recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media center "out-of-the-box"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia center "out-of-the-box"?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Så ja den virker faktisk som en iPod.

Hvor meget siger den - altså hvor meget kan man høre den hvis du skulle sammenligne med noget?

--

Den siger absolut intet, ligeså lydløs som en iPod.
Den er forbundet til min forstærker med det analog røde/hvide stik.
Har ingen HDMI på forstærkeren.
Kører dog HDMI op til TV'et, for at få et godt billede.

De begrænsninger der er, er at alt musik, billeder og video først skal indlæses i iTunes. iTunes understøtter kun f.x. Apple loseless og f.x. ikke FLAC. Nogle open source freaks synes det er en kæmpe begrænsning, jeg foretrækker et produkt som bare virker uden bøvl.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du glemte den gyldne sætning - Hvad du skal bruge det til

Eh - nå ja - men det bunder nok lidt i uvidenhed idet blot denne tråd har udvidet min horisont. Fx "Programguide" og "program optagelse" - emner jeg troede var forbeholdt hhv SAT boxe og HDD-recordere. Men jeg ved meget lidt om hvad der er på markedet så jeg må hellere fortælle hvad der har inspireret mit spørgsmål. For jeg er ikke sikker på at jeg kan definere præcist hvad jeg er ude efter - andet end "Den skal spille musik".

Det jeg er ude efter er primært musik. Jeg fik i sommers en IPod - og det har virkeligt ændret mit syn på MP3. Den er 10x bedre end min forrige MP3 afspiller og jeg er totalt vild med systemet og menuen. Når jeg har købt en ny CD så er det fluks ind i Itunes og så er CD'en tagget og organiseret på min Ipod - uden jeg har gjort andet end at trykke "Importer" :)

Nu kan jeg se at den bare skal spille musik samt at du er glad for din ipod og iTunes. Hvis din musik allerede ligger i Itunes, så prøv at checke mit setup for screendumps. Et AppleTv fungerer præcis som din ipod, alt hvad der ligger i iTunes + iPhoto bliver automatisk overført til AppleTV'et.
Et rigtigt mediecenter kan måske 10 gange så meget men er også 10 gange så bøvlet.

Ved ikk hvordan jeg skal forholde mig til det AppleTV, -elsker mit iTunes/iPod, dens enkle og meget nemme måde at finde musik på. Men når det så kommer til film med AppleTV så understøtter det jo KUN .mpg4, det vil vel sige at du konvertere ALLE dine film/DVD fra .vob til .mpg4? Den begrænsning synes jeg stinker for vildt.

Ville den kunne Streame fra en NAS over netværk?? Twonky....

evt, hvorfor ikk ta' en Netgear EVA8000 eller Popcorn Hour - de river det hele vist og KAN streame fra en NAS

Hej
Vil give dig delvis ret.
Ja den understøtter kun mp4 samt kun i 720p. Mit Tv er kun 720p så 1080p giver ingen værdi for mig.
Nej har ikke indlæst mine film på apple boksen, min PS3 klarer afspilning af mine DVD'er. Jeg har kun lagt mine egne optagelser ind på apple boksen, jeg har ikke behov for at lægge købe DVD'erne ind. Det kan dog let lade sig gøre. Hvor ofte ser du da samme DVD ?
Ja kan godt streame fra en NAS, men jeg har intet behov for en NAS. Kan ikke se hvad jeg skal bruge den til. Andre har sikkert et andet behov, så en NAS kan være et godt produkt.
Ja netgear og popcorn kan en masse, men er de 100% stabile, samt har en brugervenlighed og design som et apple produkt. ?
Så find ud af hvilke behov man har, derved finder man den idelle boks.

En ting jeg dog savner lidt ved apple boksen er radio over wifi, men har jo allerede en indbygget tuner i min reciever samt 30 radio kanaler fra TDC kabel, så savnet er virkeligt ikke så stort.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2008 kl. 09:48

Nå ja der har jeg det nok modsat dig, gider simpelthen ikk bruge AppleTV EVA8000 PS3 Xbox360 osv til afspilning af musik - det at skulle tænde for fjernsynet HVER gang man skal noget med musikken. Film, nej det fleste film gider jeg ikk se flere gange, kum "film" som Jul på vesterbro Klovn Langt fra Las Vegas osv........og så vores børn, se gider godt se Shrek Cirkeline for 100 20'ende gang så der synes jeg det ville være fedt og nemt for min kone og børnene. Og så ødelægger de heller ikk DVD'erne, der er sgu røget nogle i svinget desværre.

Radio forstår jeg heller ikke at Apple iTunes ikk vil understøtte, på den måde som DR-radio osv.......det ville være fedt at ha' det hele samlet under ét tag og med et lækker interface.

Nas'en, så var det hele samlet ét sted også med hensyn til de andre computere som er i hjemmet.

Og med hensyn til EVA8000 og Popcorn Hour der er de vel ligeså stabile til lige det som AppleTV tilbyder - MEN det er et rigtig fed interface!!! Bruger det selv på min Xbox Xbmc...........! Nice

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu