recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - media center med analog fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedia center med analog fjernsyn

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
frømanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: media center med analog fjernsyn
    Sendt: 30-November-2006 kl. 12:08

er der nogen som har erfaring med at bruge et mediacenter på et ganske alm. analog fjernsyn. kan det bruges?

mvh

frømanden

tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
Til top
chag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 13:26

Ja, jeg har lige købt et Medion ePC2 som jeg pt. anvender på et helt almindeligt fjernsyn (12 år gammelt Sonny TV), og TV delen fungerer fint. Dog er det fuldstændig umuligt Mediacenteret som en almindelig PC fordi billedet bliver meget gnidret og dårligt.

Jeg har dog problemer med Lipsync (at lyden ikke helt følger personernes læber) - men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det skyldes Media Centeret eller fjernsynet. Men jeg kan se andre har samme udfordring som mig på Medion ePC2.

Så konklusion er, at det kan lade sig gøre, men det er klart det bedste at anvende et fladskræmstv.

Til top
frømanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 13:43

Hej Chag. tak for dit svar. mit fjernsyn er dog ikke så gammelt kun 4 eller 5 år, så måske er det bedre. jeg tager chancen ellers må jeg jo investere i et fladskærm. Det lyder da ikke særklig betrykkende at lipsync ikke er ok. Fjernsynet kører vel efter de singaler som den modtager, så det lyder mere som at problemet kommer fra mediacenteret.

Ja, jeg har lige købt et Medion ePC2 som jeg pt. anvender på et helt almindeligt fjernsyn (12 år gammelt Sonny TV), og TV delen fungerer fint. Dog er det fuldstændig umuligt Mediacenteret som en almindelig PC fordi billedet bliver meget gnidret og dårligt.

Jeg har dog problemer med Lipsync (at lyden ikke helt følger personernes læber) - men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det skyldes Media Centeret eller fjernsynet. Men jeg kan se andre har samme udfordring som mig på Medion ePC2.

Så konklusion er, at det kan lade sig gøre, men det er klart det bedste at anvende et fladskræmstv.

[/QUOTE]

Redigeret af frømanden - 30-November-2006 kl. 13:44
tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af chag chag skrev:

Dog er det fuldstændig umuligt Mediacenteret som en almindelig PC fordi billedet bliver meget gnidret og dårligt.

Et almindeligt TV kan slet ikke klare den opløsning som PCens grafikkort kan levere, derfor vil billedet altid blive meget dårligt sammenlignet med en computerskærm.

Flemming

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 14:10

Jeg køre mit medie center på et almindeligt CRT fjernsyn. Selve medie centeret funger glimragende som sådan. Så intet problem i det.
Problemet opstår først (som andre også siger) når man pludselig får den ide at bruge sin medie center som pc. Det er ikke umuligt, men kvaliteten og opløsningen gør, at det er alt for besværligt.

Når/hvis jeg har behov for at bruge min medie center som pc, så fjernstyrer jeg den via en bærebar eller en anden stationær computer. Opløsningen er stadigvæk noget bras, men man kan pludselig se en hel del mere. Selv suse rundt op internettet er muligt.
Jeg bruger det dog kun når jeg skal installere noget nyt.

Til top
grisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Når/hvis jeg har behov for at bruge min medie center som pc, så fjernstyrer jeg den via en bærebar eller en anden stationær computer. Opløsningen er stadigvæk noget bras, men man kan pludselig se en hel del mere.

Hvorfor er opløsningen ikke ok ved fjerstyring?

Hvilket program bruger du til fjernstyring?

Hvad med programmering af optagelser fra en anden pc?

*

Jan

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 09:56

1. fordi et CRT tv ikke er bygget til samme frekvens og opløsning som computeren gerne vil køre.

2. RealVNC. Søg på goggle og hent det fra udviklernes hjemmeside.

3. Har jeg ikke prøvet med. Der er vist noget med at MSN kan bruges, men beskrivelsen er vist temmelig tricky!.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 10:47
Man kan da have sine egne gode grunde til ikke at skifte til fladskærms TV, der er der nogle der ikke mener at fladskærme kan give en lige så god naturlig gengivelse som deres analoge TV. Sådan er der jo så meget. Eller man sparer måske op til det helt store 100" eller hvad ved jeg.

Nå, men en HTPC er jo beregnet til til nettet og måske spil, emails  og den slags, så et almindeligt TV er jo ikke nødvendigvis lige sagen io sandhedenes interesse.

Jeg har set en HTPC der stod sådan lidt frit og som havde en separat lille skærm. Det kunne måske godt i nogle tilfælde lade sig gøre med en selvstændig skærm som man fandt frem når man syntes. Man kan faktisk få en 15" 8 ms for måske 1250. 

Det kunne da godt ske ikke? Man har måske mere en 1 udgang til skærme fra sin HTPC. Sådan en skærm kan jo bruge DVI for eksempel eller analog (sub-D) Og man kunne så måske have et trådløst tastatur og mus sammen med skærmen. Og så kører det vel bare? Man skulle nok ikke gå og skifte stik eller skille ad naturligvis.

Det er da ikke nogen formue.

Til top
grisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 11:42

Opløsningen er stadigvæk noget bras, men man kan pludselig se en hel del mere.

Jeg skal ikke bruge mediecenteret som alm. pc. Hvilken opløsning bruges for at vise medie centerets billed på et CRT TV?

Til top
grisen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 11:43

3. Har jeg ikke prøvet med. Der er vist noget med at MSN kan bruges, men beskrivelsen er vist temmelig tricky!.

Er der ikke et web-interface hvor man kan fjern-programmere tv-optagelser?

*
Jan
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af grisen grisen skrev:

Jeg skal ikke bruge mediecenteret som alm. pc. Hvilken opløsning bruges for at vise medie centerets billed på et CRT TV?

Du skal altid forsøge holde dig så tæt til tvét native (faktiske) opløsning. Dvs. for et normalt CRT er det tættest på 720x576. Det der kommer tættest det er 800x600.

Redigeret af Kandersen - 18-December-2006 kl. 12:19
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 13:41

Det anbefalede program - realvnc - skal man da lige checke ud - det ser ikke ok ud.

http://www.virus112.dk/dk/news/sarbarheder/ekstremt_kritisk_ information_for_alle_brugere_af_realvnc.html
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu