recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - media afspiller - hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

media afspiller - hvilket?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Eller en Boxee Box med optisk lyd
Klarer det som en mis.

nu klarer boxee jo ikke HD lyd og da slet ikke over optisk da optisk ikke kan det

Jeg kan så bekræfte, at Boxee Box klarer HD-lyd via HDMI.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Klarer det som en mis.

nu klarer boxee jo ikke HD lyd og da slet ikke over optisk da optisk ikke kan det

Det kan den, men bestemt ikke over optisk. Men jeg vil dog fraråde en Boxee i dag. Den var fed da den kom, men det er over 3 år gammel hardware og baseret på en tusse gammel Atom CPU.

Hvis det skal vare en dedikeret streaming box i samme stil, så er de nyeste versioner af Dune HD, Medi8or eller Popcorn Hour noget bedre
 Ellers skal man måske vente og så, hvad Android TV eller en kommende Apple TV bringer med sig. Android TV kommer i efteråret og måske ser vi nogle i løbet af ugen under IFA. Apple TV rygtes godt nok først at være klar til foråret, men det skader vel ikke, at se an den 9/9. når Apple præsenterer nyt hardware. De kan jo overraske.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Klarer det som en mis.

<mytubeelement id="myTubeRelayElementToPage" ="preferencesUpdated" =""bundle":"label_delimitor":":","percentage":"%","smart_buffer":"Smart Buffer","start_playing_when_buffered":"Start playing when buffered","":"","desktop_notification":"Desktop Notification","continuation_on_next_line":"-","loop":"Loop","only_notify":"Only Notify","estimated_time":"Estimated Time","global_preferences":"Global Preferences","no_notification_suped_on_your_browser":"No notification style suped on your browser version","video_buffered":"Video Buffered","buffered":"Buffered","hyphen":"-","buffered_message":"The video has been buffered as requested and is ready to play.","not_suped":"Not Suped","on":"On","off":"Off","click_to_enable_for__site":"Click to enable for site","desktop_notification_denied":"You have denied permission for desktop notification for site","notification_status_delimitor":";","error":"Error","****_interferance_message":"**** or similar extension is known to interfere with SmartVideo. Please add   to **** whitelist.","calculating":"Calculating","waiting":"Waiting","will_start_buffering_when_initialized":"Will start buffering when initialized","will_start_playing_when_initialized":"Will start playing when initialized","completed":"Completed","buffering_stalled":"Buffering is stalled. Will stop.","stopped":"Stopped","hr":"Hr","min":"Min","sec":"Sec","any_moment":"Any Moment","popup_donate_to":"Donate to","extension_id":"lnkdbjbjpnpjeciipoaflmpcddinpjjp","prefs":"desktopNotification":true,"Notification":true,"logLevel":0,"allowPromotion":false,"enable":true,"loop":false,"hidePopup":true,"autoPlay":false,"autoBuffer":false,"autoPlayOnBuffer":false,"autoPlayOnBufferPercentage":42,"autoPlayOnSmartBuffer":true,"quality":"hd720","fshd":true,"onlyNotification":false,"enableFullScreen":true,"saveBandwidth":true,"hideAnnotations":true,"turnOffPagedBuffering":false"></mytubeelement><mytubeelement id="myTubeRelayElementToTab" ="relayPrefs" =""loadBundle":true"></mytubeelement>

Det kan den, men bestemt ikke over optisk. Men jeg vil dog fraråde en Boxee i dag. Den var fed da den kom, men det er over 3 år gammel hardware og baseret på en tusse gammel Atom CPU.

Hvis det skal vare en dedikeret streaming box i samme stil, så er de nyeste versioner af Dune HD, Medi8or eller Popcorn Hour noget bedre
 Ellers skal man måske vente og så, hvad Android TV eller en kommende Apple TV bringer med sig. Android TV kommer i efteråret og måske ser vi nogle i løbet af ugen under IFA. Apple TV rygtes godt nok først at være klar til foråret, men det skader vel ikke, at se an den 9/9. når Apple præsenterer nyt hardware. De kan jo overraske.

Jeg pointerede blot, at Boxee Box kører HD-lyd... Og ja, det er en gammel svend, men den æder sgu alt hvad jeg smider efter den...

OG jeg nægter ganske enkelt at tro, at en kommende ATV "4", vil kunne afspille mkv, rips og iso-filer.

Måske man skulle kigge lidt på Xbox One, den nye opdatering gør den æder en del nye formater.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 22:13
Ja, XBONE er også en mulighed. Den koster dog også det 4-dobbelte. Men udover dens egne funktioner, så får den jo også snart PLEX. De annoncerede jo allerede i maj, at det var på vej og var godkendt af Microsoft.

Ang. ATV 4, så har du sikkert ret i, at den ikke kan klare mkv selv. Men det ville virkelig undre mig, hvis ikke den får en rigtig app store. Og der findes allerede rigtig mange apps til iPhone og iPad, som sagtens kan klare mkv. Når Apple tillader det nu, så har jeg svært ved at forestille mig, at de ikke giver lov på en dedikeret videoafspiller.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 12:47
Hvad med en 'Zappiti player'. Den kigger jeg selv på. Den kan betjenes fra mobilen eller tabletten. Så hvis man vil høre musik, behøver tv'et ikke være tændt.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 13:56
Vil stadig påstå Wd tv live, er det letteste,og billigste dog vistnok kun med DTS core.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Meteora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2009
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meteora Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 18:48
WD live tv skulle også gerne have Dolby True HD
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Meteora Meteora skrev:

WD live tv skulle også gerne have Dolby True HD
 Det kan jeg konfirmere.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 12:23
WDTV Live har også DTS HD Master audio 7.1
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 12:48
Ikke decoder, men passthrough Smile

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2006
Point: 380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 13:53
...er der noget på vej med UHD, 4K, 2160p eller hvad det nu hedder...?
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 14:16
4K-afspiller (ved ikke hvor man får materialet fra):
http://www.cloudmedia.com/openhour/
Jeg har selv en Popcorn Hour A400 som jeg synes klarer min .iso's og .mkv filer til perfektion, men nogle har haft problemer med andre filtyper.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu