recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Svaghed i MP er helt klart deres forskruede forhold til lovgivning omkring et betalingskort i husstanden og det at share disse kort internt, det vil de slet ikke høre tale om. Der er noget øv at man skal gøre krumspring over MDApi for at kunne køre med CAM's.
 
 
Det kan da godt være de ikke supporterer Mdapi og softcams, men virker, det gør det jo alligevel.
 
Og hvad er det for krumspring du skal igennem med Mdapi ? at installere den ? Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Nice Work Thumbs Up
Det er lige før du får mig til at skifte fra DVBViewer. Der er godt nok sket en del siden jeg sidst kikkede på Media Portal.
Ved du, eller nogen andre:
hvor godt det kører med FireDTV DVB-S2?
kan man have både MediaPortal og DVBViewer installeret på den samme computer (ved selvfølgelig godt de ikke kan køre samtidigt)?
hvor godt fungerer TV server delen?
 
 
 
Jeg kører med FireDTV DVB-S - det kører fint - jeg har også DVB-S2, men det får jeg ikke så meget ud af med Viasat som udbyder.
 
Jep, du kan sagtens have MP og DVBViewer kørende samtidig. Og også SageTV, 7MC, ProgDVB, DVBDream osv - men som du selv er inde på, så blokerer de for hinandens adgang til diverse tunere.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Svaghed i MP er helt klart deres forskruede forhold til lovgivning omkring et betalingskort i husstanden og det at share disse kort internt, det vil de slet ikke høre tale om. Der er noget øv at man skal gøre krumspring over MDApi for at kunne køre med CAM's. Her har DVBViever folkene altså gjort det nemmere, med direkte plugin support for CAM plugins.
Forstår ikke helt hvad du mener med ovenstående. Jeg har ikke haft nogen problemer med at bruge CAM og betalingskort hos Yousee.
Jeg ved ikke om det er fordi du vil nøjes med at bruge et betalingskort til alle dine tunere (ala hardware løsningen SmartWi), men det synes jeg nu ikke lige er noget som bør ligge direkte i HTPC softwaren.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nå, tilbage til MP - jeg skal godt nok have kigget på det Skin du har kørende - det ser feedt ud Smile
Seriøst? Jeg synes virkeligt ikke at PureHD ser specielt spændende ud på de screenshots jeg har set af det, og heller ikke på videoen her. Jeg forstår ikke hvorfor man vil vælge det fremfor nogle af de andre lækre skins der findes, men smag er jo åbenbart forskellig.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:16
Som sagt er jeg rusten i Media Portal, men er det ikke bare Piece Of Cake at skifte skin, indtil man finder det der behager en (og konen)?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:22
I de fleste tilfælde jo. Tidligere kunne installationen af skins være lidt besværlig, fordi det var noget med at kopiere filer over i skins folderen.
I dag er de fleste af de populære skins med en installer der klarer det hele. Når først skinnet er installeret så er det nemt at skifte imellem dem så man kan prøve lidt forskelligt.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nå, tilbage til MP - jeg skal godt nok have kigget på det Skin du har kørende - det ser feedt ud Smile
Seriøst? Jeg synes virkeligt ikke at PureHD ser specielt spændende ud på de screenshots jeg har set af det, og heller ikke på videoen her. Jeg forstår ikke hvorfor man vil vælge det fremfor nogle af de andre lækre skins der findes, men smag er jo åbenbart forskellig.
 
Jamen så tager jeg da bare hele runden Big smile
 
Indtil videre har jeg klaret mig fint med det skin den installeres med, og interesserer mig egentlig ikke så meget for udseendet, bare det virker godt og intuitivt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:02
Der er ihvertfald masser at gå igang med. Jeg bruger pt X-factor, men har også tidligere brugt StreamedMP (som er en klon af XBMC skinnet MediaStream) - det virkede dog ikke ordentligt med ForTheRecord, men det kan tænkes de har rettet det nu.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:19
jonaskp, i DVBViewer er der ikke det ekstra mellem filter der hedder MDApi. Når man oplever problemer med mediaportal og CAM, ja så er det næsten altid assoiceret til MDApi, kan jeg se på forum-mediaportal, og hver gang skummer drengene bagved mediaportal, fordi de får skylden for at de laver en ustabil TV engine, det er lidt synd for dem. Jeg aner ikke hvad folkene bagved DVBViewer har lavet, men her skal man ikke bruge MDApi, der smider man eks. ACamd direkte i plugins, og vupti så virker det. Og jeg syntes det virker mere stabilt end MP. Hurtigere kanalskift (og stabile kanalskift) og du får de kanaler du vil have. Men jeg bryder mig ikke om menusystemet i DVBViewer. 
 
Men folkene bagved MP kommer efter det må jeg sige. Jeg siger ikke jeg ikke kan lide produktet. Det kan jeg, men ofte roder de altså meget i koden, og bør ikke release på så kritiske tidspunkter. Mange tusinder verden over får ødelagt deres installation, hvor mange har en test opstilling, og en produktions opstilling.
MVH


Redigeret af rasmuzzen - 21-Marts-2010 kl. 11:20
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

jonaskp, i DVBViewer er der ikke det ekstra mellem filter der hedder MDApi. Når man oplever problemer med mediaportal og CAM, ja så er det næsten altid assoiceret til MDApi, kan jeg se på forum-mediaportal, og hver gang skummer drengene bagved mediaportal, fordi de får skylden for at de laver en ustabil TV engine, det er lidt synd for dem. Jeg aner ikke hvad folkene bagved DVBViewer har lavet, men her skal man ikke bruge MDApi, der smider man eks. ACamd direkte i plugins, og vupti så virker det. Og jeg syntes det virker mere stabilt end MP. Hurtigere kanalskift (og stabile kanalskift) og du får de kanaler du vil have. Men jeg bryder mig ikke om menusystemet i DVBViewer. 
 
Men folkene bagved MP kommer efter det må jeg sige. Jeg siger ikke jeg ikke kan lide produktet. Det kan jeg, men ofte roder de altså meget i koden, og bør ikke release på så kritiske tidspunkter. Mange tusinder verden over får ødelagt deres installation, hvor mange har en test opstilling, og en produktions opstilling.
MVH
 
Er du sikker på at du ikke blander tingene sammen ? der er forskel på Softcam's som du snakker om, og så et fysisk CAM, som Jonaskp bruger.
 
Generelt har DVBViewer et meget hurtigere kanalskifte end Mediaportal.
 
Hvad er det for en release du mener er ustabil ? 1.02 ? der er jo ikke kommet nogen siden, og den skulle da køre rimeligt stabilt så vidt jeg er orienteret.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:15
Jeg forstår heller ikke helt det med MDApi. Jeg ved at jeg har læst udtrykket før, men har aldrig nogensinde beskæftiget mig med det. Jeg smider bare mine betalingskort i mine CAMs, enabler CAM i MediaPortal og så kører det.
Kanalskift er en af de ting som de historisk har haft relativt store problemer med. Det er dog blevet væsentligt hurtigere end det har været.

Hvordan det fungerer med nyeste release ved jeg ikke, da jeg ikke har brugt MediaPortals TVserver siden jul. Er gået over til at bruge ForTheRecord som tuner og så nøjes med at have MediaPortal som frontend GUI.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:58

Klart Jonas, så aner du jo intet til hvad jeg skriver om. Det er softCAM. Min kortholder er en dreambox, og mit link imellem boxen og PC'en er MGCamd og der læses via ACAMD, som er kort emu i miljøet, for at MP vil læse fra dette plugin skal man smide noget programhejs på der hedder MDApi (open source). Jeg er sikker på at jeres hardware CAM virker fint når nu i skriver det. Det er dette MDApi man kan undlade i et DVBViever miljø.

MVH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu