Hej
Jeg har et Vista mediacenter med FireDTV tunere, som sidder på Yousee kabel. Det er tilsluttet en Panasonic PV70 42" plasma.
Computeren er spritny, Intel Duo med 2gb ram.
Jeg er ved at være rimeligt træt over nogle problemer jeg har med det.
1. Billedet. Det hakker, ikke meget, men nok til at jeg bliver irriteret over det. Det viser sig især når billedet panorerer, hvis jeg ser f.eks. tv-avisen, står det knivskarpt, men når kameraet panorerer er det i små hak...
Jeg har et forholdsvis gammelt NVidia 7600 GS kort, jeg har prøvet forskellige nyere kort, f.eks. min søns 8800 GTS, det burde jo være bedre, men realiteten er at det bliver meget værre: billedet stopper ca. hver 30 sekund, venter ca ½ sekund, og så kører hurtigt indtil det har "indhentet" lyden. Der er ingen hakker i lyden på noget tidspunkt. Det samme sker med et 8600 NVidia kort. Er der nogen der ved hvorfor det sker med de nye kort?
Jeg har tidligere kørt op i skærmen med vga, men er lige skiftet til HDMI, men uden nogen nævneværdig forbedring.
2. Kanallisten. Efter at jeg møjsommeligt har udvalgt og flyttet kanaler, kan der efter nogen tid komme underlige kanaler i EPG'en af sig selv. Jeg har læst af MCE2005 kørte noget scanning automatisk, men jeg troede at det var forsvundet i Vista. Er det muligt at slå det fra?
Jeg er faktisk ved at være ret irriteret over mediacenteret, men man kan jo ikke slå funktionaliteten, især efter at alle datterens yndlings DVD'ere er rippet over på den, det gør det jo ret meget lettere :-)
Er der ordentlige alternativer, jeg prøvede den nye Samsungdims fra Yousee, men det var jo en parodi, så langsomt som den fungerede....
Er der nogen der har gode inputs som kan hjælpe mig?
Michael
Redigeret af reiler - 08-Februar-2008 kl. 13:10