|
media afspiller - hvilket? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-August-2014 kl. 16:00 |
Hej.
Jeg er lidt på udkig efter et produkt som kan streame film fra min nas server, men kan levere fuldt 1080 billede samt fuldt HD Lyd surround format videre til min processor. Der er et produkt som I kan forslå/anbefale, da jeg så vil prøve at kigge på de forskellige produkter. Jeg ved at der findes en apple TV og en Western Digital TV Live. Men Apple TV kan ikke levere det som jeg søger, men det ved jeg dog at det kan Wester Digital - men har bare hørt at den skulle farve lyden lidt eller sagt på en anden måde, ikke lyde så godt.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb dig en NUC fx den klarer opgaven 100%
En Mede8er kan også klare det. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
Hvor pokker kan man købe sådan en henne?
Har aldrig hørt om disse produkter som du nævner? |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Hvis du googler begge dele, kommer der en lind strøm af købsmuligheder...
En nuc er en lille pc som du kan konfigurere præcis som du vil mht ram, hdd osv. En mede8er er en afspilningsboks, i princippet som en WDTV, farven har bare en anden lyd. |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Du kan også kigge på en Dune 303D
|
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Jeg har prøvet lidt af hvert og en nuc med openelec og pulse eight hdmi-cec adapter er den jeg er mest tilfreds med !
Nuc: Ram: Pulse Eight: Som harddisk burger jeg bare en usb pind, openelec fylder ikke særligt meget og du har jo alle filmene på din nas.
|
|
![]() |
|
spændende og helt klart nogle produkter som jeg aldrig har hørt om før.
Er der nogen af jer her inde som bruger et af de produkter som bliver nævnt? hvis ja, hvad er så jeres oplevelse med produktet??
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Du kan starte med at læse de 3.500+ indlæg om Core i3/i5-udgaverne af Intel NUC i denne tråd:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=176718 For 1.600+ indlæg om N2820-versionen, se: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=187433 Intel NUC er mange gange tidligere blevet diskuteret på recordere.dk men der er langt mere aktivitet på XMBC's eget forum - hvor man i øvrigt også kan holde sig ajour med andre hardware-løsninger. En anden billig løsning er at bygge en HTPC baseret på et bundkort med en J1900 eller J2900 CPU. Her har man mulighed for at bygge en totalt blæserløs HTPC for små penge. Jeg bruger selv en Netgear NeoTV 550 som er blæserløs, 1080p, kan afspille DVD- og BD-ISO-filer osv. Til afspilning fra eksterne harddiske er den nærmest perfekt - dog kan den ikke afspille 3D BD (kun SBS-rips) eller håndtere Ogg audio (som jeg ellers godt kunne bruge når jeg afspiller videoer jeg har rippet fra YouTube). Når Intel engang kommer på banen med deres Broadwell-chips kan det tænkes, at vi langt om længe kommer til at se en blæser-løs Intel NUC og til den tid vil jeg overveje at skifte men indtil da klarer jeg mig fint med min gamle NeoTV 550 + Apple TV 2. |
|
![]() |
|
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 925 |
Eller en Boxee Box med optisk lyd
![]() Klarer det som en mis. |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
nu klarer boxee jo ikke HD lyd og da slet ikke over optisk da optisk ikke kan det |
|
![]() |
|
Det skal være en som kan klare min. 1080p og alle hd lyd formater ellers har det da slet ingen interesse, vi lever i blu-Ray alderen og ikke dvd 😄
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |