|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Habanero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() Sendt: 30-Marts-2008 kl. 16:09 |
Jeg er ved at beslutte mig for en Media Center løsning og har med interesse læst flg. tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34906& PN=0&TPN=1 Jeg går efter en passivt kølet løsning (er hysterisk med unødig støj) - måske byg selv, måske ikke. Kan ikke helt gennemskue hvor meget der rent faktisk er ren arbejdsløn i en færdig løsning til f.eks. mm-visions modeller. Jeg har Canal Digital samt en DVB-T antenne der kan tage 3 kanaler pt. DR1, DR2 samt TV2. Mit TV er et Samsung 46F86BD. Jeg vil kunne se HDTV kanaler samt afspille Blu-Ray samt selvfølgelig streamet TV/film, mpeg-4 m.v.
1) Hvad har jeg brug for af TV-tunere i PC'en? Som jeg umiddelbart ser det, skal sat-boxen ikke forbindes til en TV-tuner (Der sidder jo allerede 2 stk. i boxen), den eneste grund til at have en TV-tuner er at kunne se DVB-T mens jeg optager fra CD eller omvendt? Min konklusion er derfor at jeg kun har brug for én DVB-T tuner. (Og det giver mig kun 3 kanaler jeg kan skille fra CD kanalerne ifm. optagelse.) 2) Ville være meget glad hvis der er en der kan forklare hvordan ledningerne forbindes i min løsning. Min egen forestilling er: Parabol samt DVB-T ind i Sat-boxen og HDMI videre til TV'et (hvordan overfører jeg ellers HD-kanalerne). Et eller andet fra sat-box til PC'en for at modtage CD kanalerne (til optagelse - udelukker vel optagelse i HD kvalitet?) samt en videreførsel (sløjfe?) af DVB-T signalet til Media Centeret. HDMI fra PC til TV. 3) Det er et stort mysterium for mig hvordan Media Centeret kan skifte kanal på recieveren f.eks. hvis der er sat en timet optagelse til - der er jo ikke noget input fra PC til sat-bax, eller.....?? 4) Vil én fjernbetjening være tilstrækkelig? Forstår at man skal sætte en IR-modtager på recieveren....men hvordan styrer man så PC'en? 5) Jeg læser flg. på mm-visions hjemmeside om MC550 HDMI: Kan ikke rigtig gennemskue hvad der helt nøjagtigt gemmer sig i den besked! Mit TV er full HD 1920*1080 opløsning. Hvordan ender TV-kanaler og Windows med at blive præsenteret? Jeg har 46" og vil kunne udnytte dem. Ikke noget med mystiske sorte rammer eller billede der går ud over kanterne. Er det bedre at forbinde PC'en med noget andet end HDMI - kan man f.eks bruge én forbindelse til PC funktionerne og en anden til TV fremvisning? (Jeg skal kunne se HD materiale).
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Den bedste løsning, vil mene må være at anskaffe et DVB-S2 tv-kort og et DVB-T tvkort. HDMI stik kan findes direkte på motherboardet...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Habanero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Kan man det??? Jeg troede jeg var bundet til Canal Digitals parabol reciever. Hvilke DVB-S2 kort understøtter parabolmodtagelse fra Canal Digital.... og hvordan og hvor sætter jeg kortet i? Ja undskyld men jeg er rimelig ny i denne verden - har bare købt en færdig løsning med box leveret af CD. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Der findes 2 TV-kort, som umiddelbart kan anvendes. http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=69 http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=65
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for hjælp. Dine links samt lidt mere søgen har gjort mig en del klogere..... hvorefter en million nye spørgsmål selvfølgelig trænger sig på! Bl.a. læser jeg i flg. tråd at der er problemer med undertekster og parabolmodtagelse med MC i Vista. Gælder det stadigvæk? http://www.brugermanualer.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27657 &get=last Jeg troede at jeg kunne bruge Vista som MC software. Er så småt ved at finde ud af at hvis man skal bygge den perfekte løsning, må man vist selv sammenstykke det hele. Din løsning med én boks til det hele tiltaler mig stærkt! Jeg havde bare håbet jeg kunne købe en færdigsyet boks.... vil helst ikke ligge i evig kamp med at få små detaljer til at fungere og ende med at erkende at jeg kommer til at mangle vigtig funktionalitet. Jeg vil bare have en løsning der fungerer uden alt for meget bøvl :)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Et lille hik! Hvis du ikke allerede har et abonnement hso Canal Digital, så skal du have et, og her har jeg hørt at de fra 1-3-08 har indført pairing af alle deres nye kort. Dvs. at kortet KUN fungerer med den reciver DE leverer Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det er nok værd at undersøge før man binder sig for en periode.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
MCE har stået i stampe i meget lang tid, der intet nyt... Hvis du f.eks. vælger DVBviewer, så drejer det sig stort set om at sætte dette program op på clean installeret windows... Hvis der ønskes automatisk opvågning, når man har booket en TV-optagelse (og automatisk nedluk) skal et modul mere installeres.... #MCenterfreak
Redigeret af avh - 30-Marts-2008 kl. 23:55 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har haft Canal Digital i et par år eller mere. Mon de så kan binde kortet til boxen? De kan selvfølgelig sende nye kort ud og annullere det gamle... hmmm... Ja, en pressemeddlelelse fortæller at HD inkluderes pr. 1/4, men der står intet om det endnu på deres hjemmeside ud over pressemeddelelsen. Jeg har iøvrigt ikke deres HD-box endnu da jeg læste om alt for mange problemer med den. Derfor passer det mig også rigtig fint hvis man kan lave et godt media center i stedet. avh: det du siger om om samtidig optagelse inden for et MUX, gælder det også for det jeg modtager via parabolen? Hvordan ser man at kanalerne ligger sammen?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg har korresponderet med CD og de skriver at de 7 HD kanaler nu er inkluderet i min Canal + Family Total Pakke Til Habanero De kan, så vidt jeg ved, ikke binde de gamle kort Til avh Jeg har prøvet de "nye" HD kanaler, men de virker ikke, og det skulle de heller ikke før 1/4, så der prøver jeg igen Habanero Du kan som udgangspunkt ikke se flere kanaler fra samme MUX på SAT. Årsagen er at de er kodede. Du kan selvfølgelig godt optage/se de ikke kodede kanaler. Skal du se kodede kanaler på flere tunere, eller samme tuner, kræver det flere programkort eller et Wireless CAM kort, og jeg ved ikke om det er lovligt |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Det med at se/optage flere kanaler samtidigt inden for samme mux, gælder også satellit.. http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=96
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |