recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:36
Hey Guys.

Efter at have læst rigtig! mange indlæg har jeg fornemmelsen af, at de "kæmper" med 7MC og DVB-C.

Sidste år faldt jeg over Media Portal, som jo er en "klon" til MCE.

Kan kun sige at den nyeste release de har lavet, bare kører SÅ! godt, at det ikke når MCE til sokkeholderne, og det kan skinnes og med masser af plugins til......prøv det !

Den er ny kommet i deres nyeste release RC1, og jeg har lavet 2 X 10 min demo/show af hvordan den kan se ud (med dansk tale!)......puuuha *G*

Så hvis nogen har lyst til at se Mediaportalen igen (også for dem der slet ikke kender det), så
er her et par link til min sprøde røst, samt hvorledes jeg har sat mit Mediecenter software op i grove træk, og hvad media portal kan.

alle er velkomne, det er lagt på youtube.

Kommentarer er velkomne, negative som positive, da det er første gang jeg har lavet sådan noget, så forslag osv modtages gerne, til fremtidig brug LOL

Media Portal part 1: http://www.youtube.com/watch?v=JUV1ao2bGGs

Media Portal part 2: http://www.youtube.com/watch?v=gZc0ETliah4
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 16:21
Nice Work Thumbs Up
Det er lige før du får mig til at skifte fra DVBViewer. Der er godt nok sket en del siden jeg sidst kikkede på Media Portal.
Ved du, eller nogen andre:
hvor godt det kører med FireDTV DVB-S2?
kan man have både MediaPortal og DVBViewer installeret på den samme computer (ved selvfølgelig godt de ikke kan køre samtidigt)?
hvor godt fungerer TV server delen?
 
 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 16:34
Hey Mcenterfreak, og tak for skulderklappet :-)

DVB-S2 floppy har jeg ingen erfaring med, men jeg har selv brugt FloppyDTV DVB-C kortet før.

Det har ikke altid spillet med Mediaportal, sådan er det jo med sådan software der er frivilligt, men
i denne media portal release har BÅDE! haft FloppyDTV og Homerun på samtidig UDEN! probs!.

jeg vil sige det på den måde, at mediaportalen er kommet RIGTIG! langt, specielt på TV siden, som tit var der, der var problemer, det føles som om at de problemer er overstået, selvom det stadig er under udvikling, og de rent faktisk snart releaser en RC2.

Bruger ikke DVBViewer selv, men bruger selv flere slags "medie kigger programmer" på min testbænk uden probs, så kan ikke se at der skulle være noget i vejen for du har flere på samtidig, bare du ikke bruger dem på samme tid som du selv er inde på.

og mht TV server delen, det var netop grunden til at jeg sidste gang ikke gad blive ved med mediaportal, fordi det hang sgu i bremsen. men jeg er virkelig! overrasket hvor godt det ihvertfald for MIG! kører nu. der er tydeligvis sket en del på netop TV server delen. har ikke haft et crash endnu (8dage), har kun oplevet 1-2 gange at programmet stoppede med at svare, men det var nok fordi jeg farede ind og ud af konfiguration, og minimerde fuldskærms TV konstant og klikkede rundt for hurtigt. er MEGET! tilfreds med Mediaportal nu, og netop TV server delen er laaaaaangt! bedre og mere stabil end nogensinde!.

har prøvet at lade maskine stå og køre i +2 dage konstant, og optaget her og der, og intet er glippet, så JOW!, er meget tilfreds.....
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:05
Hej Phille godt med sådan en gang video, jeg vil dog ikke gå hen og kalde den en MCE klon, da det efter min mening giver en dårlig smag i munden. Hvorfor ikke bare kalde det et MCE alternativ, det er jo ikke Microsoft som har opfundet mediecenteret. Smile

Jeg kører endnu stadig med MP 1.02 og havde håbet på at du måske have demonstreret nye features med dine video'er.
Version 1.02 kører for mig helt uden problemer og det er i mere end 1 år nu. Jeg kan ikke erindre de problemer som du beskriver med den version jeg kører.

Jeg så at du havde undertekster på dine Matroska videoer, er det hardware accelereret i den nye MediaPortal?
Den nuværende version kræver at man installerer en patch undertekst patch før det virker og det har sådan set forhindret mig i at overveje at skifte, før den færdige version er kommet ud.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:05
Dejligt at se en fellow MediaPortal bruger, der går all in og laver en video - god stil Clap.
Først en lille gang galde:
Hvorfor, åh hvorfor, siger du hele tiden "Medieportalen". Jeg krummer tæer hver gang folk fordansker MediaPortal til Medieportalen eller lignende. Det falder mig også lidt for brystet at du kalder det en MCE "klon", men det er småting.

Udover det så er det en fin gennemgang af de basale videofunktioner i MediaPortal.
En ting jeg synes er lidt ærgeligt er at du kun gennemgår mulighederne i MyVideos. En af de ting jeg synes MediaPortal gør fantastisk godt er netop visning af film og TVserier, når man bruger de to dedikerede plugins til netop dette: Mp Tvseries og MovingPictures. Du nævner godtnok lige at der er nogle plugins.
Det smarte ved dem er jo at du ikke selv behøver hente Cover og lignende fra IMDB, det sker helt automatisk. Og du slipper for at skulle rode rundt i en mappestruktur og have film og TVserier blandet sammen. TVserie pluginnet ser desuden fantastisk ud, især hvis du har en del forskellige TVserier.
På trods af kritikken (du bad selv om negativ kritik også) så synes jeg stadig det er en fed gennemgang. Jeg har aldrig selv fået taget mig sammen til at rode med video, så god stil at du har taget dig tid til dette.


@MCenterFreak: Var det alt der skulle til at få dig lidt interesseret i MediaPortal? Du har ikke engang set halvdelen af hvad det kan endnu Wink.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Jeg så at du havde undertekster på dine Matroska videoer, er det hardware accelereret i den nye MediaPortal?
Den nuværende version kræver at man installerer en patch undertekst patch før det virker og det har sådan set forhindret mig i at overveje at skifte, før den færdige version er kommet ud.
Ja, det er med hardware acceleration. Den nye version af MP bruger MPC's subtitle engine til at vise undertekster, og her er hardware acceleration fuldt understøttet.
Til top
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:37
mange tak for jeres udmeldinger!, det gør jo bare at næste gang (hvis jeg tør!), at jeg gør det bedre :-), så tak, hvad enten det er småting, eller mangler osv....... :-)
hvis nu i sagde jeg havde en forfærdelig stemme, og hellere måtte holde min kæft, var det jo en anden snak hahaha.

og ja Jonaskp, helt korrekt! med mymovies og tvserien plugin, det vil jeg tage til efterretning, men skulle jo begynde eet sted for fan......hahaha, arj, hører hvad du siger!.

går da med lidt ideer til næste gang, så må vi se, havde heller ikke lavet noget manuskript eller noget, så tog det bare som det væltede ud af mig Hug

Nej, det er sgu ikke en klon!, Microsoft har jo ikke opfundet konceptet, det er måske tværtom KONGEN af medie afspillere?!, og fra nu af hedder det heller ikke medieportalen, men bare MP ik....*G*

Og ja Cyberguyen, korrekt som Jonas siger, mht tekster.........yeah!

btw, du kan ikke opgradere din MP install, det kræver en komplet re-install, men glæder mig da at du ikke har haft de store issues med din 1.02.

som alt sådan software her, skal der altid jo fiddles og fuddles med, før det falder helt på plads, men det lever vi jo med, oz computer freaks :-)

tak for input alle !, dejligt i gider !


Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

@MCenterFreak: Var det alt der skulle til at få dig lidt interesseret i MediaPortal? Du har ikke engang set halvdelen af hvad det kan endnu Wink.
Jeg skrev "det er lige før", så det var ikke en total overgivelse, men jeg vil ihvertfald prøve den af. Det ser ud til at der er sket meget siden jeg sidst prøvede den. Man skal altid være åben over for nye tingGeek
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
teamet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:14
Hvilken tuner anvender du?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af teamet teamet skrev:

Hvilken tuner anvender du?
Du er nok nød til at bruge Citatknappen, så man kan se hvem du spørger
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:06
Så stabil er den nu heller ikke, jeg oplever en del chrash ifm. eks. HD kanaler (kører med CoreAVC 2.0).
Svaghed i MP er helt klart deres forskruede forhold til lovgivning omkring et betalingskort i husstanden og det at share disse kort internt, det vil de slet ikke høre tale om. Der er noget øv at man skal gøre krumspring over MDApi for at kunne køre med CAM's. Her har DVBViever folkene altså gjort det nemmere, med direkte plugin support for CAM plugins. Men ja, jeg bruger den her til at se TV, hjemmevideo og billeder.Her kan min dreambox 600 ikke helt være med. Men DreamBoxen er kortholder for husstanden.
Glæder mig også til RC2.
 
MVH
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Phille Phille skrev:


Kan kun sige at den nyeste release de har lavet, bare kører SÅ! godt, at det ikke når MCE til sokkeholderne...
 
Hmmm så tror jeg sgu jeg dropper MP og springer på MCE - ha ha.
 
Nej seriøst en fin ide med sådan en videoguide. Det er dog TV3 Puls du har kørende og ikke TV3 Plus Big smile
 
Jeg forstår faktisk ikke det voldsomt smarte med en HD Homerun. At man kan dele tunerne flere steder fra ens netværk. Jamen så kører man da bare en klient / server som f.eks mediaportal og lader den styre fordelingen af tunerne.
 
Nå, tilbage til MP - jeg skal godt nok have kigget på det Skin du har kørende - det ser feedt ud Smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu