|
Media device til at erstatte ATV3 og HTPC ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
python ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2012 kl. 23:09 |
Hej
For ca 1 år siden anskaffede jeg mig et Apple TV3, i forvejen havde jeg et mediacenter, der kørte XBMC. Netflix på Apple TV bliver brugt hver dag, og har været til meget stor glæde for hele familjen. Mediacentret på den anden side, bliver kun brugt meget sjældent, og derfor drømmer jeg nu om at få det ud af stuen. Spørgsmålet er så, om der findes en anden streaming box, der kan erstatte mit Apple TV og mediacenter. De ting jeg ser som nødvendige er: - Brugervenlighed - Som nu er, kan min 4 årige søn sagtens finde ud af at navigere runt imellem alle de shows han vil se. - Netflix - Vi bruger ret meget netflix. Jeg har været meget glad for at kunne skifte mellem de forskellige netflix kataloger med hjælp af unblock-us. (det at skifte bliver ikke lavet via apple tv, men via en computer). Jeg ved ikke om dette er en selvfølge, men det er ihvertfald vigtigt for mig. - Streaming af film fra min NAS - Herunder har jeg også haft meget glæde af at jeg kan tænde en film, og så få downloadet subtitles fra f.eks. opensubtitles.org - 1080p - Både mediacenter og Apple TV har kørt perfekt 1080p. Jeg ved ikke om dette er et endeligt krav, men det ville ihvert fald være perfekt hvis det er muligt. Jeg kender kun 2 bokse der ser ud til at klare det, og de er Apple Tv2, og måske Boxee Box. Problemet er bare det at da disse begge boxe allerede er "udgået", er man jo sikker på at her bliver nul udvikling til fremtiden. Er der andre streaming devices, der kan klare det, og kan nogen sige om det er rigtigt at boxee box kan klare alle mine krav ? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Atv2 får vist samme software som atv3, så på nuværende tidspunkt bliver der udviklet på den.
|
|
![]() |
|
python ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 83 |
Jeg har ikke så meget forstand på jailbreaking, men det vil altså sige at den kører jailbreaked, og bliver opdateret .. og dette er uden risiko for at den bliver "un-jailbroken ?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9461 |
Hvis du opgraderer iOS skal den jb igen. Indtil videre har de let kunne jb atv2. Det taget ca 10min at gøre det.
|
|
![]() |
|
Ja, men det er vel noget som apple vil prøve at lukke, og så er det pludslig ikke muligt at JB mere, eller er det forkert ?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5380 |
Apple TV2 kan kun køre 720p, så vidt jeg ved.
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
rskadk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2012 Status: Offline Point: 178 |
Jeg er med på en lytter..! Tror dog ikke en sådan løsning findes?
Ideelt set havde man brug for en løsning der kunne søge i begge interfacer på én gang (HTPC indhold + netflix). Så man ikke behøves at skifte imellem forskellige aps / programmer... |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
ATV understøtter endvidere ikke 24 Hz output - selv hvis den jailbreakes.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Wow. Er amerikansk Netflix ikke 24p indhold? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det ved jeg ikke. Næsten alle BluRay film er dog skudt i 24 Hz eller deromkring, så uanset om konverteringen sker hos Netflix eller i Apple TV, så er der lavet pulldown på materialet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |