|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TueSA ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2011 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 17-Maj-2011 kl. 20:56 |
Hej Alle
Jeg er ny her, og ved ikke om det er den rigtige tråd at skrive mit indlæg under, men here it goes: Jeg er på jagt efter en media streamer (primært til MP3, men også gerne til video format?). Dem findes der rigtig mange af, jeg har dog et konkret udfordring: Hele mit hjem er styret via min Android (Motorola zoom) det er både Bose anlæg, Samsung Tv, zensehome stikkontakter med LAN interface. Dette styres ved hjælp af en enhed fra Neets der hedder Neeets Control - Zulu (http://www.neets.dk/products/control_system/310-0050/index.php). Alt dette har jeg styr på, og alt mit musik er på en synology diskstation, men jeg mangler en media streamer (der kan hente fra min NAS over i mit bose anlæg) enhed hvor jeg enten via RS-232 eller Netværk (helst netværk) kan styre play/stop/frem/tilbage osv. Jeg vil også gerne kunne hente sangnavne/playlister osv. Nogen der har et godt bud på en sådan enhed? På forhånd tak
|
|
Med Venlig Hilsen
Tue |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvis ikke andre muligheder, kan man i stedet anvende en PC med passende software, som f.eks. Winamp, som vil jeg mener har netstyringsmuligheder...
PC en kunne være en af de mange mini-PC, der findes..
Redigeret af avh - 18-Maj-2011 kl. 00:05 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Både Squeezebox og Sonos styres over net. Men om de er kompatible med din software, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. Og så er det kun lyd, ikke film.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Du kan faktisk smide et USB-lydkort i din Synology og så bruge dens Audio Station til at spille anlæg over til et anlæg ved hjælp af USB-lydkortet, dog vil en dedikeret afspiller måske være lidt mere brugervenlig. Jeg ved dog ikke om der findes decidere medieafspillere med et webinterface hvor man kan vælge feks om man vil se film eller høre musik og hvilket det så skal være.
|
|
![]() |
|
TueSA ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2011 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jeg tror den løsning der vil passe mig bedst er at styre synology serveren via LAN (og IKKE via websiden) Men skal så lige se om jeg kan finde nogle eksempler på det på nettet :-)
Men jeg hører gerne hvis der er nogle der lige kender en fed player til formålet... :-)
|
|
Med Venlig Hilsen
Tue |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
DUNE kan styres med iPhone/Pad eller Android.
Squeeze det samme til musik.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |