recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media center problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia center problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Media center problemer
    Sendt: 08-Februar-2008 kl. 13:09

Hej

Jeg har et Vista mediacenter med FireDTV tunere, som sidder på Yousee kabel. Det er tilsluttet en Panasonic PV70 42" plasma.

Computeren er spritny, Intel Duo med 2gb ram.

Jeg er ved at være rimeligt træt over nogle problemer jeg har med det.

1. Billedet. Det hakker, ikke meget, men nok til at jeg bliver irriteret over det. Det viser sig især når billedet panorerer, hvis jeg ser f.eks. tv-avisen, står det knivskarpt, men når kameraet panorerer er det i små hak...

Jeg har et forholdsvis gammelt NVidia 7600 GS kort, jeg har prøvet forskellige nyere kort, f.eks. min søns 8800 GTS, det burde jo være bedre, men realiteten er at det bliver meget værre: billedet stopper ca. hver 30 sekund, venter ca ½ sekund, og så kører hurtigt indtil det har "indhentet" lyden. Der er ingen hakker i lyden på noget tidspunkt. Det samme sker med et 8600 NVidia kort. Er der nogen der ved hvorfor det sker med de nye kort?  

Jeg har tidligere kørt op i skærmen med vga, men er lige skiftet til HDMI, men uden nogen nævneværdig forbedring.

2. Kanallisten. Efter at jeg møjsommeligt har udvalgt og flyttet kanaler, kan der efter nogen tid komme underlige kanaler i EPG'en af sig selv.  Jeg har læst af MCE2005 kørte noget scanning automatisk, men jeg troede at det var forsvundet i Vista. Er det muligt at slå det fra?

Jeg er faktisk ved at være ret irriteret over mediacenteret, men man kan jo ikke slå funktionaliteten, især efter at alle datterens yndlings DVD'ere er rippet over på den, det gør det jo ret meget lettere :-)

Er der ordentlige alternativer, jeg prøvede den nye Samsungdims fra Yousee, men det var jo en parodi, så langsomt som den fungerede....

Er der nogen der har gode inputs som kan hjælpe mig?

Michael

Redigeret af reiler - 08-Februar-2008 kl. 13:10
mvh
Michael
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 13:37

Du skriver ikke hvad for et materiale du viser, er det HD, eller bare SD tv.

Hvis vi går ud fra det er SD tv. har du opdateret drivere, kører du 50 hz fra mediecenteret eller 60?, 60 hz kan godt vise lidt hak i rulle tekster og lign.

har du prøvet på et andet tv.. ved godt panasonic skulle være rigtig godt, men derfor har jeg nu alligevel set et PX70 i en elgiganten butik, hvor billedet gik konstant i hak, og de andre tv med samme billede gjorde ikke, aner ikke hvorfor.

det med nye kanaler i Epg har jeg aldrig selv prøvet, jeg har MCE2005 på min.

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 14:00

Det kunne bestemt være et 50 hz/ 60 hz problem, check hvad du kører.

Jeg har skiftet til et Ati HD2600Xt kort og oplever aldrig hakken med standard mpeg2 decoder fra MS. Rigtig god deinterlacing også :)

Det med programguiden er et kendt problem, jeg havde det selv indtil jeg fik et tip og søgte på "oppertunistic scanning" installerede en hotfix og vupti... Væk er problemet.

Jeg har hotfixet, men hjemme. Jeg ser lige om jeg kan få det uploaded til dig..

Til top
reiler Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 20:14

h8red

Tak for info, jeg har fundet hotfixet, jeg krydser fingre for at det virker :-)

/M

mvh
Michael
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 13:05
Det med billedet hakker...
Jeg havde præcis samme problem med et Geforce kort og driveren der hed noget med 169.xx
Det er, så vidt jeg er orienteret, fordi der er en fejl med 169 driveren, MCE og Dual Core2 CPUer
Jeg downgradede til 163.xx driveren og siden har jeg IKKE haft nogle problemer overhovedet. prøv det :)

MVH Claus
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 17:43
Jeg er også ved nogle tidligere søgninger på nettet faldet over nogle problemer med nyere drivere som Claus skriver. Prøv at se om du kan finde en tidligere driver.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu