recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Player

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mafrol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Media Player
    Sendt: 27-Januar-2008 kl. 20:46

Hej,

Jeg har købt en Buffalo LinkTheater Wireless Media Player, der kan gå på mit lokale net, for overførsel af filer fra pc (på kontoret) og til tv'et i stuen. Har så senere fundet ud af at det format som jeg optager film på i Windows Media Center (dvr-ms) ikke kan læses af Buffalo'en. Den kan modtage mange forskellige formater, men altså ikke dvr-ms. Hvad gør jeg nemmest?

Til top
realper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Mafrol Mafrol skrev:

Hej,

Jeg har købt en Buffalo LinkTheater Wireless Media Player, der kan gå på mit lokale net, for overførsel af filer fra pc (på kontoret) og til tv'et i stuen. Har så senere fundet ud af at det format som jeg optager film på i Windows Media Center (dvr-ms) ikke kan læses af Buffalo'en. Den kan modtage mange forskellige formater, men altså ikke dvr-ms. Hvad gør jeg nemmest?

Skifter til et mediecenter software som optager i åbne formater (MPEG2), såsom SageTV (bedst), Mediaportal, BeyondTV osv.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 17:25
Der findes også adskillige 3. parts programmer der kan køre i baggrunden, til at holde øje med de mapper hvor dine optagede programmer gemmes i, som så løbende konventerer dvr-ms filer til fx xvid eller mkv.
Til top
Mafrol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 17:30

Tak for svar!!

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at optage direkte i et andet format, end dvr-ms på Windows Media Center?

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 17:34
Mener ikke det kan lade sig gøre med MCE's egen tv del, men det kan sikkert lade sig gøre med 3. parts programmer, som kan integreres i MCE. Men jeg er ikke så skarp på MCE, jeg bruger selv Media Portal nemlig.
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:49
Hvis det kan lade sig gøre, er det beskrevet på www.thegreenbutton.com
Til top

Besvar Besvar