Hejsa....
Nu har jeg endelig fået installeret min MCE prøveversion, og ved hjælp fra en venlig sjæl, har jeg også fået danske menu'er. Så min prøvetid på 60 dage, vil være så optimal, som overhovedet muligt.
Alt ser ud til at virke i skønneste orden - fjernbetjening, MCE keyboard og ikke mindst EPG virker efter hensigten.
Derved vil jeg mene at jeg er godt rustet, til at kunne sige - puha, hvor er jeg skuffet, og jeg er meget glad for at jeg ikke valgte at gå ud og købe MCE, for at det hele skulle blive lidt lettere.
MCE vil sikkert have været fin, hvis altså ikke man havde prøvet MP.
MP er efter min mening MCE overlegent på stort set alle områder - det er meget mere fleksibelt, og med tanke på at MCE kan erhverves for omkring en lille tudse, vil jeg nærmest mene at det er til grin. Nu når MP kan downloades af enhver gratis.
Den største MCE skuffelse for mig, er egentlig brugerfladen. Den syntes jeg ser meget kedelig "amatøragtig" ud.
Skriftstørrelsen kunne med lethed have været større. Der kunne også godt have været noget mere "ping pang - wow" over hele brugerfladen. Så man fik en mere kontrastfuld og klar brugerflade...... Nu ved jeg faktisk ikke, om der er mulighed for at downloade andre skins til MCE? - hvis det var muligt, så er det i hvert fald en ting jeg vil ændre med det samme.
EPG'en fungerer, men jeg syntes godt nok den er mangelfuld, hvis man sammenligner med smartguide etc. og det er også sikkert at jeg vil fravælge MCE EPG, hvis jeg skulle blive ved med at benytte MCE.
Der er så utrolig mange flere muligheder i MP, hvor man nærmest dagligt, kan se nyudviklet plugins, så man kan konfigurere MP, til at være lige som man vil have det........ Der findes massevis af værktøjer til at udvikle sine egne plugins, sine egne skins/brugerflader. Jamen der er SÅ meget forskel, efter min mening.
Jojo, ved da godt at der også kan forekomme en masse konfiguration i MP. Men det er jo i bund og grund, kun hvis man selv ønsker det. Man kan jo sagtens bare downloade selve MP og så vælge et af de 4 skins/brugerflader, og benytte sig at de medfølgende plugins. Så er man også kommet meget langt, og endda længere end det MCE kan tilbyde brugerne idag.
Nu lader jeg denne MCE ligge på min HTPC til den 5. november. Derefter går jeg fluks over til MP, da den nye og MEGET interessante MP 0.2.0.0 final udkommer denne dato, og så får MCE for alvor baghjul....... Og det er vel og mærke, af et gratis media center!!.......... Det er for sørgeligt MS.
Mvh.