recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mede8er MED400X Mini vs AC Ryan Playon!HD Mini2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMede8er MED400X Mini vs AC Ryan Playon!HD Mini2

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 17:17
Jeg har bestilt denne:

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/mede8er_med500x-11475788

Det er den nyeste chip - troede jeg - var ikke klar over der var et C og et plus også :)

Hvor stor er forskellen i virkeligheden på dolby digital og hd lyd egentlig? Er det ikke bare lir?
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Jeg har bestilt denne:

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/mede8er_med500x-11475788

Det er den nyeste chip - troede jeg - var ikke klar over der var et C og et plus også :)

Hvor stor er forskellen i virkeligheden på dolby digital og hd lyd egentlig? Er det ikke bare lir?
Jeg kan SAGTENS høre forskel på DTS og DTS MASTER-HD. Der er meget forskel på bitraten, og det er ikke kun lir...
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 14:22
Mede8er ud til at gøre en del mere ud af GUI'en end AC Ryan. Især flot arbejde med den videowall, for det vil betyde at selv mindre børn har en chance for at starte film mv.

Jeg har dog også brug for at streame optaget TV (DVB) med tilhørende undertekster, og så vidt jeg fortår optages disse i formatet SUB/IDX - et format som Playon afspilleren understøtter, men som ikke virker på Mede8er'en :(
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:17
hvis du optager i rå TS format, på en pc
så ligger underteksterne inde i filen
der virker på Playon afspilleren
har den selv
virker fint både fra tv2 og Dr HD
men det er ikke SUB/IDX
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:45

Ok... nu er jeg så noget forvirret Confused

Som confused eks. skriver her så kan mange medieafspillere ikke vise DVB subtitles
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

... meget få medieafspillere kan klare DVB subtitles - med mindre din udbyder laver noget ved signalet, betyder det at du ikke får undertekstet udsendelser fra kanaler som TV2, DR HD, og i løbet af kort tid, sikkert også DR1.
Jeg havde den opfattelse at DVB subtitles altid betød SUB/IDX?! Hvis det ikke er tilfældet, findes der så en oversigt hvor man kan se hvilke kanaler som sender hvilke undertekster - for det er jo ret vigtig mht. om man må udelukke en given streamer eller ej.

Hvis Mede8or streamerne kan vise undertekster optaget fra alle normale DVB kanaler, så er det jo nærmest en no-brainer med de nuværende alternativer - den har jo afgjort en mere brugervenlig GUI
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:51
Jeg har idag modtaget min Mede8er MED500X fra CDON.com, og jeg kan bekræfte at jeg har fået en med Realtek 1073DD C+ board... Det var sgu dejligt Tongue
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 11:44
Ja modtog den også i går! Dejligt med DD+! :)

MEN jeg mangler en base til wire usb hub med i pakken? Mangler du også den Exxtreme?? Confused

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:56
Der skal ikke være nogen base med... Læs på kassen
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:22
Der står netop i manualen at man skal bruge den base der fulgte med Mede8er? Det samme står i æsken på den wireless usb jeg købte dertil...

Nå men underligt at INGEN af dem har den base jeg skal bruge - det er noget hø! :(

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg har idag modtaget min Mede8er MED500X fra CDON.com, og jeg kan bekræfte at jeg har fået en med Realtek 1073DD C+ board... Det var sgu dejligt Tongue

den chip som sidder i ac ryan mini 2 , den hedder 1185++
der virker HD lyd også, uden problemer
dts HD fra blu-ray
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af steger steger skrev:

Der står netop i manualen at man skal bruge den base der fulgte med Mede8er? Det samme står i æsken på den wireless usb jeg købte dertil...

Nå men underligt at INGEN af dem har den base jeg skal bruge - det er noget hø! :(
Ja så skal du da have briller... Der står: Only use model MED10WFB WiFi Dongle as it is supplied together with the USB extension cable base.

Altså leveres basen med WiFi donglen der hedder MED10WFB ifølge manualen.

Den følger altså ikke med Mede8eren.
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:07
Der SKAL være en base

MEDE8ER
Fra Medi8er manualen side 12 - Wireless Network Setup:
Første linie "Plug the MED10WFB into the USB extension base that was supplied with your Mede8er".

Jeg har derudover netop også købt denne MED10WFB USB Wireless dongle med - og der er ikke nogen base inkluderet. Men også der henvises til at der følger en base med ens Medi8er.

MED10WFB WIRELESS USB
Fra MED10WFB Wireless USB manualen:
Første linie: "Plug the MED10WFB into the USB extension base that was supplied with your Mede8er".

Jeg synes det er meget betænkeligt at du heller ikke har modtaget en usb base i din pakke?? Er mit Wireless så ubrugeligt? Hvis jeg nu skriver til CDON.DK og beder dem sende mig en ny pakke - så er chancen for at få en uden usb base meget stor - da du jo heller ikke har fået en med...

Hmmm. Øv.!

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu