|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
shish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2006 Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 03-Juli-2006 kl. 17:13 |
|
Jeg skal til at have en ny bærbar, og har tænkt mig at bruge den som media center når den ikke skal bruges til studier.
Mit valg ligger på en Zepto Znote 2425W bærbar
også indstallere et MSI TV@nywhere A/D NB (Cardbus) tvkort på den.
jeg kan se at tv-kortet er kompatibel med MS Media Center, betyder det så også at jeg kan bruge den Media fjernbetjening Microsoft har lavet
|
||
![]() |
||
![]() |
|
kan det virkelig passe at der ikke er nogle kloge hoveder herinde som ved det?
|
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|
Det var ikke lang tid du gav folk til at svare.
Hvis TV-kortet er MCE kompatibelt, så vil det (forhåbentlig) virke under MCE. Det gør MCE remoten også, og min vurdering vil så være, at du godt vil kunne skifte kanal mm med remoten (den skal jo bare virke med softwaren, som er MCE). Jeg kan ikke helt gennemskue om TV-kortet er med hardware encoder eller software encoder. Hardware encoder står selv for at bearbejde signalet og belaster (næsten) ikke CPU'en. Ved software encoding vil CPU'en blive mere belastet, og det vil påvirke performance, hvis du bruger den til andet samtidig. (jeg er ikke sikker på om det kun er ved analog tv man kan tale om hardware/software encoding, eller om det også gælder DVB-T) Mine erfaringer med MCE er dog kun, at jeg idag har brugt dagen på at skilel min gamle PC ad, for at støvsuge og rengøre, og lige skal have et par blæsere og et nyt lydkort, før jeg er klar til at kaste mig ud i MCE'ens verden. Altså ingen praktisk erfaring overhovedet. (hvilket var grunden til at jeg ikke havde svaret) ![]() Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
||
![]() |
|
tak, for info.....er der ellers et cardbus tvkort med digital dekoder, som du kan anbefalde.....
samt hvilken opløsning bør kortet kun vise i? Redigeret af shish - 03-Juli-2006 kl. 22:56 |
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|
Nej har meget svært ved at anbefale noget, når jeg endnu ikke har egne erfaringer. Det kort du linkede til er det både DVB-T og analogt? Jeg kunne ikke helt gennemskue det. Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
||
![]() |
|
det ville jeg mene da der står
|
||
![]() |
||
![]() |
|
andre som har erfaringer med et tvkort til en bærbar?
|
||
![]() |
||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
|
Der findes et langt større udvalg af TV tunere hvis det er ok med en USB stick istedet. Har selv en Hauppauge HVR-900 som fungerer fremragende. Overvejede selv først at købe en cardbus model, men konkluderede at der var mere fleksibilitet i en USB model.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
vil et tvkort til usb også kunne virke med windows Media center, og MS fjernbetjening, og hvis ja hvilke kort understøtter MCE?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |