recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Center Spørgsmål fra en newbie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Center Spørgsmål fra en newbie

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tzmir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Media Center Spørgsmål fra en newbie
    Sendt: 07-Juni-2006 kl. 18:25

Dav

Jeg er en newbie til Media Center, men købte idag Windows Media Center Dansk version til min nuværende PC som står i samme rum som min TV og Xbox360

PC og Xbox360 er på samme netværk, så xbox'en kan bruges som extender, så kan jeg streme de film jeg har på min PC til min TV,

Men får at få mest ud af Media Center, skal jeg vel have en TV tuner kort, og  det er her jeg er lidt forvirret.

Tv tuner kortet skal i PC'en og så skal mit antenne kabel i den tuner kort.

Da jeg kun har 1 antennekabel, så skal min PC+Xbox360 være tændt før jeg kan se de almindelig TV kanaler på min rigtige TV? PC'en er næsten altid tændt, men det virker lidt bøvlet at skulle tænde Xboxen også hvis man lige hurtig skal se hvad der er på DR1 og TV2 :)

Er det sådan eller mig der har misforstået det?

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Tzmir Tzmir skrev:

Dav

Jeg er en newbie til Media Center, men købte idag Windows Media Center Dansk version til min nuværende PC som står i samme rum som min TV og Xbox360

PC og Xbox360 er på samme netværk, så xbox'en kan bruges som extender, så kan jeg streme de film jeg har på min PC til min TV,

Men får at få mest ud af Media Center, skal jeg vel have en TV tuner kort, og  det er her jeg er lidt forvirret.

Tv tuner kortet skal i PC'en og så skal mit antenne kabel i den tuner kort.

Da jeg kun har 1 antennekabel, så skal min PC+Xbox360 være tændt før jeg kan se de almindelig TV kanaler på min rigtige TV? PC'en er næsten altid tændt, men det virker lidt bøvlet at skulle tænde Xboxen også hvis man lige hurtig skal se hvad der er på DR1 og TV2 :)

Er det sådan eller mig der har misforstået det?

Du kan også købe et billigt T antenne splitter (hvoraf det ene går i din PC og det andet i dit tv... jeg har dog ikke gode erfaringer med dette, da det vil gøre dit signal dårligere, og det afsløres meget tydeligt på en MCE... evt. få fat i en splitter der samtidig er forstærker, men hvor du har samme mulighed for at dele dit signal i to stykker - et til din pc og et til TV'et så du ikke behøves at køre det igennem MCE) 

Nogle tunerkort, har også en alm. antenne udgang (udover en antenne indgang), hvor du føre den derfra og så ind i dit TV.

Redigeret af fumse - 07-Juni-2006 kl. 18:33
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu