recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Phille,
1) Dit vejr plugin hvorfora har du downloadet det.
2) Dine kanal ikoner/avatars/thumbnails eller hvad de kaldes, samme spørgsmål.
 


Hey Rasser...

JA!, der kom sgu da gang i den herinde i dette emne.

1. Vejrplugin er indbygget i MP, og bliver dermed overført til det forskellige skins man bruger
det er så bare selve skinnet som "bestemmer" hvorledes vejret skal fremstå i grafisk form.

2. Mine TV ikoner er hentet fra Medie Portals hjemmeside, og skal simpelthen bare kopieres
ind i TV/Thumbnail biblioteket på MP, og navngives excact som ens kanaler hedder, så vises de
automatisk i MP´s TV guiede mv.v
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 16:06
Fandt nu ud af hvorfor tv'et stoppede med og virke! Det er fordi 4 the record går ind og blokere på en eller anden sjov måde :S Det virkede straks efter at jeg fjernede 4 the record og genstartede maskinen. Nu kører tv'et, men det går bare ikke når jeg mangler et "optager-program", så jeg kan få optaget det jeg nu skal og helst kunne styre det fra en anden pc.
Til top
xbeeps Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 23:27
Hmm, jeg troede egentlig kun at 4therecord blokerede tuneren når den optog noget? Jeg har indtil videre kun brugt 4therecord og tv serveren i MP på en dedikeret optage server men planlægger at merge denne funktionalitet med en decideret HTPC, og det er ret afgørende at man kan bruge tuneren til at se live tv når den ikke optager (så man ikke behøver at skifte til TV'ets tuner). Er der nogen der kan bekræfte at det kan lade sig gøre når 4therecord er installeret?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 01:22
Forstår ikke helt problemstillingen. Hvis I vælger at benytte ForTheRecord, så "boycutter" i jo TV-servers egen scheduler. ForTheRecord overtager styringen af TVserver. Det bliver dermed ForTheRecord som fortæller TVserver hvad den skal optage/Timeshifte.
LiveTV virker fint, men det er bare igennem ForTheRecord istedet for. Det kræver selvfølgeligt at ForTheRecord installeres på HTPC-klienten også, ellers virker det ikke. Det ændrer dog ikke rigtigt noget, da FTR pluginnet er opbygget præcist ligesom det almindelige MP LiveTV "plugin" og det vil derfor kun være "behind the scenes" at tingene er ændret.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 09:40
jonaskp : sidst jeg rodede med 4therecord mindes jeg at jeg blev irriteret over et ekstra "klik" i et menupunkt. Jeg tror det var ved en helt alm. optagelse af et program uden nogen dikkedarer.
 
Nå, men jeg tror snart jeg vil til at kigge lidt på det igen - dog mest pga. webinterfacet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Forstår ikke helt problemstillingen. Hvis I vælger at benytte ForTheRecord, så "boycutter" i jo TV-servers egen scheduler. ForTheRecord overtager styringen af TVserver. Det bliver dermed ForTheRecord som fortæller TVserver hvad den skal optage/Timeshifte.
LiveTV virker fint, men det er bare igennem ForTheRecord istedet for. Det kræver selvfølgeligt at ForTheRecord installeres på HTPC-klienten også, ellers virker det ikke. Det ændrer dog ikke rigtigt noget, da FTR pluginnet er opbygget præcist ligesom det almindelige MP LiveTV "plugin" og det vil derfor kun være "behind the scenes" at tingene er ændret.

Problemet med mediaportal'ens indbyggede recorder er, at den simpelthen ikke virker til at optage serier. Hvis jeg går ind og vælger at den skal optage "Two and a Half Men" som en serie. Så går jeg ind og tjekker de kommende optagelser, og det kommer til at hedde "Two and a Half Men (17)" x9 og en enkelt afsnit 18. Dog kan man, med for the record, sætte et hak ved at den kun skal optage nye afsnit.
Det er nu også dejligt med et webinterface, men kan jeg godt leve uden.


Redigeret af madslundt - 05-April-2010 kl. 16:37
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Forstår ikke helt problemstillingen. Hvis I vælger at benytte ForTheRecord, så "boycutter" i jo TV-servers egen scheduler. ForTheRecord overtager styringen af TVserver. Det bliver dermed ForTheRecord som fortæller TVserver hvad den skal optage/Timeshifte.
LiveTV virker fint, men det er bare igennem ForTheRecord istedet for. Det kræver selvfølgeligt at ForTheRecord installeres på HTPC-klienten også, ellers virker det ikke. Det ændrer dog ikke rigtigt noget, da FTR pluginnet er opbygget præcist ligesom det almindelige MP LiveTV "plugin" og det vil derfor kun være "behind the scenes" at tingene er ændret.

Problemet med mediaportal'ens indbyggede recorder er, at den simpelthen ikke virker til at optage serier. Hvis jeg går ind og vælger at den skal optage "Two and a Half Men" som en serie. Så går jeg ind og tjekker de kommende optagelser, og det kommer til at hedde "Two and a Half Men (17)" x9 og en enkelt afsnit 18. Dog kan man, med for the record, sætte et hak ved at den kun skal optage nye afsnit.
Det er nu også dejligt med et webinterface, men kan jeg godt leve uden.
Du misforstår mig. Jeg elsker ForTheRecord og kan ikke leve uden det på min HTPC.

Jeg mente at jeg ikke forstod det problem I havde. ForTheRecord går jo ikke ind og blokerer en tuner når den optager, den går ind og overtager hele kontrollen over tunerne hele tiden.
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Forstår ikke helt problemstillingen. Hvis I vælger at benytte ForTheRecord, så "boycutter" i jo TV-servers egen scheduler. ForTheRecord overtager styringen af TVserver. Det bliver dermed ForTheRecord som fortæller TVserver hvad den skal optage/Timeshifte.
LiveTV virker fint, men det er bare igennem ForTheRecord istedet for. Det kræver selvfølgeligt at ForTheRecord installeres på HTPC-klienten også, ellers virker det ikke. Det ændrer dog ikke rigtigt noget, da FTR pluginnet er opbygget præcist ligesom det almindelige MP LiveTV "plugin" og det vil derfor kun være "behind the scenes" at tingene er ændret.

Problemet med mediaportal'ens indbyggede recorder er, at den simpelthen ikke virker til at optage serier. Hvis jeg går ind og vælger at den skal optage "Two and a Half Men" som en serie. Så går jeg ind og tjekker de kommende optagelser, og det kommer til at hedde "Two and a Half Men (17)" x9 og en enkelt afsnit 18. Dog kan man, med for the record, sætte et hak ved at den kun skal optage nye afsnit.
Det er nu også dejligt med et webinterface, men kan jeg godt leve uden.
Du misforstår mig. Jeg elsker ForTheRecord og kan ikke leve uden det på min HTPC.

Jeg mente at jeg ikke forstod det problem I havde. ForTheRecord går jo ikke ind og blokerer en tuner når den optager, den går ind og overtager hele kontrollen over tunerne hele tiden.

Nå for pokker... Så må du undskyld misforståelsen :D

men ja, det er netop lige det der er problemet.. Hvordan får man så mediaportal til at vise livetv via fortherecord?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 23:03
Man trykker på knappen?

Det er det jeg mener, jeg forstår ikke problemet. Hvis du har fulgt opsætningsguiden så bør det virke uden nogen yderligere dikkedarer.
Har du installeret klient pluginnet til MediaPortal også?
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Man trykker på knappen?

Det er det jeg mener, jeg forstår ikke problemet. Hvis du har fulgt opsætningsguiden så bør det virke uden nogen yderligere dikkedarer.
Har du installeret klient pluginnet til MediaPortal også?

Har nu prøvet igen, dog uden held :(
Ja har installeret alt, undtagen GB-pvr og DVB-dream.. 

Jeg er nået til at jeg har indstillet tuneren i fortherecord.. Skal man også indstille noget i tv-server conf?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 00:01
GB-PVR og DVB-Dream er også kun hvis du ikke bruger MediaPortal TVserver.
Jeg kan ærligt talt ikke huske præcist hvordan det skal installeres, da det er et stykke tid siden jeg har haft installeret MP TVserver og ForTheRecord. Bruger idag ikke TVserver med ForTheRecords egen Tuner/recorder istedet.
Men du skal "bare" følge den installationsguide som følger med FTR, så skulle det ikke gå galt.
Du skal dog huske at opsætte TVserver først, med kanal-søgning mm.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 09:29
Halløj drenge
Jeg kender ikke alle jeres topologier, men skulle i ikke starte en ny tråd. Det bipper på min telefon hele natten med alle jeres nye indlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu