recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media player der kan styres via LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia player der kan styres via LAN

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TueSA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2011
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Media player der kan styres via LAN
    Sendt: 17-Maj-2011 kl. 20:56
Hej Alle

Jeg er ny her, og ved ikke om det er den rigtige tråd at skrive mit indlæg under, men here it goes:

Jeg er på jagt efter en media streamer (primært til MP3, men også gerne til video format?). Dem findes der rigtig mange af, jeg har dog et konkret udfordring:

Hele mit hjem er styret via min Android (Motorola zoom) det er både Bose anlæg, Samsung Tv, zensehome stikkontakter med LAN interface. Dette styres ved hjælp af en enhed fra Neets der hedder Neeets Control - Zulu (http://www.neets.dk/products/control_system/310-0050/index.php). 

Alt dette har jeg styr på, og alt mit musik er på en synology diskstation, men jeg mangler en media streamer (der kan hente fra min NAS over i mit bose anlæg) enhed hvor jeg enten via RS-232 eller Netværk (helst netværk) kan styre play/stop/frem/tilbage osv. Jeg vil også gerne kunne hente sangnavne/playlister osv. Nogen der har et godt bud på en sådan enhed?

På forhånd tak 
Med Venlig Hilsen

Tue
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 00:05
Hvis ikke andre muligheder, kan man i stedet  anvende en PC med passende software, som f.eks. Winamp, som vil jeg mener har netstyringsmuligheder...

PC en kunne være en af de mange mini-PC, der findes..

Redigeret af avh - 18-Maj-2011 kl. 00:05
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 00:28
Både Squeezebox og Sonos styres over net. Men om de er kompatible med din software, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. Og så er det kun lyd, ikke film.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 00:47
Du kan faktisk smide et USB-lydkort i din Synology og så bruge dens Audio Station til at spille anlæg over til et anlæg ved hjælp af USB-lydkortet, dog vil en dedikeret afspiller måske være lidt mere brugervenlig. Jeg ved dog ikke om der findes decidere medieafspillere med et webinterface hvor man kan vælge feks om man vil se film eller høre musik og hvilket det så skal være.
Til top
TueSA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Maj-2011
Sted: Horsens, Danmar
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 12:38
Jeg tror den løsning der vil passe mig bedst er at styre synology serveren via LAN (og IKKE via websiden) Men skal så lige se om jeg kan finde nogle eksempler på det på nettet :-)

Men jeg hører gerne hvis der er nogle der lige kender en fed player til formålet... :-)
Med Venlig Hilsen

Tue
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 16:17
DUNE kan styres med iPhone/Pad eller Android.
Squeeze det samme til musik.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu