|
Media center anno 2017? |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kan en Nvidia Shield afspille Bd rips med fuld menu og afspille 3d Bd iso'er med fuld meny, nej det kan den ikke og Netflix er ikke noget jeg går op i , jeg har en stor film og koncertsamling liggende på en 40tb synology nas så der er intet der kunne interessere mig mindre end afspilning af Netflix via mine Media afspillere.
Der er altså andre ting end Netflix, der for mig og sandsynligvis også andre, betyder mere og her tænker jeg på billedkvalitet. Trådstarter sagde i sit første indlæg at han streamede rips via en nas til en mede8er og derfor svarede jeg hvad der er på markedet til streaming af bd rips anno 2017. Til det segment regner jeg ikke en Nvidiashield da den IMO er diskvalificeret hvad angår support for diverse filformater, i forhold til både min eGreat A5, Dune Solo 4k og min Oppo UDP-203 med custom firmware. At tråden så udviklede sig til en Nvidi Shield fan og Netflix tråd, kan jeg kun beklage og herfra er det over & out Redigeret af jespermart - 29-Marts-2017 kl. 19:18 |
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
||
Nu var det jo dig selv der spurgte hvad Shield har, som man ikke får i eGreat, og det blev der svaret på. Faktisk har den både Android TV og Netflix 4K, og alle Android TV apps, som eGreat A5 ikke har, da eGreats OS ikke er Android TV, men bare Android 5.1 som samtidig også er forældet.
Det er da vist noget du forestiller dig, der står intet om bd rips eller lignende i OP's indlæg, desuden indeholder et bd rip ikke en bd menu, så er det en complete bd copy, og IKKE et rip. |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||
Det din eGreat kan med BD, er software, ikke hardware, så ja, det kan en Shield også. Begrænsningen med BD-menuer er kun en begrænsning i KODI/SPMC.
Så jo, din eGreat er begrænset, da Shield kan alt det samme, men også mere til, fordi den kører Android TV og ikke almindelig Android. Og ja, det er fint, at du kan klare Netflix over Chromecast. Men for at klare Netflix 4K, så skal du jo op og have en Chromecast 4K, og så har du allerede indhentet prisforskellen plus du skal rode med to enheder, samt to fjernbetjeninger (remote til eGreat og telefon til CC) Dertil kommer så, at Amazon (eneste 4K kilde udover Netflix) ikke virker over CC. Så den vil du slet ikke kunne afspille. Så det er to vidt forskellige produkter til vidt forskellige mennesker. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |