recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media center "out-of-the-box"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia center "out-of-the-box"?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 12:25

Den virkelighed behøver altså ikke være sådan.. Jeg (netop pga. min erfaring) er yderst striks med, hvad der kommer på mit Media Center, af netop den årsag.

Jeg har 4-5 andre computere, som jeg kan (mis)bruge til alskens andet underligt. Men mit media center skal bare køre så optimalt som muligt, (eller rettere, det er det jeg forsøger at nå resulatet på).

Kan man være lidt striks, så kan det sagtens funger ganske fremragende endda. Når alt er top tunet, så gælder det 100% automatisering. Og bagefter har jeg ikke længere grund til at pille-rode-rage i den mere.

Til top
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2007
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du glemte den gyldne sætning - Hvad du skal bruge det til

Eh - nå ja - men det bunder nok lidt i uvidenhed idet blot denne tråd har udvidet min horisont. Fx "Programguide" og "program optagelse" - emner jeg troede var forbeholdt hhv SAT boxe og HDD-recordere. Men jeg ved meget lidt om hvad der er på markedet så jeg må hellere fortælle hvad der har inspireret mit spørgsmål. For jeg er ikke sikker på at jeg kan definere præcist hvad jeg er ude efter - andet end "Den skal spille musik".

Det jeg er ude efter er primært musik. Jeg fik i sommers en IPod - og det har virkeligt ændret mit syn på MP3. Den er 10x bedre end min forrige MP3 afspiller og jeg er totalt vild med systemet og menuen. Når jeg har købt en ny CD så er det fluks ind i Itunes og så er CD'en tagget og organiseret på min Ipod - uden jeg har gjort andet end at trykke "Importer" :)

Nu har jeg så - efter at have spurgt 10^3 dumme spørgsmål i dette forum, købt et Sony TV og en PS3. Og finder til min store overraskelse ud af at PS3'eren kan noget nær det samme! I med CD'en og 5 min efter ligger den på harddisken klar til at blive afspillet. Og endda i AAC som jo nærmer sig Wave. Jeg agter også at anskaffe et surround system - og nu var der jo muligheder i at koble alt sammen til eet system alle i familien kan finde ud af. Men AK og VE - PS3'erens grupperingsfunktioner af musik er jammerlig - det er virkeligt så skidt at der må sidde nogle SW designere hos Sony og skamme sig bigtime.

Så fandt jeg ud af at PS3'eren kan hente filer fra en Media server. Jeg Googlede og downloadede TwonkyVision og 5 min efter streamede jeg musik fra PS3'eren i stuen. Det ser RIGTIG lovende ud. Men jeg er magelig - og tingene skal bare fungere. Jeg giiiider ikke bruge aften på aften med at rode med opsætninger og what not. Så jeg tænkte der var nogen som tjener penge på folk som mig og har konstrueret en "out-of-the-box" media center :)

Pust støn, nå det var (den korte udgave af!) hvad jeg ønsker :)

Færdiglavet media center kan det mest basale. Dvs. vise/afspille film, billeder og lyd. Og så kan det optage/afspille fra TV antenne. Alt sammen i en Windows MCE, som helt klart kan anbefales.

Meget interessant - jeg kigger på den tak.

--

Redigeret af itemplate - 07-Januar-2008 kl. 22:21
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:24
Hvis du kan holde Vista MCE musik inddeling ud, så kan jeg da klart anbefale det. Den er betydlig bedre end PS3éren, som jeg er helt enig med dig i funger af pommerens til.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg valgte et AppleTv, da det opfyldte mine behov. Det virker helt problem frit, dog er der begrænsede muligheder. Så hvilke funktioner og formater ønsker du at kunne afspille ?

Det er noget i den retning - altså setup - not install jeg er ude efter. Men jeg har ikke fokus på TV lige p.t. Jeg går primært efter musik delen.

TV kommer nok først senere - men det kommer jo på et tidspunkt så muligheder skal der jo være - jeg er dog på INGEN måde "feinschmecker" :)

--

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 22:27

Hvis du kan holde Vista MCE musik inddeling ud, så kan jeg da klart anbefale det. Den er betydlig bedre end PS3éren, som jeg er helt enig med dig i funger af pommerens til.

Ok jeg har hørt om det produkt et par gange nu. Jeg hiver den ned i en Trial og kigger. Tak.

EDIT: Nedtur da - buy or upgrade ffs :)

--

Redigeret af itemplate - 07-Januar-2008 kl. 22:29
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 03:56

Jeg havde det på præcis samme måde som dig da jeg købte mit mediecenter - jeg vidste ikke helt hvad jeg gerne ville have, men endte med at blive positivt overrasket.

Min gamle VHS-optager var gået i stykker og det var tid at finde på noget nyt. Så jeg købte en ny stationær computer (som jeg også trængte til) med XP MCE. I starten brugte jeg den ganske sjældent, på samme måde som jeg i gamle dage brugte min VHS-optager. Nu har det virkelig ændret den måde jeg ser TV på. Jeg har ikke zappet på mit eget TV i over et år. Jeg ser noget sport live, men alt andet er en tur gennem mit mediecenter først. Nyhedsudsendelser, serier og film ser jeg mellem 20 minutter og 2 måneder efter det oprindeligt blev sendt. Da jeg først vendte mig til at bruge et mediecenter, fandt jeg for alvor ud af hvor lang tid jeg tidligere havde brugt på at se reklamer og alt muligt mærkeligt, som jeg i virkeligheden ikke gider se.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Eh - nå ja - men det bunder nok lidt i uvidenhed idet blot denne tråd har udvidet min horisont. Fx "Programguide" og "program optagelse" - emner jeg troede var forbeholdt hhv SAT boxe og HDD-recordere. Men jeg ved meget lidt om hvad der er på markedet så jeg må hellere fortælle hvad der har inspireret mit spørgsmål. For jeg er ikke sikker på at jeg kan definere præcist hvad jeg er ude efter - andet end "Den skal spille musik".

Det jeg er ude efter er primært musik. Jeg fik i sommers en IPod - og det har virkeligt ændret mit syn på MP3. Den er 10x bedre end min forrige MP3 afspiller og jeg er totalt vild med systemet og menuen. Når jeg har købt en ny CD så er det fluks ind i Itunes og så er CD'en tagget og organiseret på min Ipod - uden jeg har gjort andet end at trykke "Importer" :)

Nu kan jeg se at den bare skal spille musik samt at du er glad for din ipod og iTunes. Hvis din musik allerede ligger i Itunes, så prøv at checke mit setup for screendumps. Et AppleTv fungerer præcis som din ipod, alt hvad der ligger i iTunes + iPhoto bliver automatisk overført til AppleTV'et.
Et rigtigt mediecenter kan måske 10 gange så meget men er også 10 gange så bøvlet.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 19:35

Nu kan jeg se at den bare skal spille musik samt at du er glad for din ipod og iTunes. Hvis din musik allerede ligger i Itunes, så prøv at checke mit setup for screendumps. Et AppleTv fungerer præcis som din ipod, alt hvad der ligger i iTunes + iPhoto bliver automatisk overført til AppleTV'et.
Et rigtigt mediecenter kan måske 10 gange så meget men er også 10 gange så bøvlet.

Det ser godt ud - og billigt - men jeg slipper vel ikke for en tændt PC/Mac med Itunes? Eller skal jeg forestille mig at AppleTV'et blot er endnu en "Ipod" jeg kan sync'e fra Itunes? 

--

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 19:38

Det ser godt ud - og billigt - men jeg slipper vel ikke for en tændt PC/Mac med Itunes? Eller skal jeg forestille mig at AppleTV'et blot er endnu en "Ipod" jeg kan sync'e fra Itunes? 

--

Jamen det smarte er at man slipper for at tænde sin PC/MAC. DVS første gang man synck'er fra iTunes skal den selvfølgeligt være tændt.

Så ja den virker faktisk som en iPod.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 21:17

Hvor meget siger den - altså hvor meget kan man høre den hvis du skulle sammenligne med noget?

--

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 21:49

Og hvordan er den koblet til dit musikanlæg?

--

Redigeret af itemplate - 08-Januar-2008 kl. 21:50
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 22:41

Ved ikk hvordan jeg skal forholde mig til det AppleTV, -elsker mit iTunes/iPod, dens enkle og meget nemme måde at finde musik på. Men når det så kommer til film med AppleTV så understøtter det jo KUN .mpg4, det vil vel sige at du konvertere ALLE dine film/DVD fra .vob til .mpg4? Den begrænsning synes jeg stinker for vildt.

Ville den kunne Streame fra en NAS over netværk?? Twonky....

evt, hvorfor ikk ta' en Netgear EVA8000 eller Popcorn Hour - de river det hele vist og KAN streame fra en NAS

Redigeret af Stay_Bamboocha - 08-Januar-2008 kl. 22:46
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu