|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 04-November-2008 kl. 21:47 |
|
Jeg sidder med noget af en "wow fornemmelse", efter at have fået koblet min mobil op på mit mediacenter, trådløst via bluetooth. Det er simpelthen for smart, så det er jeg nødt til at dele med jer!
Hvad kan det? Ved hjælp af Vistas "Sideshow" teknologi, kan mobilen koble trådløst op mod mediacenteret via bluetooth. Herfra kan man styre afspilning af musik, tv og billeder :-). Det betyder at du kan stå ude i køkkenet, og starte radio, eller noget musik på mediacenteret. Hvad kræver det? * Din HTPC skal naturligvis have bluetooth, og det skal din mobil også * Din mobil skal kører Windows Mobile 5 eller 6 * Vista med mediacenter Kom godt igang! Først skal du have aktiveret Windows Sideshow på Vista. Det gøres ved at hente Sideshow runtime 1.0. Den finder du her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=ca8 e9272-68e8-4c0c-a239-560c21b66fca&displaylang=en Herudover skal du også have installeret selve media center gadget'en: 32-bit version: http://gallery.live.com/LiveItemDetail.aspx?li=f59c1163-2fa4 -4899-a9a3-5955892ae7ee 64-bit version: http://gallery.live.com/LiveItemDetail.aspx?li=d9701551-677e -4cac-90fd-0060e8c51510 Som det sidste skal du have installeret noget Windows Sideshow software på mobilen (Bemærk at det er en tidlig beta udgave): http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=79f 19684-f862-4e02-a2b0-0003b4565f34&displaylang=en Herefter skal du sikrer dig at din windows mobil er parret korrekt med Vista, og at du har det seneste Windows Mobile Device Center: http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/help/synchroniz e/device-center.mspx Husk også at aktivere Mediacenter sideshow gadgeten under kontrolpanel --> Windows sideshow! Jeg håber der er andre end mig derude, som både har en HTPC og Windows Mobile. Jeg er hvertfald dybt imponeret, det er simpelthen skide smart :-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Henrikmh Tak for tippet Det er da fedt at nogen gider dele deres WOW oplevelser med os andre. Den skal jeg i gang med i morgen (har lige lidt øvelser med min HTC Diamond og AVG Firewall der skal på plads først). Læste forøvrigt i Berlingske at Telia har et lab hvor de prøver alt muligt af, og der så jeg at de mener at folk overser at deres mobil faktisk kan fungere som extendere, så du kan se video, høre musik og se fotos på din mobil, over dit interne trådløse net. Det skal jeg også have kikket på. Jeg tror der er mange oversete muligheder i det her! |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg tror ikke det er som extender de mener. Det ville være underligt hvis man kan bruge en mobil som extender, men du kan ikke bruge en anden pc, (sidstnævnt burde have været et mindstekrav til MS. Det er for dumt man ikke kan gøre det, da det er en feature som ligger lige til højrebenet).
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det lyder smart og simpelt nok. Skal jeg helt sikkert have afprøvet. Men ved du om det er muligt at have tilsluttet flere bluetooth enheder til media centeret samtidig? Her tænker jeg på mobil og keyboard/mus ?
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Bluetooth kommunikerer via COM så det kan du sagtens...Du kan selv definere i bluetooth ops hvilke COM porte osv der skal bruges til hvilken kommunikation. (Tastaturer kører dog som regel som et HID device hvor du ikke direkte kan styre hvilken COM port der bruges, men det kommer an på hvilken bluetooth stack der benyttes) Redigeret af Patriarken - 05-November-2008 kl. 11:38 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
MCenterFreak -->
Var så begejstret at jeg fløj herind og skrev lidt om det :-). Jeg synes det er et rigtigt fedt koncept. Interfacet halter nok lidt, for eksempel burde man kunne bladre i musikbiblitoeket enten ved en form for søgning, eller alfabetisk. Men mon ikke det kommer? Ang. mobilen som "extender", så går jeg ud fra du mener at den kan koble op på netværket og spille mediefiler? :-) Mange nyere mobiler understøtter jo UPNP standarden. Har faktisk ikke prøvet det med min nye mobil og mediacenter, men førhen havde jeg en Asus router/NAS, som kørte linux og uShare/FUPPES, og der mener jeg nok jeg fik det til at spille sammen med min N73. Kandersen --> Som patriaken også så rigtigt siger, så er det intet problem. Jeg vil endda mene at du slet ikke behøver at spekulere i COM porte, Windows skal nok holde styr på det for dig. Jeg har hvertfald ikke oplevet nogen forstyrelser i forbindelse med min bluetooth mus når jeg anvender min mobil sammen med min laptop. Men lige kort nu hvor jeg her leget lidt mere med det. Det er rigtig snedigt lige at kunne pause afspilningen fra mobilen. Nu går jeg stadig på HTX; og når jeg engang imellem holder fester, kan jeg godt se det smarte i at kunne styre volumen fra min mobil, når jeg er et andet sted i huset f.eks. ;-). Desuden lykkedes det mig lidt at få sat noget Simpsons igang ude fra gaden, da jeg var på vej ind :-D Interfacet halter dog lidt, specielt når det kommer til musikdelen. Man skal nok have lavet nogen playlists, ellers er det ret tungt at danse med, når man skal bladre et stort bibliotek igennem. |
||
![]() |
||
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
|
Et lille indspark til tråden: ser mere her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=427097 /Psudo |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |