recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal et par hurtige
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media Portal et par hurtige

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Media Portal et par hurtige
    Sendt: 17-September-2012 kl. 11:21
Som overskriften siger, et par hurtige spørgsmål:

Er ved at give MediaPortal en chance mere over 7MC.

Jeg er lige nu igang med Win 7 installation.

Info: Core2Quad, 4 GB ram, GT8600GT Silent, 2 stk. floppyDTV, Trust SC5250 lydkort, SSD til Windows, Sony Reciever, Windows 7 Ultimate, Yousee mellempakke.

1. Hvad er fordelen ved at vælge 4therecord som TV backend til MediaPortal fremfor det indbyggede Media Portal TV Server ?

2. Jeg har tidligere leget med MediaPortal flere gange, og har hver gang oplevet problemer med op mod 5-10 sekunder lag/hak ved kanalskift. Mest når man skifter fra en "ikke hd kanal" til en hd kanal. Jeg tror det er noget med lyden at gøre. Nogen der ved hvordan de forskellige codecs skal sættes i Mediaportal client under TV i forbindelse med at det kører på et Nvidia kort, samt lyd  PassThrough via Toslink ?

Jeg har haft MySql problemer med tidligere MP/4THRec kombination. Min nye teori er, at jeg skal installere MediaPortal + MP TV Server først INKL. dennes version af MySql, også bruge denne MySql til 4TheRecord. Er dette korrekt ? Jeg har tidligere installeret en MySql database hentet fra Oracle, men denne ville ikke arbejde sammen med både MP og 4THRecord.

3. Hvilken Antivirus anbefales til en HTPC med MP på. Har hidtid brugt MS Security Essentials

Kommer nok et par flere spørgsmål når Windows er installeret.

Redigeret af alyz - 17-September-2012 kl. 11:51
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 22:28
Jeg er på mobil, så det bliver kort.

jeg oplevede 4tr mere stabil, og jeg nyder den web dog der følger med.
Jeg bruger også en gang i mellem xbmc, og det er super fedt at begge dele virker sammen med 4tr.

4tr kan kun digitale kanaler (argus tuneren), men det er nok ikke et problem.

Læs vejledningen inde på 4tr til installationen.

Mediaportal (og xbmc) + 4tr er ikke den hurtigste i verden til at skifte kanal.
Jeg har ikke taget tid, da jeg stort set ikke der leve tv mere.
Alt er optaget eller ses tidsforskudt.
Så jeg tænker ikke over en skifte tid.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 22:29
Jeg bruger MS Security Essentials, og det kører uden problemer
.....
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crockie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 23:08
Du kan få væsentlig hurtigere kanalskift ved at bruge en ramdisk, og dirigere din live-tv buffer derover.

Redigeret af Crockie - 17-September-2012 kl. 23:13
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 23:21
Vil også klart anbefale 4TheRecord. Der er meget avancerede mulighed for planlægning af optagelser, der er et fantastisk Webinterface (og en bruger har endda lavet en iPhone/iPad app, som virker supergodt) og via xbmc er det cross-platform.
Det sidste er for mig en fordel da jeg bruger Windows på min server og min HTPC, men vores andre computere er Macbooks, og det er rart at kunne se LiveTv på den bærbare hvis der er en fodboldkamp mens kæresten vil se tv-serier eller whatever.

Jeg bruger også en Ramdisk til LiveTV bufferen, hvilket for mig har hjulpet en del på kanalskifte-hastigheden, selvom jeg for det meste kun optager tv.

Med hensyn til database, så bruger jeg blot MS SQL Express. Om det virker både med MP og 4TR samtidigt tør jeg ikke give et bud på, da jeg ikke har haft MP TVserver installeret i en del år efterhånden.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 07:28
Ville timeshifting på en SSD disk give samme resultat som på en ramdisk ?
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:05
Så er det oppe og køre og i drift.

Valget røg på følgende:

Media Portal 1.2.3
MP TV Server
ampDroid (Til remote EPG mv. på android)
Avalon Skin (Ville have streamedMP men det lavede programfejl)
Moving Pictures (Til BD Rips)

Det var vist det indtil videre.

Nu kommer der så første post-installation spørgsmål:

Jeg har valgt en always-on løsning, så HTPC og MP slukkes/lukkes ikke.
Men for, at få MP til at stoppe det live-tv stream (og ja vi ser altid tv), har jeg i min fjernbetjening(Harmony One), lavet en funktion der sender kommandoen "Stop", når man "forlader aktiviteten".

Dette burde jo være ligetil, men det der er så sjovt med MP er, at den kommer op med en dialogboks, hvor den spørger om man "virkelig vil stoppe livetv". Jeg kunne jo godt via min remote vælge at sende kommandoerne "op" efterfulgt af "ok", men det virker som en hovsa-løsning. Desuden ville dette kunne give en uventet handling, hvis man nu valgte at slukke/skifte aktivitet, mens man ikke så livetv.

Er der en måde, at få MP til ikke at komme med den her dialogboks, men bare stoppe livetv/tidsforskydning når man trykker på "stop" ?

Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:17
Mener jeg ikke der er. Du kan trykke stop to gange. Det gør jeg.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:18
Ah lige det jeg havde brug for. Tak
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 10:30
Hvordan oplever du så kanalskiftet i dit nuværende setup, som du selv beskriver i tidligere indlæg, har selv haft samme issue, mest imellem HD-SD kanaler som du selv skriver.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 11:13
Det var et codec problem, jeg prøvede mig lidt frem og ligepludselig var den der.

Hvis du vil have det kan jeg godt skrive codec opsætningen ?
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Det var et codec problem, jeg prøvede mig lidt frem og ligepludselig var den der.

Hvis du vil have det kan jeg godt skrive codec opsætningen ?

Du må MEGET gerne skrive codec opsætningen. Har også selv 5-10 sek channel skift, selvom jeg kører med SSD som disk. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu