Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
the-fu-fighter
Junior bruger
Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
|
Emne: media center med xbox360 Sendt: 19-Juni-2006 kl. 16:22 |
hej alle...
jeg har lige købt en pc med windows media center, og det hele viker som det skal, med xobx'en som extenter, men jeg syntes at kvaliteten når man ser tv i media centeret på mit tv ( en fladskærm fra SAMSUNG) er helt ude i hampen, er det tv-tuner i pc, der er for dårlig eller hvad kan man gøre ved det???
og jeg kan godt få tv-billede til at være 16:9 på computer-skærmen, men når jeg så kigge på tv, er det sgu stadig 4:3????
og så lige en sidste ting, kan man ikke få pcen frem på tv'et igemmen xbox'en, så man gå på nettet og spille de spil som liggger på pc, på tv'et???
på forhånd tak
Redigeret af the-fu-fighter - 19-Juni-2006 kl. 16:28
|
 |
the-fu-fighter
Junior bruger
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 20:05 |
kan det vikelig passer at der ikke er nogen kloge hovder, som kan svare på min spørgsmål???
på forhånd tak
|
 |
KasperM
Bruger
Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 99
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 21:21 |
the-fu-fighter skrev:
lige købt en pc med windows media center, og det hele viker som det skal, med xobx'en som extenter, men jeg syntes at kvaliteten når man ser tv i media centeret på mit tv ( en fladskærm fra SAMSUNG) er helt ude i hampen, er det tv-tuner i pc, der er for dårlig eller hvad kan man gøre ved det???
|
Hvilken tuner sidder der i? Digital eller anolog? Hvor får du dit antennesignal fra, parabol, antenne, kabel eller???
the-fu-fighter skrev:
og jeg kan godt få tv-billede til at være 16:9 på computer-skærmen, men når jeg så kigge på tv, er det sgu stadig 4:3????
|
Brug info knappen i MCE og vælg dernæst zoom, så har du 4 valgmuligheder. Er det rent fysisk på skærmen du mener, så skal du huske at fortælle MCE i opsætningen, at du har et 16:9 tv. På selve tv'et er der vel også en funktion ala zoom, hvor du kan vælge format? Derudover er der typisk også nogle indstillinger for indgang på vga/dvi.
the-fu-fighter skrev:
og så lige en sidste ting, kan man ikke få pcen frem på tv'et igemmen xbox'en, så man gå på nettet og spille de spil som liggger på pc, på tv'et???
|
Har ikke selv prøvet xbox 360, men højst sandsynligt ikke. Sådan rent logisk set, så videreformidler MCE jo blot billed og lyd filer til xbox'en. Hvis man skal kunne gå på nettet på xbox'en ville det jo kræve noget mus/keyboard, samt mulighed for at logge for sådan lidt ala remote desktop. Det er dog ikke til at sige hvilke muligheder, der ligger i den, hvis man får den chippet og der bliver smidt uoriginal software i.
|
 |
the-fu-fighter
Junior bruger
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 21:54 |
min tuner er en :AverMedia analog USB 2.0 MCE TV- tuner med fjernbetjening til Media Center Edition
|
 |
kennethkryger
Junior bruger
Oprettet: 22-Juni-2006
Point: 28
|
Sendt: 22-Juni-2006 kl. 09:13 |
the-fu-fighter skrev:
jeg har lige købt en pc med windows media center, og det hele viker som det skal, med xobx'en som extenter, men jeg syntes at kvaliteten når man ser tv i media centeret på mit tv ( en fladskærm fra SAMSUNG) er helt ude i hampen, er det tv-tuner i pc, der er for dårlig eller hvad kan man gøre ved det???
|
Jeg har nu kørt med MCE i ca. 1½ år tilsluttet mit Sony 32" billedrørs-tv med et VGA -> Scart kabel fra AV-Connection. Det giver et rigtig godt billede med lidt hjælp fra PowerStrip.
Forleden lånte jeg så en vens Xbox 360 for at afprøve extender delen og jeg synes bestemt også, at mine optagede tv-udsendelser så betydelig dårlige ud via Xbox'en. Jeg håbede at det skyldtes, at jeg brugte et billedrørs-tv og det original kabel og ikke en fladskærm...
Men din oplevelse med en en fladskærm må siges at skræmme mig en del... Kan det virkelig passe, at tv-delen bliver væsentlig forringet via Xbox'en?
Mvh Kenneth
PS. Jeg havde desværre ikke mulighed for at afprøve live-tv, men kun optaget tv... Ved ikke om det gør nogen forskel?
|
 |
the-fu-fighter
Junior bruger
|
Sendt: 23-Juni-2006 kl. 16:38 |
jeg håber heller ikke billedet bliver dårliger med xbox'en, men hvad siger i til min tuner, er der en bedre en jeg skal købe eller hvad skal jeg gøre.......
på forhånd tak
|
 |
fumse
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
|
Sendt: 23-Juni-2006 kl. 18:23 |
Jeg har et hauppauge MCE500 (dual analog tuner PCI kort), som efter sigende skulle være et af de bedste.
Jeg har også kørt XBOX360 Extender, og ligesom dig blev jeg også skuffet. Det står ret dårligt, men så igen, jeg har endnu ikke set en PC tuner (om det så var via Extender, eller direkte på en PC monitor, eller sat til et alm. TV), stå godt.
Enten er der for meget flimmer, eller også står det bare uskarpt. Jeg haft en del erfaring, også flere år tilbage med TV tuner kort til PC, og må blot konstatere at blandingen af digital teknologi med analog, stinker.
Hvad være er så understøttes DVB-C (digital kabel TV), endnu ikke af MCE2005.
Til dit spørgsmål, om hvorvidt du kan spille PC og få det vist via Extenderen, så er svaret NEJ. Og ja der er formentlig bedre tunere i verden end den du har, men du skal ikke regne med at det kommer til at stå kanon godt alligevel.
|
 |
phb
Bruger
Oprettet: 18-April-2005
Point: 70
|
Sendt: 25-Juni-2006 kl. 23:29 |
Kører selv samme setup bortset fra, at jeg har tilsluttet XBox'en til et almindeligt gammeldags 32" fjernsyn. Jeg synes faktisk at kvaliteten er bedre når jeg kører det igennem XBoxen.
Anyway, så kan det godt være at det ikke forholder sig sådan hvis jeg havde det koblet til et stort HD fladskærmstv.
|
 |
fumse
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
|
Sendt: 26-Juni-2006 kl. 01:10 |
phb skrev:
Kører selv samme setup bortset fra, at jeg har tilsluttet XBox'en til et almindeligt gammeldags 32" fjernsyn. Jeg synes faktisk at kvaliteten er bedre når jeg kører det igennem XBoxen.
Anyway, så kan det godt være at det ikke forholder sig sådan hvis jeg havde det koblet til et stort HD fladskærmstv.
|
Jep.... det er nemlig temmelig afslørende, for dårlig billedsignaler....
|
 |