|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
-TJ- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 18-Juli-2011 kl. 11:44 |
||
Hej Jeg skal til at have mig et media center og har i den forbindelse været i gang med at undersøge hvilke muligheder der er. Jeg skal bruge: · DVB-C tuner (2 stk. så der kan optages imens man ser en anden udsendelse) · Mulighed for at optage (250-500 GB). · Blu-ray afspiller. · God lyd udgang. · Mulighed for at se film og høre musik fra en NAS boks (den skal også kunne vise tekster til film – f.eks. fra .srt filer). · Støjsvag. · Strømbesparende. · Lækkert menu system. · Dette punkt er ikke afgørende, men hvis den kan tilgå youtube, hjemmesider, leje film, starte forfra i udsendelser og andet gejl, vil dette være i plus. Jeg har prøvet at anvende en Mac med EyeTV til tv delen og Plex til alt det andet. For at skifte imellem de to programmer anvendte jeg Remote Buddy. Hvis jeg var den lykkelige ejer af en Mac mini kunne jeg godt leve med denne løsning. Det var dog nogle få minusser, såsom at skulle skifte imellem de 2 programmer, når man optager går maskinen ikke selv på standby efter optagelsen, nogle kanaler mangler i program oversigten, nyeste version af Plex har problemer med at vise tekster fra NAS boks osv. Man kan diskuterer vigtigheden af nogle af disse punkter og nogle løses muligvis i fremtiden med en opdatering, men ikke desto mindre er de irritationsmomenter. Det største minus er dog prisen (5.500 kr. for en Mac mini, ca. 1000 kr. for tv tuner og 20 Euro for Remote Buddy). Mit næste projekt var at prøve at se hvad Windows kunne tilbyde. Jeg nåede dog aldrig så langt får jeg faldt over Samsung BD-D8500. Det lader til at den opfylder mange af mine krav så jeg vil prøve at kontakte en forhandler og høre nærmere. Nogen der kender den? Hvad bruger i af mediacenter? Har i nogle råd til hvad er godt og hvad man skal holde sig fra? Har i nogle forslag til hvad jeg kan bruge som passer til mine krav (Windows, Mac OS eller noget helt andet er ligegyldigt for mig). |
|||
![]() |
|||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() |
||
Umiddelbart vil jeg sige at efter de krav du sætter op, så det en HTPC du skal have fat i.
Evt. noget Win7 med MCE & XBMC samt noget eyetv eller terratec til tv delen. (eksterne og interne tunere kan købes rundt omkring, søg evt. på edbpriser.dk) og den kan så mere eller mindre det du forlanger. men hvad er dit prisloft? det nok en af de vigtigste informationer for at kunne hjælpe dig ordenligt på vej. men ved der er andre her inde som ved rigtig meget HTPC setup, er ikke helt noget dertil selv endnu. :) |
|||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hehe ok :) Jeg ikke sat noget prisloft endnu, da jeg ikke har overblik over hvad man kan få.
|
|||
![]() |
|||
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
||
Altså, hvis du skal have 2 tunere... Så kommer det jo meget an på hvad du har af signal og leverandør... Mange sværger jo til HDHomerun mens andre hellere vil have Terratecs tunere...
HDHR'en har jo den fordel at den er på netværk (i kælderen med bæstet, Ethernet og signal i numsen på den, så er der adgang i hele huset)... Temmelig smart! ![]() Hvis du flytter Media Centeret, så skal der bare være netværk, så er der adgang til tunerne... Så er den til gengæld vidst nok lidt sværere at få til at virke ordentlig - der er vidst nogle som har lidt problemer for tiden... ![]() Og 2 tuner er (efter min mening) lidt til den lave side, hvis man virkelig ønsker at dele det til hele huset... Derudover er der (så vidt jeg ved) ikke nogle der har/kan løse at få de krypterede kanaler ind... Det vil sige at den er LANGT sjovest med standard-pakkerne på Kabel-TV (DVB-C)... Den kan bruges til DVB-T - men intet kort = kun gratis kanaljer... ![]() Den koster ca. 1300 via www.hdhomerun.net |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg skal sådan set bare
bruge 2 tunere for at kunne optage imens en anden kanal vises. Jeg
har i dag Yousee og har tilsluttet en antenneforstærker. Faktisk en smart boks,
hvis den fungerer som de beskriver. |
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
||
Har du ikke dvb-c tuner i tv'et siden du vil kunne se live tv via mediecentret ?
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
TheRealBamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
||
Tja, altså den fungerer rigtigt rigtigt fint ![]() Det kan man også se på længden af tråden "HDHomerun Diskussion", som er på sådan 90 sider... Det er et rimelig populært produkt... Men det har jo nogle draw-backs, som måske gør at det er bedre for dig at bruge nogle "normale" tuner-kort, som f.eks. dem fra Terratec (men der er jeg så IKKE så velbevandret)... Ved ikke om det er den bedste løsning for dig - men siden du nu sagde at du ikke havde et budget, som sådan... For den er jo lidt dyr kan man sige...
|
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
||
Det kan jo også hænge sammen med at den er p... møgirriterende at få til at fungere sammen med 7MC
![]() |
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nej, jeg har en Pioneer LX5090H. Men det er nu ikke derfor jeg gerne vil have det i mediacenteret. Jeg vil gerne have samlet alt i en boks. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Fair nok - mit tv er også degraderet til, bare at være en monitor, men jeg ser nu heller aldrig noget som helst live. Det er mindst forskudt med nogle sekunder
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
På nuværende tidspunkt
ved jeg heller ikke om det er den bedste løsning for mig, men den skal klart
med i overvejelserne. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok. Sidder du så med tastatur og mus?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |