mapped share functionality • New GUI • Improved network streaming performance (both Samba & NFS / DD+ and DD hardware) • Improved and fixed SAMBA NTFS write (NAS Mode) • Shoutcast Radio API implementation • New SDK and general improvement and bug fix • Picture Thumbnail Viewer • Improved upsampled picture quality SD content • Added Thai Language support • Added Icelandic Language support
Known SDK Issues
* Sceensaver on pls Radio Station does not change song name * MED500X cannot connect via wireless that does not broadcast SSID * WiFi WEP * HD Audio will only passthrough on HDMI if TV Res Output is set to 720 or Higher * Downmix SPDIF / Co- Ax Digital must set HDMI AND SPDIF to Downmix 2 CH * Flac .cue files support (SDK- Realtek) * APE .cue files support (SDK - Realtek) * ID3 tags FLAC Audio (SDK - Realtek) * BDMV over NFS ( SDK - Realtek) * DD+ Hardware will not Passthrough to Core5.1 from HD Audio source on SPDIF (Awaiting Realtek) Workaround - Use the "No HD Audio Firmware Version" * Long Playlist over 3000 songs * Random Audio Play * PPPoE bug (SDK- Realtek) * Some DVD files still show Subtitles although set to "off" in the Setup Menu * "autoplay" Folder DVD ISO from FAT32 USB stick -- Starts with no picture and press zoom button then it corrects - fixed but only plays for +- 2 min and then restarts. Suggest to use raw VOB files for "autoplay" folder
I would like to thank the Mede8er Alpha and Beta testers for all their testing and feedback.
Så, det lyder jo lidt mærkeligt, det du skriver....
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 07:37 |
Jeg ved kun hvad jeg har læst flere andre steder... Jeg har som sagt ikke testet en selv... Men læs selv hvad data om 500X hos cdon siger: HD Audio support
- Dolby digital - support decode & bypass
- Dolby digital Plus - support decode - bypass is in testing
- Dolby digital EX - support - compatible up to 5.1
- DTS digital Surround - support decode & bypass
- Dolby TrueHD - not supported (under development)
- DTS-HD Master Audio - not supported (under development)
Der må være nogen der kan svare på om problemerne med lyden er løst, og ligeledes problemerne med streaming...
|
 |
steger
Super bruger
Oprettet: 26-September-2006
Point: 354
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 10:11 |
Ok jamen der står jo at der ER hd lyd HVIS der er over 720p ud? Så er det vel ikke et problem? Er det korrekt forstået
I øvrigt - hvilken HDD ville i anbefale til den?
|
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 10:42 |
steger skrev:
Ok jamen der står jo at der ER hd lyd HVIS der er over 720p ud? Så er det vel ikke et problem? Er det korrekt forstået
|
Hardwaren understøtter det ja, men hvis det ikke er understøttet i firmwaren kan det jo være fuldstændig ligegyldigt hvilke muligheder der ligger i hardwaren... Som sagt må i vente på der er en der køber den som kan teste det for jer... Det kan jo også være at cdon's oplysninger er forældede, og at der efterfølgende ER kommet understøttelse for HD-lyd i firmwaren...
|
 |
zeryus
Guld medlem
Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 10:58 |
Jeg vil ikke stole på hvad cdon skriver om den. Spørg hos Mede8er forum i stedet for.
Redigeret af zeryus - 11-Maj-2011 kl. 11:27
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
|
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 11:16 |
zeryus skrev:
Jeg vil ikke stole på hvad cdon skriver om den. Spørg hos Med8ter forum i stedet for.
|
Ja det ville jeg også gøre hvis jeg var en mulig køber... Men det bedste ville være at spørge en der allerede ejer den, for HVIS der stadig bøvles med firmwaren er det ikke 100% sikkert firmaet selv taler lige ud af posen...
|
 |