recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Center med Sagem Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Center med Sagem Selector

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nylle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Vælger programmet i mce´s guide og vælger optag?

Lyder spændende - når jeg er kommet så langt må jeg se om jeg også kan få EPG til at virke med selector. Har du selv manuelt måttet mappe de forskellige selector kanaler til EPG eller fandt den selv ud af det?
Til top
nylle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af nylle nylle skrev:

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

For at forbinde en selectors video udgang med et tv kort skal man have en scartconverter af typen der har en omskifter ind/ud, den skal så naturligvis stå på ud. Et sådant stik har udgang for lyd, det er derfor det er nødvendigt med denne type. Det skal være et stik af en god kvalitet, man kan hos av-connection.dk købe et sæt til lidt under 200, hvor man samtidig får et 5 meter kvalitets s-videokabel. Det er af mærket clicktronic. Kablet er af den dobbeltskærmede type og scartconverteren med metalhus. Det er nødvendig for et godt resultat.  Desuden skal man også have et lydkabel med phononplugs eller RCA stik i begge ender (stereo, rød og hvid)

Det lyder som det kabel jeg skal have fat i. En ting forstår jeg dog ikke helt. Du siger stikket har udgang for lyd men siger samtidig at jeg skal have et lydkabel. Jeg går ud fra dette er et og samme scart -> s-video kabel som har scart i den ene ende og et s-video samt rød/hvid lydkabel i den anden? Men du siger disse stik skal være i begge ender så jeg er lidt forvirret.
Det med at den skal have omskifter på er også nyt for mig - er det et must?

Ok nu har jeg vist fundet det du mener :-)
http://av-connection.dk/?PNo=07-241&PVer=0
High-quality S-Video - Scart Kabelsæt, Guldbelagt

Redigeret af nylle - 28-November-2006 kl. 10:06
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 10:39
Ok, med hensyn til et scart mellem en selector og en PC og som har s-video plus lydkabler samtidigt, så lykkedes det mig ikke at finde et kabel der går fra selectoren og til PC. Sådanne kabler findes der en del af, men de er beregnet til en forbindelse der går fra PC og til et fjernsyn og virker ikke den anden vej. Det er derfor man skal have et stik der går begge veje.

Men de findes måske, havde endda et kabel hjemme i meget god kvalitet, 1.5 cm tykt, 5 meter, som skulle virke, men desværre var det ikke tilfældet.
Har prøvet adskillige af de billige convertere man kan købe, men ingen af dem virkede tilfredsstillende.

Men den converter jeg nævner fra av-connection (tectronic), sammen med det medfølgende s-video kabel i sættet virker som den skal, når du har sat selector i menuen til s-video. Både scartconverter og s-video kabel er som det skal være. Men det er så her man også skal have et kabel til lyd og det er muligt at dette kabel skal være sat i før der kommer farver.

Man leder under avconnection.dk  -    og under signalkabler - s-video og lyd. Jeg kan se at de nu også sælger et sæt med et lydkabel, det kunne man jo så vælge hvis det passer til det tv kort man har (ikke hauppauge). Men de har det også uden lydkabel som til hauppauge skal være phonoplugs i begge ender, eller man skal have et omformerstik fra minijack til phono . Jeg har ikke kunnet finde et sådant sæt andre steder, desuden er av-connection hurtige og pålidelige at handle med.

Men det kan aldrig betale sig at anvende helt billige s-video kabler, det kan meget tydelig ses på kvaliteten af billedet, der er dårligere farver, skarphed og kontrast. Man skal ikke spare 100kr der. Men tectronic er godt. Muligvis kan det gøres endnu bedre.

Ken

Redigeret af Ken_T - 28-November-2006 kl. 11:10
Til top
nylle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ok, med hensyn til et scart mellem en selector og en PC og som har s-video plus lydkabler samtidigt, så lykkedes det mig ikke at finde et kabel der går fra selectoren og til PC. Sådanne kabler findes der en del af, men de er beregnet til en forbindelse der går fra PC og til et fjernsyn og virker ikke den anden vej. Det er derfor man skal have et stik der går begge veje.

Men de findes måske

Ja jeg må lige finde ud af hvad jeg køber men denne her kunne vel være en mulighed hvis jeg vil have inkluderet lyd i et og samme kabel. Der står i hvert fald at retningen kan bestemmes med en omskifter på scart stikket.

http://av-connection.dk/?PNo=CT007-150&PVer=0&ML1=1& amp;ML2=1&ML3=73&ML4=43

Redigeret af nylle - 28-November-2006 kl. 12:08
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af nylle nylle skrev:

Lyder spændende - når jeg er kommet så langt må jeg se om jeg også kan få EPG til at virke med selector. Har du selv manuelt måttet mappe de forskellige selector kanaler til EPG eller fandt den selv ud af det?

Media center skal bare kende kanal nr. på selectoren så de skal lige skrives ind, for hver kanal.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 15:06

Det kræver du selv har sat alle kanalerne op i MCE så. Program information kan du dog ikke få, dvs. MCE´s guide er ubruglig.

Eller så forstår jeg ikke hvad du mener!

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det kræver du selv har sat alle kanalerne op i MCE så. Program information kan du dog ikke få, dvs. MCE´s guide er ubruglig.

Eller så forstår jeg ikke hvad du mener!

Når du sætter det op vælger du tdc cabel tv, så henter den guiden ned til dig med alle kanal informationer så smutter man ind i meida center configurationen, og angiver kanal nr. under hver kanal.

Det hele virker som hvis du bare bruger en alm. analog tuner indbygget i mediacenteret.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 16:16

Når jeg gør det, så får jeg ikke Canal+ og andre "udenoms" kanaler med. kun de almindelige pakke kanaler.

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Når jeg gør det, så får jeg ikke Canal+ og andre "udenoms" kanaler med. kun de almindelige pakke kanaler.

Hvis du har det behov så brug bladerunner jeg har fuld epg på alle kanaler incl. tv1000 og kanal plus mm.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 17:44

Ok, det er selvfølgelig en løsning som jeg ikke har fået prøvet endnu (med en alternativ EPG). Jeg ved heller ikke om jeg gør det. Umiddelbart er jeg lidt træt af kvaliteten i det hele taget med mit tvkort. Og hvis resultatet ikke er godt i sig selv, så kan EPG og andre ting sådan set være ret ligegyldigt

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu